Spotreba 2.0 CRDi VGT TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon »

Težko ríct, třeba v rafinerii v Kralupech nebo v Litvínově uvaří naftu s bodem vzplanutí přes 70°C i když norma je asi 55°C takže super jenže stačí třeba trocha benzínu a letí to pod těch 55 což znamená, že nafta se vznítí dřív ješte než je píst nahoře, takže menší výkon a vstřikovače jdou pomalu do haj*** Do nafty se může dostat benzín nebo něco jiného několika způsoby. Takže nejmenší riziko vidím na čerpačkách Shell a Benzina protože ty berou rovnou z rafinerie a jejich přepravci mají tu nejlepší techniku. Tak já beru na Shellu a vím, že jsem proto udělal všechno a pak už jen můžu doufat, že mám dobrou naftu. Tím samozřejmě netvrdím, že všude jinde je nafta špatná, ale neriskuji pro pár korun brát jinde. Záleží kde bereš ty, protože morava se zásobuje taky z Čepra a co vím tak už někde přimíchávají do benzínu a nafty příměs co se bude stejně muset přimíchavat od nového roku všude a nevím jak je to pak s výkonem. Teď v zimě budu brát tu lepší naftu /V- Power diesel/ liší se to od normální jen, že je tam víc aditiva, ale ma lepší dod tuhnutí, takže zase: pro par korun nemám zapotřebí stát kvůli zatuhlé naftě. Nebo jde si koupit aditiva a přimíchávat si je tam sám, ale někdy loni jsem to počítal a vyjde to dráž.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!
Reklama
 

Uživatelský avatar
Joe # 13
*
Příspěvky: 83
Registrován: 26 bře 2006, 12:59
Bydliště: Plzeň

Spotřeba

Příspěvek od Joe # 13 »

Ještě k té naftě. Tankuji u všech prodejců / Makro, Benzina, Shell, Hypernova,.../ a pokud vím tak nedávno proběhl v telce test obyčejné nafty a té " lepší ", co např. prodává Shell. Auto bylo na brzdě a výkon se o proti normálni zvedl v určitých otáčkách tak max. o 1 - 1,5 KW, což běžný uživatel nemá šanci poznat! U benzinu ten test dopadl velmi pozitivně ve prospěch 98- 99 okt.
Vesměs ta dražší nafta obsahuje jen lepší aditiva a jiné složky, které čistí sedla ventilů, atd. Každý si může koupit příravek např. Winss, který zvyšuje okt. číslo a lahvička takto ošetří až 300L paliva
Jinak jezdím stále 8,1 -8,2 l.
Jsem" pro "oslovit Svět motorů!
Uživatelský avatar
seatik
*
Příspěvky: 20
Registrován: 02 říj 2006, 19:33

Příspěvek od seatik »

Ja osobne tankuji temer ve vsech pripadech u shellu,ale musim rici,ze to nema zadny nebo temer zadny vliv na spotrebe paliva :wink:
Chyba je dle me v tezkem aute na tak slaby motor,proto vzdy motor musi pracovat ve vetsim zatizeni,kde ta spotreba je nepomerne vyssi nez u auta se silnym motorem,ktery pracuje v casti na 50 procent kuprikladu :wink:
Reseni je preprogramovani jednotky a tzv. chipnuti ci jina podobna uprava.Powerboxum se doporucuji vyhnout :!:
martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon »

Jo to jo, mě jde o kvalitu a podle mého známého (ustav pro výzkum paliv a maziv) má co do počtu prodaných litrů nejlepší kvalitu ty 2 firmy. Já bych jezdil i za míň jak za 8 i jsem se o tom přesvědčil, ale jak jsem se už zmiňoval tak mě to vydává v nižších otáčkách podivné zvuky tak mě to nutí víc točit.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!
Uživatelský avatar
Jake
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2006, 14:30
Bydliště: Plzeň

K té naftě...

