Startování v mrazech

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od mnkk »

Žhaviče žhavia aj keď zhasne kontrolka.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od 69pavel »

mnkk píše:Žhaviče žhavia aj keď zhasne kontrolka.

to asi ne zhaveni zhavi pokud sviti kontrolka zhaveni, jak se spusti zhaveni(zhavi nekdy i v lete kdy jsou °C nad nulou) a po dosazeni urciteho odporu rele proste zhaveni vypne a tim zhasne kontrolka zhaveni.
bud rad ze ti to chyta na prvni sup a zhaveni sviti kratce
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od mnkk »

Kontrolka by mala svietiť vždy, aj v lete (pre kontrolu) Ale v zime žhavenie funguje aj po zhasnutí kontrolky, až kým ho relé nevypne. A to ho vypne až niekolko sekúnd po zhasnutí kontrolky. Dá sa to krásne počuť: ráno po zapnutí klúčika a po zhasnutí neštartujte a po pár sekundách budete počuť ako relé vypne žhaviče. Pozorujem to na všetkých dieselových autách, vrátane :hyu: H1, ix35 to isto nemá inak.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od Chasnik »

No nechci se dohadovat, kdy to žhaví a kdy ne, ale pravda je, že přes léto a obecně při kladných teplotách jsem na minulém autě (TDCi) kontrolku žhavení neregistroval. Když bylo pod nulou, tak zasvítila tak zhruba na 1 vteřinu. Nejdýl svítila při -18, to jsem čekal cca 5 sekund. Startoval jsem vždycky po zhasnutí kontrolky a motor vždycky naskočil na první drcnutí. Tak jsem si na to zvykl, že jsem u nového auta byl trošku nervózní, když startér u benzínu otočí i v létě cca 2x - 3x... Vervu ani jiná premium paliva jsem nepoužíval, z 80% jsem tankoval LukOil. Od druhého roku provozu vždy s VIFem.

Každopádně, pokud někdo musí žhavit víckrát, nebo točí a nestartuje, tak je něco špatně. O žhavičích a naftě se tady mluvilo, může to být taky zasraný palivový filtr (ale to by potom dělalo problémy i za jízdy). Baterka, pokud je schopná otočit startérem alespoň jednou, žhavit stačí.
Těžký chod startéru by mohl teoreticky způsobit i hustý olej, ale to už je podle mě minulost. Nevím, čím kdo maže, ale neposledy jsem měl s tuhým olejem problémy ve škodoffce stodvacítce...

A propos, s tím benzínem bych to v commonrailu taky neviděl. Je to překvapivě docela rozšířený zvyk, ale mějte na paměti, že většina chrochtáků na našich silnicích jsou oktávky a passaty s jiným typem vstřikování. To už tady bylo popsáno na poslední stránce. A pokud něco funguje na 1.9 TDI, to nemusí zafungovat vám :(
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
tr2700automat
**
Příspěvky: 203
Registrován: 12 led 2012, 08:05

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od tr2700automat »

XMira píše:V Getzánkovi je origo :hyu: baterka už sedmý rok. Parkuje venku a startuje pořád OK. Takže si myslím, že baterky, co dodává výrobce nebudou špatný.
Souhlasím nejsou špatný. Taky mám v Kupátku origo :hyu: baterku už sedmý rok a startuje pořád. Nestačim se divit co je to za baterku s takovou životností? Žádná jiná baterka jiného typu v jiném autě které jsem kdy měl se nedožila takového věku.
Takže :hyu: a zase :hyu: =D> =D> =D>
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od mnkk »

Chasnik píše:No nechci se dohadovat, kdy to žhaví a kdy ne, ale pravda je, že přes léto a obecně při kladných teplotách jsem na minulém autě (TDCi) kontrolku žhavení neregistroval. Když bylo pod nulou, tak zasvítila tak zhruba na 1 vteřinu. Nejdýl svítila při -18, to jsem čekal cca 5 sekund. Startoval jsem vždycky po zhasnutí kontrolky a motor vždycky naskočil na první drcnutí. :(
Je to tak u 100% aut s ktorými som išiel v zime. Vínimka bola volvo s D5- tam iba preblikla kontrolka aj pri -20, aj pri +20. Hneď štartovalo. Každý štartuje ked zhasne kontrolka žhavenia- od toho tam ta kontrolka je. Ja iba hovorím, že žhavenie je aktívne aj po zhasnutí kontrolky až kým ho nevypne relé. V mrazoch žhavím ráno vždy 3x: 2x drzím klúčik až do vypnutia relé, na tretí krát štartujem po zhasnutí kontrolky. 2x som nenaštartoval: 2x došla baterka. Štartoval som aj pri -32, vždy to išlo.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Meggy
*
Příspěvky: 88
Registrován: 01 říj 2011, 11:41
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od Meggy »

přesně jak píšeš, žhaví to i po zhasnutí kontrolky...to je stejné u všech výrobců
NOVÉ NÁHRADNÍ DÍLY ZA ZAJÍMAVÉ CENY

HYU ix35 2.0CRDi 4WD Trikolor+PaketStyle, Audi A6 2.5TDi, VW Polo 1.2i, Škoda Fabia 1.4TDi
slivmi
*
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2012, 06:35

