Pánové (Cert, 69pavel, Vilda, Mexican atd.. ,tak jsem po výměně oleje... No a vy už jste si měnili olej sami že? Nalili jste to zpět do 5ti litrové nádoby po novém oleji? Zajímá mě, jaké množství vám vyteklo...
A kolik by muselo být v motoru minimálně oleje, aby se rozsvítila olejnička?
No, já olej sám ještě neměnil - doposud ho měnil servis na garančkách. Výměna mě čeká v říjnu po roce. Ale s tím co vyteče je to tak, že nějaké malé množství v motoru zůstane, ale je nejlepší olej vypouštět ohřátý a nechat dlouho vykapat (ideálně třeba přes noc).
Rozdíl mezi min a max ryskou na měrce je obvykle 1 litr oleje a signalizace je údajně na minimu (osobně potvrdit nemohu, nikdy jsem se do té situace nedostal).
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
nechavam to na servise. Pretoze mi chyba ten drobny matros (tesnenia a podobne), nechce sa mi kvoli tomu do jamy a najma musel by som s tym starym bezat do zberne nebezpecneho odpadu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Martun : Taky jsem u Accenta zatim olej neměnil, ale určitě na tom nebude nic jinýho, než u předešlých autíček
Jak píše cert, vypouštět teplý olej, ne vařící hned po dojezdu .... vytočit zátku nalévacího otvoru a výpušťákem dole na vaně olej vypustit do nějaké nádoby ( používám starý lavor ) ... povolit olej. filtr a společně nechat vytéct. Potom otřít na motoru přírubu na olej. fitr a natočit nový. Gumové těsnění před našroubováním na novém filtru potři trochu olejem a rukou dotáhni. Na vypouštěcí šroub na vaně použij nové těsnění, staré je vymačkané a mohlo by rosit ( měděný kroužek za pár kaček koupíš v servisu ) a s citem dotáhni. Pak nalej nový olej a otřenou měrkou změř jeho hladinu .... chvíly to může trvat, než olej steče úplně až dolu .... přeměř to několikrát.
Práce na hodinku a ušetřený peníze můžeš prolít hrdlem třeba slivovicí
Starý olej vyleju v práci do sudu, ale měl by jít vrátit i u pumpy .... teda, aspoň dřív to šlo a nebo sběrný dvůr. Taky ho můžeš chrstout sousedovi na zahrádku
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
martune,ja kdyz menim tak mi vytece necelych 5l,asi 4.6-4.7l, ono neco si veme motor ale zatim to mam od vymeny do vymeny,jeste jsem nikdy na tech 15000km nedoleval,vzdy je to mezi ryskama,taky kdyz naleju 5l,nemam to na horni mezi rysky,je to neco pod ryskou a kdyz vypoustim tak je to zhruba pod polovinou mezi ryskama, kdybych to chtel dat na horni rysku musel bych asi jeste dokopupit 1l k te 5l bandasce,ale to neresim vzdyt to jsou jen 3deci
a aby se ti pri behu motoru rozsvitila kontrolka ,myslim ze by tam muselo byt pod 2.5l,nevim to presne ale tak nejak byto melo byt 2-2.5l, to by pak zaplnilo mazaci kanaly ,filtr,olej chladic a nestacilo by to stekat do vany,takze by to prisalo vzduch
No měnil mi to kamarád. Má hydraulický zvedací nájezdy. Takže se pod tím krásně postavím.. Olej vykapal si myslím dostatečně... Ale po zpětném nalití do původního obalu od oleje tam bylo 4 litry a kousek... tak proto jsem se nato ptal.. U jednoho šroubu to malinko rosí.. Ale fakt jen nepatrně, žádná velká skvrna... Jo a taky jsem drobet přejel výměný interval... Jen řeším ten zbytek oleje 4l a něco... Nepředpokládal jsem že by nový motor baštil olej...
i novy motor muze papat olej,je to podle jizdniho stylu jak clovek prezazuje,u sportovni jizdy vice razeni muze dochazet k vetsi spotrebe oleje,taky je uvedeno v servisnim manualu spotreba oleje v motoru bezne podminky 1l na 1500km a v narocnych podminkach 1l na 1000km takze pokud ti vytekly 4l po tvych 17000km nebo kolik jsi to pretahl tak je porad v pohode
Podle mého to není tím, že by motor extra žral olej. Zkrátka nikdy nevyteče všechno a motor je zevnitř tak členitý, že tam hromada zůstane. Přece vidíš, kolik ukazovala před vypuštěním a po napuštění měrka. Otázkou je, kolik jsi tam pak přesně nalil.
Když se vypouští chladící kapalina, taky nevyteče zdaleka všechna...
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Ja som vcera tiez menil olej. Pouzil som doporuceny Total 9000 5W-40 a 5l vyslo presne medzi risky.
Zohnal som ho z netu za 25 plus 3 eura preprava.Spolu s tym sa vymenili tycky stabilizatora
a nahodili zasterky. Stalo ma to 20 eciek za robotu + material ( 38 tycky , 8 filter a 14 zasterky).
Konecne nic nebucha .Take tiche auto som este nemal.
A takto vyzeraju na aute.Su to univerzal za 14 eur.
Naposledy upravil(a) mario74 dne 22 črc 2012, 10:41, celkem upraveno 4 x.
jou, nikdy som tam nenalial viac nez 5l. Ci to zere olej, netusim - ale mam pocit ze ked tak 3-4x pocas 15 000 cyklu kontrolujem hladinu, tak je vacsinou rovnaka. Par servisov olej nevypusta ale odsava (cez kontrolny otvor), vcera mi hovoril znamy ze par novych aut uz vypostaci srob ani nema. Tiez si ale myslim, ze ktovie ci tam dole neostava nejaky bordel. mno.. kym to jazdi, tak si asi netreba robit starosti
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dufam ze to bude dobra volba, aj ked Gulf nie je ziadna premiovka
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023