Příspěvek od Jake »

Abych trochu přispěl: máme v rodině několik vozů Hyundai a nafta byla již dvakrát důvodem reklamace. U Matrixe 1,5CRDi se po 2000 km seklo čerpadlo, díky tankování u čerpací stanice ONO v Plzni (tam je jednoznačně nejlevnější nafta v Záp.Čechách). Matka byla poučena v servisu, aby zde již netankovala. Po asi 1/2 roce tankování u Benziny a bezproblémového ježdění půjčila vůz kolegovi z práce a ten iniciativně vrátil auto s plnou nádrží, ale od ONA. Situace se opakovala. Čerpadlo v obou případech vyměnili v rámci záruky bezplatně.
U Tucsona si dávám pozor, beru jen u Shellu, nebo Benziny. U Shellu jsem jednou vzal omylem místo klasické nafty (Diesel Extra) tu "lepší" (V-Power Diesel) a po ujetí cca 500m mi blikal počítač, že je chyba. V servisu to prohlédli a chybové hlášení znělo: nízký tlak turba. Bylo mi doporučeno tento druh nafty netankovat. Aditivum TDA od Castrolu to napravilo a od té doby pohoda. S klasickou naftou od Shellu jezdím do 8 litrů/100 km. Je fakt, že nezávodím - na to jsem si naftové SUV fakt nekupoval, nehledě k tomu, že to i blbě vypadá...:D
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 103kW AquaSilver
2006
13500 km

BMW M3 3,2 252kW
BlackPearl
2001
71000 km
Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

Presunuto
martin tuscon píše:Po 500m se nemohla dostat čerstvě natankovaná nafta ješte do motoru to tak aspoň po pár kilometrech a co se týče V Power dieselu u Shellu tak ta se liší od jejich normální nafty jen, že je toho aditiva tam hodně a u normální málo a to že jsi tam dal aditivum od Castrolu tak jsi udělal zase (lepší) a ty aditiva jsou všechny na jedno brdo, takže porucha byla nejspíš v něčem jiném :? A co se týče ONO čerpaček tak oba majitele (Ondry) znám osobně a několikrát jsem je viděl v Nýřanech jak své osobní vozy tankují tam. V pondělí se třeba jelo pro jejich produkty do Rakouska mluvil jsem s řidiči v rafinerii u Linze (st. Valentin). Zásobuje je víc firem mají velkou výtoč a jelikož jak je známo tak už několik týdnů je málo nafty a benzínů u nás v republice tak se jezdí kde mají a prodají, Německo, Rakousko, Slovensko a teď už možná i Polsko. Každý má prostě svoje zkušenosti no. Já sám osobně tankuji u nás na Shellu jak jsem se už zmiňoval. Příště když servis něco takového vysloví tak si vezmi vzorek nafty a odvez je do ustavu pro výzkum paliv a maziv a máš jasno :idea:
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Uživatelský avatar
Jake
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2006, 14:30
Bydliště: Plzeň

Příspěvek od Jake »

Nevím, jestli to bylo přesně po 500 metrech, asi máš pravdu, že to bylo více, ale zcela jasně to bylo ve vazbě na natankovanou naftu. V servisu se s tím už setkali, typicky po natankování V-Power Diesel do silnějšího CRDi, nejen u Tucsonu. Kdysi jsem na nějakém britském fóru četl o podobných problémech u benzínových aut, majitelům ale jen blikala chybová kontrolka, auta jela OK. Můj Tucson ale na cca 1 minutu úplně ztatil výkon, po znovunastartování už to bylo normální, ale kontrolka blikala, tak jsem pro sichr jel do servisu - Hyundai jsem předtím nikdy neměl.A to TDA od Castrolu mi dali přímo v servisu, spíše jako pokus. A když jsem vůz kupoval, vyloženě mne prodejce varoval před náchylností Hyundai dieselových motorů na kvalitu nafty. Je fakt, že u levných benzínek vídám tankovat spoustu Hyunadiů a taky jezdí, tak nevím...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 103kW AquaSilver
2006
13500 km

BMW M3 3,2 252kW
BlackPearl
2001
71000 km
Felotron

Příspěvek od Felotron »

Tatkova Elantra CRDi jezdila bezproblemu na naftu z Makra a prechod na Shell V-Diesel Power neznamenal zadny problem...
martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon »

