Spotřeba i30 2012

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Meggie007
**
Příspěvky: 280
Registrován: 05 říj 2009, 19:23
Bydliště: Rousínov

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Meggie007 »

Prihodim neco z naftoveho soudku, at tu neni jen GDI :-)

Cesta Brno - Praha - Brno ( 100km po mestech, zbytek D1-kros ), ve dvou lidech ( 120+60kg ) , po meste dle predpisu, lec kroutak si uzivam, dalnice 150 +/- par km ( at je to za prvni sarzi, kdyztak ). Po ceste tam i zpatky protivitr a celkem slusna naloz vody. Vysledna hodnota me prekvapila - 6,19L / 100km. Je to muj prvni naftak a asi taky posledni ( hold otacky a zvuk benzinaku mi sakra chybi ), ale v tomhle je to opravdu plus.

Jinak celkova prumerka po 23000km je 6,14L ( mam pocit ze Deegr ma 6,12L s GDI-ckem, takze se skoro stydim :mrgreen:
Hyundai i30CW 1.6GDi, 99kW, 2016 "Kraken"
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"


Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
Reklama
 

Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Deegr »

To ja bych se mel stydet. Je videt,ze autu moc neslapu a neuzivam si. Ale ani nenam moc duvod, vetsinou nikam nechvatam a po hlavni taky moc nejezdim.

Jenze porad srovnavate preplnovany motor vs atmosfera. I turbo benzin s obdobnym vykonem na trojku bude adekvatne zrychlovat, mozna i stejne,jako slabsi diesel,ale v dieselu uz vykon zacne opadat a v turbo benzinu bude teprve gradovat, tak i teprve od te chvile bude rychlejsi benzin.

A ta fiesta? Zase jen fyzika. Mas mensi i slabsi motor, ale zaroven ten motor si musi poradit s nizsi hmotnosti. Ten motor muze mit pri 60 km/h klidne i 40-45 kW, neni to tedy takovej rozdil proti GDI. Ten motor ma vrchol dejme tomu v 5500 a k tomu kratsi kvalty,takze pri tech 60 km/h budes mit i vyssi otacky,nez u GDI. Proto ten rozdil neni ve vysledku tak markantni.

Jeste jinak jinak. U GDI ti v tech 60 km/h bude chybet do maximalni vykonu stale pres 3000 rpn, kdez to u te fiesty k maximalnimu vykonu ti bude chybet treba jen necele 2000 rpm. Teprve s roustouci rychlosti bude rozdil oproti slabsim autum znat. Pokud se bojis dat v 60 dvojku,tak se nediv,ze ti to nejede tak, jak jsi si predstavoval, protoze ani zdaleka jsi se nepriblizil maximalnimu vykonu a i kdyz je to rodinny vuz,tak si predstav, ze teb motor se ani pri 7000 rpm nerozpadne. Nebo nevis, proc automobilky montuji do rodinnych aut mototy, co toci 7000 rpm? Asi aby se s tim mohli chlubit na papire,ne? Kdyz se bojis benzin tocit,tak si kup radsi diesel, ten bude tvemu stylu jezdeni vyhovovat vice. my petroheadi zustaneme verni benzinu :-)
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
mikkian
**
Příspěvky: 169
Registrován: 05 črc 2012, 15:39

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mikkian »

proč tu pořád porovnáváte to, jak auto jedo "vodspodu" ? :-P Srovnáváte tu turbodiesely s atmosférou... to jsou přece úplně jiný motory?! V tom souhlasím s Deegrem - GDI je prostě od toho, aby se točilo od 4tis a dál - pak se dá říci, že už jede jako anfta v nízkých otáčkách. Ale rozdíl dělá to turbo. Kupte si turbo benzín a bude vám to taky tahat odspodu.
S běžnou atmosférou holt musíte řadit, pořád řadit, podřazovat.. ne sednout a na 5ku jet 50 i 90... na to si kupte motor s turbem. Výhodou pro vás pak bude i nižší spotřeba, než na atmosféře.
Hlavně už tu nesrovnávejte naftu s GDI. Sám jsem přesedlal z "výkonných" naftových motorů do GDI a GDI je proti nim lenoch (když chci jezdit s trochu přijatelnou spotřebou). Ale jakmile to vytočím, je relativně možný držet se dvoulitrových nafťáků (ale jen těch 103KW, 125ka už vám dá pokouřit :) )
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Tak, dnes som tankoval. 460km dialnica (140km/h) 3ja ludia v priemere 95kg/os, nejaká batožina. 80km okresky, iba vodič (do 80km/h).

