lockay: chápu, že když to někdo měl v předchozím autě, tak si na to zvykl. Ale starost o auto není jenom 1x za rok přijet do servisu. Přece je potřeba občas auto obejít, zkontrolovat tlak v pneu, mrknout pod kapotu, podívat se na hladinu oleje, chladicí kapaliny, ostřikovačů, brzdovky apod. A při takových věcech člověka přece trkne, že existuje nějaký interval výměny a že se třeba blíží. Nehledě na to, že na dveřích nebo v motorovém prostoru ta cedulka je.
Pokud někdo spoléhá jenom na ty návštěvy servisu (na které by ho ještě navíc měla upozorňovat kontrolka), tak se o auto stará dost bídně. Jistě, každý jsme jiný a někoho nebaví nosit tyto věci v hlavě, to beru. Potom bych ale takovému uživateli doporučil nekupovat auto do vlastnictví, ale využít služeb operativního (pozor, NE finančního) leasingu. V tomto případě se o úkony údržby (garančky, přezouvání, i případné řešení škodních událostí) bude starat majitel auta - leasingová společnost - která ho s předstihem upozorní na nutnost pravidelné návštěvy servisu, případně servis sama za uživatele vyřeší.
Pouhé užívání techniky bez údržby většinou znamená snížení uživatelského komfortu nebo i životnosti. Na mobilu přece taky čas od času vyčistím displej, trošku sleduju intervaly nabíjení a pokud se zkracují, začínám se zajímat např. o novou baterii. U kompu taky občas oddělám bočnici a trošku ten case profouknu od prachu. V mrazáku kontroluju vrstvu námrazy a v případě potřeby odmrazím (lednice už mám beznámrazovou a funguje to...) atd. atd.
Žijeme v době asistentů a připomínačů. Stále více spoléháme na externí zdroje a naše mozkovna přitom leniví a leniví. Jen si vzpomeňte, kolik tel. čísel jsme museli mít v hlavě v době, když nebyly mobily. A teď? Schválně, kolik si jich z hlavy pamatujete. Já se s uzarděním přiznám, že si nepamatuju ani tel. na svoji přítelkyni, a to už jsem s ní víc než 5 let

Z hlavy dám tak maximálně telefon svůj, mého kolegy (protože ho věčně někomu diktuju), svojí ségry (protože ho měla mezi prvníma, tak se mi vrylo do paměti) a tím to zřejmě hasne... Dost málo, to přiznávám. Ale datum nákupu auta a fakt, že každých 20 tkm musím na servisku, si ještě pamatuju (asi i proto, že už je to třetí auto, který má stejný servisní interval). Uvidíme, jak dlouho