Ano, "mělo" by to tak být. Všechny společnosti berou v rafineriích nebo ze skladů ze stejných tanků jen se to liší tím jestli má konkrétní zákazník u nich uskladněno aditivum které se při odběru samo přimíchavá do potubí a do cisterny už proudí naaditivovaný produkt. Takže: čistá nafta i benzín by měla být všude podle normy. Sice ji můžou někde vyrobit lepší, ale nikdy horší. Teď je do 15.11 nafta jaro podzim, ale už vaří zimní a aby se obměnili zásoby a aby byla toho 15.11 opravdu zimní.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

Martine, prosím tě, mužeš mi říct, co ti ve válci hoří dřív, než by mělo, když máš diesel. Já myslím, že čistý vzduch se stlačením nezapálí. Navíc někteří výrobci povolují přidávat např. při nízkých teplotách určité % benzínu z důvodu snadnějších startů. Možné nechtěné přimísení benzínu do nafty v cisternách by ,podle mne, dělalo jen nepatrný zlomek %, který nemůže mít na chod a život motoru vůbec žádný vliv. A úmyslné křtění nafty benzínem, to snad v minulosti nikdy. Možná až posledních čtrnáct dní, kdy je nafta už dražší, než benzín. (Ve velkém) A k tomu Shellu. Tankuji tam občas taky, ale nebuď zaslepený. Není to žádná bomba. Letos v lednu během těch nejtužších mrazů jsem jel z Ostravy do Prahy a zpět. Měl jsem natankováno u jedné podnikové tankovačky a jel jsem bez problému. Při cestě zpět jsem od Brna po Olomouc napočítal na dálnici 17 zamrzlých kamionů a tak jsem pro jistotu dotankoval právě u Shellu v Olomouci. U Lipníka už auto netáhlo,každý kopec na dvojku, u Jičína jsem poprvé musel zastavit. Naštěstí teplo od motoru a výfuku stačilo vždy nahřát filtr natolik, že po 5 min. jsem nastartoval a ujel nějakých 10 - 15 km. Po příjezdu do Ostravy jsem se zastavil u Shellu zeptat, jakou mají naftu a řekli mi, že ZIMNÍ DO - 18"C. V tu dobu bylo -23" auž min. týden byly mrazy přes 20. Druhý den jsem zjistil, že i Slovnaft měl naftu do -27"C. Takže jméno není vždy zárukou kvality!!!
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon »

Dřív se přidával benzín do nafty aby nezatuhla, ale v dnešní době jsou vstřikovače náchylné na kvalitu nafty. Nafta má bod vzplanutí mít minimálně 55°C, ale nikdy pod a když se tam přidá benzín i nepatrné množství tak to letí i dolů i na třeba 35°C a to je špatně!!! Pak se ta nafta ve válci vznítí dřív. Problém Shellu na Moravě je ten, že berou převážně z Čepra tam už ta nafta přitekla produktovodem a mohlo se do ní lecoz dostat třeba i ten benzín který tam protékal před ní. Nebo co je blíž ke Slovensku se vozí ze Slovnaftu Bratislava. Ale V Power diesel se tam vozí z Kralup proč asi ??? Mohl jsi v té podnikové čerpačce natankovat klidně arktickou naftu a nebo z Parama Pardubice tam jí dělají lepší. Dobré je si vyžádat na čerpačce atest a není ani tak důležitý bod tuhnutí -20 ale bod vylučování parafinu ten je třeba jen -8. To poznáš, že začíná bělat. A to už začínají problémy!!! To pak záleží na konstrukci daného vozu kudy vede potubí kde je filtr apod. Před zimou by si měl každý vyměnit filtr, stačí v něm pár kapek vody, která tam zamrzne. Taky to můžeš dostat u stojanu kde celou noc nikdo netankoval a v průhledítku stojanu nebo pistole je větší zima a produkt má bílou barvu. Nejsem zaslepený jen jak jsem už psal tak abych předešel problémům tak tankuji u čerpačky, která se zaváží z Kralupské rafinérie a aby měla velkou výtoč a to je u mě Shell, kdyby tady byla Benzina tak tankují u ní.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