Spotreba 8l, PP som nenuloval, tak píšem iba výpočet. :wink:

auto: i30cw 2013 1,6i, cca 11 000km
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od kentanjack »

Nevím, zda se to tady už nepsalo, ale zjistil jsem, že když zapnu tempomat, spotřeba automaticky vzroste o cca 2 litry. A zdá se, že fixně, tzn. bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo z kopce. Asi budu jezdit bez něj :D
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od idam.i »

Naozaj o 2litre? #-o ](*,) Určite by som v niečom hladal problém ! [-o<
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od bony »

Je pravdou ze pikud zapnu tempomat tak mi ukazatel okamzite spotreby beha sem a tam a kdyz to drzim jen nohou tak se ukazatel ani nehne.
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mirus30 »

Ja kdyz zapnu tempomat tak aktualni spotreba ukazuje normalne to co ma, tzn pokud auto zacne zrychlovat, tak se hne treba na 10l, pak zase spadne na 7-8, nebo na 5 kdyz jedu z kopce nebo rozjetej po rovine, proste tak jak ma....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
miloš1
**
Příspěvky: 215
Registrován: 05 led 2013, 08:51
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od miloš1 »

bony píše:Je pravdou ze pikud zapnu tempomat tak mi ukazatel okamzite spotreby beha sem a tam a kdyz to drzim jen nohou tak se ukazatel ani nehne.
Myslím, že štandardne to robí naopak :idea: Nohou predsa len neudržíš plynový pedál konštantne tak, ako to robí tempomat.
2018 - Hyundai Tucson 1,6GDI Style Fiery Red
2016 - Hyundai i20 1.2 MPI Comfort + LED svetla biela
2013 - Hyundai i30 kombi 1,6GDI Style + navi + panorama + béžový interiér Hazel Brown
Uživatelský avatar
Haer
***
Příspěvky: 513
Registrován: 26 srp 2008, 20:28
Bydliště: brněnsko

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Haer »

kentanjack píše: Nevím, zda se to tady už nepsalo, ale zjistil jsem, že když zapnu tempomat, spotřeba automaticky vzroste o cca 2 litry. A zdá se, že fixně, tzn. bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo z kopce. Asi budu jezdit bez něj
To mas fakt nekde chybicku, anebo mas nejaky "mechanicky" tempomat, ktery potrebuje extra 10kW ke svemu provozu
miloš1 píše:Myslím, že štandardne to robí naopak :idea: Nohou predsa len neudržíš plynový pedál konštantne tak, ako to robí tempomat.
Ne-e, tady tempomat nedrzi konstantni plyn, ale rychlost, takze do kopce prida, z kopce plyn ubere (tim se i meni aktualni spotreba)
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost Obrázek
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano Obrázek
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
paulz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 24 črc 2012, 21:03

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od paulz »

Použití tempomatu vždy zvedne spotřebu, ale mělo by to být prakticky vzhledem k výhodám zanedbatelné.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

Presne tak. na naších cestách skáče spotreba na tempomat hore-dole. Keby sme mali rovinu, tak by spotreba teoreticky nemala kolísať. Keďže je tempomat stroj, tak nevie, že po krátkej nerovnosti bude klesanie- nemusí pridať, ale pridá. :wink:

K spotrebe: Schválne som nenuloval PP a po týždni a 2166km mi vyšla spotreba 6,68l/100km, PP ukazoval 6,1. To je na 1,6i cw podla mňa velmi slušná hodnota. Je v tom všetko: dialnica, kolóny, mesto, mimomesto... Proste mix. =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od idam.i »

To kokso ,slušné.Za týždeň 2166km.Pokial by si tak vydržal celý rok ,tak spravíš 100.000km ako nič.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
paulz
*
Příspěvky: 20
Registrován: 24 črc 2012, 21:03

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od paulz »

mnkk píše:Presne tak. na naších cestách skáče spotreba na tempomat hore-dole. Keby sme mali rovinu, tak by spotreba teoreticky nemala kolísať. Keďže je tempomat stroj, tak nevie, že po krátkej nerovnosti bude klesanie- nemusí pridať, ale pridá. :wink:
>
Ono taky tempomat nikdy neudělá co šetří spotřebu-tj. např. s klesání nabrat rychlost a pak ji s minimem plynu nechat klesat na požadovanou rychlost-což je samozřejmě nejúspornější styl jízdy.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od mnkk »

idam.i píše:To kokso ,slušné.Za týždeň 2166km.Pokial by si tak vydržal celý rok ,tak spravíš 100.000km ako nič.
+/- 50 000km ročne najazdím. Takto nejazdím pravidelne. Niekedy dám 2 000km za týždeň, inokedy 6 000km za mesiac, potom zas 3 000km za mesiac. Momentálne som jazdil dosť vela. Teraz si trochu oddýchnem. :D
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“