Bohužel, s 1,6 jsem nejel

I když rád bych. Snad jednou, někdy...
Úpřímně, motoru 1,4 jsem se bál. Absolvoval jsem s ní předváděcí jízdu v CW a tam se mi zdál set sakramentsky líný proti 1,6 ZETEC v Escortu (66 kW). Naštěstí to dopadlo jinak: motor je dostatečně živý, táhne hezky odspodu, zátah a ochotu zrychlovat má i ve vyšších rychlostech na pětku v hornatém terénu (vyzkoušeno přes Mohelničák). Není problém zvolenou rychlost udržovat lechtáním plynového pedálu. Jelikož motor má rád otáčky, pro rychlé předjetí je lepší podřadit, ideálně s meziplynem. V té chvíli se přihlásí ke slovu všech 109 kobyl pod kapotou, o kterých člověk do té chvíle nevěděl, že je vůbec má

Ve vyšších otáčkách zvuk zhrubne, no nezní nepříjemně. Při běžné jízdě je naopak motor hlučný tak akorát - víš, že ho máš, ale neruší tě.
Auto je příjemné, jezdí hezky a na každou jízdu se vyloženě těším. Čím delší, tím lepší