Já ti tvůj názor nevyvracím, jen jsem chtěl dát do placu svou zimní zkušenost se Shellem a Slovnaftem (přitom tam neberu téměř nikdy) . Jen mi ještě řekni, CO ti v tom válci hoří dříve, než má? Možná rychleji, ale pokud nejde o detonaci, tak to snad nemá až takový vliv, jak tady někteří popisují. Navíc si myslím, že spousta lidí pumpy střídá a nevěřím, že by se u všech čerpaček projevovaly stejné potíže se spotřebou
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon »

Hoří tam dřív třeba ta mizivá trocha benzínu. Mě bylo vysvětleno, že se nafta vznítí dřív než má a to je špatně. a opravdu ji zkazí i nepatrné množství benzínu. Naposled, když jsem byl v laboratoři tak mě ukazovali naftu která chytla okamžite po zapálení sirkou a to je špatně. Pohybuji se v tomto oboru 15 let a někdy je to opravdu s naftou záhada. Nevím ja tankuji pořád u jedné čerpačky a jezdím za 8 umím to i za miň a zároveň i za víc, ale dlouhodobý průměr 8 a to jezdím i po městě i na krátké vzdálenosti a někdo píše, že se nemůže dostat pod 10. Ale to umí všechny automobilky. K nám na firmu přišlo 8 stejných aut a každé jede i žere jinak.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Příspěvek od zz »

A to je to o co jde mi. Lidský faktor, podle mne, má na spotřebu daleko větší vliv, než rozdílná kvalita paliva (pokud se pohybuje v rámci normy). Ale to, jak tady někteří píšou, že jezdí za 10 a více, kvalitou paliva asi nebude. Snad pokud tankují někde v JZD u pumpy, kde je tank v zemi 30 let a to je ještě vojenská cisterna, ze které akorát sundali kola. Já bych se klonil spíše k tomu technickému probému s motorem, s příslušenstvím motoru nebo ke stylu jízdy. Samozřejmě, že přidřený pístek brzdy nebo destička dokáže taky své
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Jirka Brno
*
Příspěvky: 11
Registrován: 17 srp 2006, 12:32

Příspěvek od Jirka Brno »

Když tak tady čtu ty příspěvky martina, tak si myslím, že snad má jiné auto, než my všichni ostatní a nebo místy vypne motor a tlačí ho. Jezdit krátké tratě po městě s Tucsonem 83 kW za 8 lt a "dovede to i za mín" a vysvětlovat to tankováním u Shellu mi připadá jako naprostá "fantasmagorie". Škoda že pravděpodobně nejsi z Brna nebo jeho okolí, protože bych ti mého Tucsona velmi rád půjčil, aby jsi s ním zkusil jezdit za "8 a míň". Už jsem tady několikrát psal o svém způsobu jízdy který se podobá jízdě na kdysi oblíbených "economy rally" kterých jsem se za mlada několika úspěšně zůčastnil. Tankuji u různých čerpaček jako OMV, Globus, Shell a Slovnaft a rozhodně netankuji u "přívěsů bez kol v JZD" jak píše zz. Přesto můj computer, který se momentálně v podstatě neliší od měření tankováním do plné, ukazuje 10,8 l/100km. Přidřené destičky taky nemám, že se kola volně točí jsem si ověřil před týdnem v servisu při přezouvání kol. Abych snížil valivé odpory tak dokonce hustím kola o něco více než je předepsáno. Auto je několikrát překontrolováno v servisu a údajně je všechno v pořádku. Pokud bychom se ve spotřebě lišili o litr, tak to ještě chápu ale rozdíl téměř 3 lt je prostě nesmysl. Tyto diskusní příspěvky ve mě vyvolávají až pocit jako by se za jménem martin skrýval "tajný agent" zastoupení Hyundai, který nás ostatní nespokojené a podvedené majitele Tucsonů má přesvědčit, že máme dřevěné nohy a Tucson CRDi 83kW je vlastně spořivé auto. Momentálně mám skoro prázdnou nádrž tak ji jedu zítra naplnit po vrch u martinova doporučovaného SHELLU a už teď se těším jak mi o 3 litry spotřeba klesne !!!
TUCSON 2.0 CRDi DYNAMIC 83kw
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“