klepání v motoru

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
likr
Příspěvky: 3
Registrován: 20 zář 2006, 18:53

klepání v motoru

Příspěvek od likr »

Zdravím všechny.Mám menší problém se zvukem motoru.Ozyvá se mi z něho klepání,který vychází z vrchní části někde vedle svíček.Ten zvuk připomíná motor nafťáku.Slyšel jsem i názor,že to může být olejem.Je tam Texaco Havline 10w-40.Jde mě hlavně o to je,jestli je možno s touto závadou ještě nějakou chvíli jezdit.Jedná se o Lantru 1,6 r.v 1996.Dik moc za připadnou radu.
Reklama
 

jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Ahoj, zaleží na tom, odkud se zvuk ozývá, pokud to jde z pravé strany hlavy - na druhe straně než je rozvodovy řemen, tak to je řetízek mezi vačkami, který klepe při volnoběhu o plechový vinglík - zvuk je většinou nepravidelný, no a pokud se ozývá pravidelné cvakání zpod víka ventilů a při přidání plynu pravidelně zrychlí, tak to zrychlíš bude nejspíš hydroštel ventilu.
Lantra sedan 1,6 16V r.v.96
Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

dolej tam olej,pak to ztichne,když my ubyde dělá my to taky.Doleju a je klid.Myslel sem prvně že mě čekaj ventilky :shock: ,ale prostě sem jen přilil. 8) ,na měrce držet spíše horní hranici.
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
jelensoft
*
Příspěvky: 97
Registrován: 18 zář 2005, 20:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jelensoft »

Co to je za blbost? Jestli jsou hydroštely v čoudu, tak ti nepomůže ani když ten motor olejem naplníš. Záleží taky na tom, co to je za motor a kolik má nalítáno, o tom se totiž panáček nezmiňuje.
Lantra sedan 1,6 16V r.v.96
Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

no taky se nezmiňuje o hydroštelech. Mě prostě když klesne hladina oleje níž tak se my ozve klepání od ventilů,a když o něco doleju tak to ztichne a hotovo.Neříkám že to je u něho stejné,píšu co pomáhá mě.Určitě může zkusit nejdřív tohle než to dá do servisu bo tak. :!: a co má za auto by mohl teda napsat,to jo :wink:
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
Uživatelský avatar
Mates
****
Příspěvky: 1410
Registrován: 08 srp 2005, 19:45
Bydliště: Litvínov

Příspěvek od Mates »

Ten olej a jeho hladina je příčinou toho klepání. Opravdu stačí dolít a nezabívat se tím. Nelej tam žádné příměsi stejně to nepomáhá-vlastní zkušenost. Jó a začal jsem dávat 15W-40 a dolívám mnohom méně než dřív.
Hyundai i30 Trikolor 1,4 s paketem plus a černou metalízou 6/2011
Hyundai Accent 1,3 12V 62 kW 2004/3 prodán
Hyundai Lantra combi GLS 1,6 16V r.v.96 Sněhurka je prodaná.
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

MATES

Příspěvek od rade622 »

A kolik máš natočeného na tacháči? Je fakt, že nízká hladina oleje se fakt takto projevuje, švagrovi to řvalo jako traktor, dolil a klid.
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Uživatelský avatar
Pajk
**
Příspěvky: 407
Registrován: 04 srp 2006, 13:22
Bydliště: Vraclav is near Vysoké Mýto
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pajk »

Je to přesně tak,jak píše Rade.Já celou zimu kašlal na nějakou údžbu a na jaře to začalo klapat.Kouknu na olej a byl už na dolní rysce.Po dolití zase pohoda a klid.Od té doby hlídám olej jak čert :twisted: :twisted: :twisted:
Lantra kombi 1.6-G4GR,r.v. 97
ABS,klima,dálka
likr
Příspěvky: 3
Registrován: 20 zář 2006, 18:53

Příspěvek od likr »

Děkuji všem za rady,zkusím dolít olej.Je pravda,že je těsně nad spodní ryskou.Jinak mám Lantru 1,6i r.v. 1996 a motor má nalítano cca 70 tis.km.Ještě jednou dík všem za pomocDoliju a dám vědět..
Hyundai Lantra 1,6 r.v.1996
Uživatelský avatar
Sparrow
*
Příspěvky: 43
Registrován: 25 čer 2006, 13:24
Bydliště: Praha

Příspěvek od Sparrow »

Měl jsem stejný problém ted hlídám hladinu k horní rysce a je to v pohodě ale dávám polosyntetiku :lol:
Lantra kombi 1.6 84kw r.v.1996,Lantra 1.6 84kw r.v.1994,Fiat tipo 1.4 r.v.1990
likr
Příspěvky: 3
Registrován: 20 zář 2006, 18:53

Příspěvek od likr »

Děkuji všem kteří mě poradili, opravdu to klepání ventilů bylo nižším stavem oleje. Dolil jsem a motorek zase jenom šeptá...ještě jednou díky všem,bez vás bych šel na diagnostiku a tam by mě obrali a až pak by mě řekli,že mám dolít. :lol:
Hyundai Lantra 1,6 r.v.1996
Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

od toho jsme tu :wink:
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
Uživatelský avatar
kopir
Moderátor
Příspěvky: 207
Registrován: 22 črc 2006, 16:40
Bydliště: Senica-SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kopir »

Zdar chuapi. Mne tiež klepoce na pravej strane, asi retiazka medzi vačkami. Kúpil som novú a chcel by som si ju vymeniť. Už som si porobil na aute všeličo, ale neviem či na to mám, či tam netreba niečo nastavovať, pretáčať vačky.......poraďte, kto to už robil a či nebude lepšie to dat automechanikovi.
Skúšal som dat dole kryt ventilov, aby som sa na to pozrel, ale nešiel, ako keby sa tam s tým tesnením prilepil, radšej som to zmontoval späť, aby som to tesnenie nedotrhal, poprípade nepraskol kryt. Je aj na to dáka rada, jak to dat bez poškodenia dole ? Dík.
Obrázek
Chrysler pt cruiser 2,0 16V
Hyundai Lantra combi 1,6 16V GLS G4CR/84kw-predané
Hyundai Lantra 1,5 GLSi -predané
Uživatelský avatar
kopir
Moderátor
Příspěvky: 207
Registrován: 22 črc 2006, 16:40
Bydliště: Senica-SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kopir »

Nikto mi neporadí ? :roll:
Obrázek
Chrysler pt cruiser 2,0 16V
Hyundai Lantra combi 1,6 16V GLS G4CR/84kw-predané
Hyundai Lantra 1,5 GLSi -predané
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

tak tesneni stoji dve kila, vetsinou ho maji na sklade. Jinak bys to tam skutecne mel videt. Dve vackovy hridele a mezi nimi retizek. Jak se meni, vsak nevim (8V) :)
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“