V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Moderátor: Moderátoři

sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od sedli »

Dnes jsem vezl spolužáka a kritizoval mě za to, že radím moc brzo, že se jedná o vysokootáčkový motor. Chtěl jsem se podívat do návodu k Atosu, ale nemůžu ho najít.
Pohybuju se v rozmezí otáček 2000-3000....např ze 3 na 4 ku řadím jak překročím 50 Km tachometrových a otáčky mám lehce pod 2000ot/min. Při jízdě na 3000ot. a více se mi zdá, že už motor zbytečně řve. Vyšší otáčky se mi zdají jako zbytečný vytáčení motoru když si přede a zabírá od 2tis..nehledě na to si myslím že kdybych řadil kolem 3500ot tak auto bude víc žrát.
Jakej jízdní styl máte vy? Popř názor.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Reklama
 

whoode
**
Příspěvky: 186
Registrován: 17 zář 2010, 21:41

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od whoode »

jezdíš dobře, já řadím ještě níž :-) a to si myslim že mám delší převody:)
Hyundai Accent r.v. 2002 1,3litru 63kw
Uživatelský avatar
Docent
**
Příspěvky: 114
Registrován: 16 dub 2006, 01:44
Bydliště: Kousek od Rudé záře
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od Docent »

"Asistent řazení" (číslo se šipkou vedle tachometru) mne nabádá k přeřazení na vyšší stupeň od nějakých 1500 otáček...
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Obrázek
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od enjoy »

Vyrid spoluzakovi,ze vi uplny kolovy...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od sedli »

Dík za reakce, ale není to u každýho auta/ typu motoru jinak ? ( nemyslím benzín/nafta )...protože Atos má zase obsah jen 1.1 a 46 kW.
Pokud prý řadím moc brzo, podtáčím motor a jde to poznat např. tak, že z výfuku kape nespálený benzín, co je na tom pravdy? Vím že občas vidím vůz před sebou s kapkou benzínu na ústí výfuku, ale u sebe jsem si to ještě neověřil, zda mi taky nekape nespálená směs.

Edit : Ještě mě napadá související otázka, ptal se mě, proč při dobržďování ke křižovatce podřazuju na dvojku a pak až vyřadím. Prý se podřazuje na trojku a pak hodí neutrál. To mi příjde taky jako blbost - šetřím brzdy - brzdím motorem. I když tu dvojku tam občas kopnu stejně jen na pár sec, už jsem na to zvyklej. Na jedničku samozřejmě nepodřazuju.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od oltcitak »

samozrejme ze je rozdiel medzi dieslom a benzinakom,a este aj podla konstrukcie motora.Najlepsie sa drzat citu a usi.Pocujes ci motor sa trapi,alebo nie a podla toho radit.Vo vseobecnosti cim mensi objem a benzinak detto tym radit pri vyssich otackach.zalezi na prevedeni,ci to ma elektronicky riadene vstrekovanie,ci len klasika karburator(benzin) alebo pri dieseli,ci je mechanicke cerpadlo(vstrekovacie) ci elektronicky riadene. U CRDi napr. v pohode radim do 1800 ot,tak aby pri preradeni na vyssi stupen neklesli otacky pod 1200,ale pri zaradenej 5-tke zrychluje bez problemov od 1000ot/m,zavisi aj od jazdnych podmienok(z kopca,do kopca....) :wink:
a to co vidis kapat z vyfuku,bude skondenzovana voda a nie benzin :lol:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od enjoy »

Kdyz jsem byl jeste v autoskole,tak me instruktor nutil vyrazovat az po zastaveni na svetlech... Pod pohruzkou fyzickyho nasili:-).
Tvuj kamarad ma koukam zajimavy nazory,budiz to jeho vec.ale byt tebou,tak bych si od nej moc rozumu nebral.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od sedli »

Tak v archívku Hyundai - http://www.hyundai.cz/data/files/pdf/te ... s-2004.pdf je psáno že motor řadový SOHC s vícebodovým vstřikováním. Podle zdravýho selskýho rozumu je nejklidnější chod kolem těch 2000ot/min.

S tím odkapávajícím benzínem je pravda, že to většinou vidím u nějaké starší felicie, u nových modelů ne, takže to opravdu může být jen vlhkost.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od FISHkaa »

odkapávající benzín? To je vysrážená voda! To by byly slušné podpaly, kdyby to byl benzín :mrgreen:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od Bolo »

Asi si namontuju kýblík na výfuk, abych ten nespálený benzín mohl nalejt zpátky do nádrže :mrgreen:
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od sedli »

V pohodě, já to beru s úsměvem :-)
Tak sem se aspoň poučil že benzín to není. Dnes jsem jel na Vysočinu - tam a zpět dohromady 200 Km. Při 70 km/h jsem tam už měl hozenou pětku a kolem těch 2 000 ot. si to jelo krásně, jen to občas do stoupání nevyšlo a musel jsem podřadit. Vyjel jsem s plnou nádrží, tak jak bude vyjetá, jsem zvědavej na spotřebu.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Uživatelský avatar
Richi_i30
**
Příspěvky: 202
Registrován: 24 bře 2012, 15:24
Bydliště: kósek od Štatlu ;)

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od Richi_i30 »

Spolužák bude trošku vůl, předpokládám, že má brutálně vytuněnýho fríkůl Golfa nebo něco podobnýho a sežral rozum Světa ;)

Osobně točím 2 - 3,5 tis., samozřejmě dle situace někdy trochu méně, někdy klidně kolem 5-ti tis. Při dojíždění taky podřazuju až na 2-ku a pak když už auto skoro stojí, tak neutrál.
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od sedli »

Spolužákovy moudra už si taky neberu k srdci, po tom co jsem zjistil, že od dostal automat, takže ví asi velký kulový a místo otáčkoměru si tam může dát třeba hodiny.
Celá nádrž proježděna z půlky venkovské cesty - auto naložené a z části městské krátké cesty, spotřeba 5.75 L.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
sedli
**
Příspěvky: 115
Registrován: 15 kvě 2011, 00:34
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od sedli »

Ještě mě zajímá jedna věc...dva týdny zpět jsem měnil baterii, tak mě napadá, v jakých otáčkách se při zapnutých světelech + rádiu dobíjí dostatečně baterie ? Zda tím, že budu jezdit kolem 2.000 ot/min nebude málo dobíjena baterie ? Díky.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: V jakých otáčkách řadíte, jezdíte?

Příspěvek od 69pavel »

pokud mas v poradku dobijeni tak to funguje jak ma,samozrejme caste starty,kratke trasy,to uplne baterii dobit nestaci i kdyz dnes jsou vykonnejsi altiky nez kdysi,neuskodis kdyz 2x do roka to preventivne napichnes na nabijecku,nejlepe pred zimou a pote na jare,ja treba i nekdy v prubehu zimy to napichnu na nabijecku a dobiji ji do plna,preci jen jezdim kazdy den do prace(svetla,topeni,kratka trasa),zatim me baterka nezklamala ,mam ji ve voze 4 roky a zatim ukazuje 100% zdravi dle meraku, i kdyz neni receno, nekdy prijdes k autu a znicehonic je kaput,i to se stava.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Odpovědět

Zpět na „ATOS“