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od slivmi »

Zdravím, dneska byl první letošní mráz a k méno překvapení jsem docela dlouho startoval. Naftu pořád beru na te samé benzínce, nic do ni neliju. Máte podobné zkušenosti se starty v zimě? Viz video

Mám 1,7crdi najetých necelých 40 000Km. Když to chytlo tak to vydaválo zvuk jako by se nechytly všechny válce.

http://youtu.be/yGbcLQJdKfQ
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od oltcitak »

vseobecne principy zhavenia u Hyundaiu(aj inych)
vynatok zo servisneho materialu:

Kód: Vybrat vše

Hlavní úlohou funkce žhavení je předehřát spalovací komoru tak, aby bylo možné motor rychle
a spolehlivě nastartovat při nízkých teplotách. Žhavení je také možné aktivovat ve spojení
s regenerací filtru pevných částic. Funkce žhavení má pět různých podfunkcí:
 Předžhavení
 Přípravné žhavení pro startování
 Startovací žhavení
 Následné žhavení
 Mezižhavení
a)Předžhavení
Předžhavení se zahájí po zapnutí zapalování. Doba žhavení je závislá na teplotě chladicí kapaliny
a je nulová u zahřátého motoru.

b)Přípravné žhavení pro startování:
Jakmile předžhavení skončí, zahájí se pohotovostní žhavení. Používá se za účelem udržení
teploty žhavicích svíček při čekání na startování. Pohotovostní žhavení se vypne po určité době.
Pokud je motor startován, je nahrazeno startovacím žhavením.
c)Startovací žhavení:
Startovací žhavení se aktivuje, když je motor startován a teplota chladicí kapaliny je nízká. Vypne
se, jakmile je motor považován za nastartovaný, a je nahrazeno následným žhavením.
d)Následné žhavení:
Startovací žhavení se změní na následné žhavení, když je vyhodnoceno, že motor běží. Jeho
úlohou je eliminovat vynechávání motoru a zajistit hladký chod zahříváním spalovací komory,
protože spalování ještě negeneruje dostatek tepla pro spolehlivé spalování paliva. Následné
žhavení se vypne po určité době, která je závislá na teplotě chladicí kapaliny. Také se vypne, když
otáčky motoru nebo množství vstřikovaného paliva překročí povolenou mez. Pokud otáčky motoru
nebo množství vstřikovaného paliva opět poklesnou pod povolenou mez, následné žhavení se
opět aktivuje, pokud nedošlo k uplynutí doby závislé na teplotě chladicí kapaliny.
e)Mezižhavení:
Aby se omezilo chlazení spalovací komory, když je množství paliva nízké nebo při brzdění
motorem (množství paliva = 0), může se aktivovat funkce mezižhavení. Tím se omezí vznik
modrého kouře při opětovné akceleraci. Funkce mezižhavení se může také aktivovat, když se
regeneruje filtr pevných částic a při různých jízdních podmínkách, kdy zatížení motoru je relativně
malé. Vysoký výkonový odběr žhavicích svíček zvyšuje zatížení generátoru, v důsledku čeho
vzniká potřeba zvýšení točivého momentu motoru pro jeho pohon. ECM kompenzuje požadavek
na zvýšení točivého momentu zvětšením množství vstřikovaného paliva. Výsledkem je vyšší
teplota výfukových plynů a vyšší průtok výfukových plynů částicovým filtrem. Funkce mezižhavení
se nedeaktivuje při regeneraci při vysokém zatížení motoru.
Deaktivace mezižhavení:
Funkce mezižhavení se neaktivuje při vysokém zatížení motoru.


poznamenam.ze dokial je treba niekolkokrat nazhavovat,tak je nieco spatne,apropo,mam nefunkcne zhavice a nastartujem na prvu otacku motora(znamka to dobrych tlakov vo valci)ale kym sa zohreje motor,tak cmudi vyfuk(predtym to nerobilo) zhavice su kupene,len cakam na vhodnu situaciu.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
slivmi
*
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2012, 06:35

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od slivmi »

Díky moc za popis žhavení dneska při -12 jsem uz bohužel vůbec nenastartoval tak v pondělí odtah do servisu. Jsem zvedav co mi na to řeknou a jak to dají do kupu. Ale u auta starého lehce přes rok to docela překvapí.
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od soban »

Aby to nesvedly na naftu :-)
Tielk
*
Příspěvky: 19
Registrován: 27 črc 2013, 21:56

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od Tielk »

Vsak klidne muze byt ucpanej filtr nebo spatna nafta -12 uz je dost aby zhoustla.
slivmi
*
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2012, 06:35

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od slivmi »

Naftou to nebude, beru jen na jedné pumpě a bere tam otec(tiguan) i bratr(jetta) a oba jsou naprosto bez problému. Uvidíme zítra v servise co mi řeknou.
mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od mikodim »

Napíš potom ked bol problem, lebo pri -12 som nikdy nemal problem zo startovaním aj pri starsom nafťáku..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
slivmi
*
Příspěvky: 16
Registrován: 27 lis 2012, 06:35

Re: Startování v mrazech

Příspěvek od slivmi »

Tak ráno jsem dovezl auto do servisu, kde mi řekli při popisu závady a puštění videa jak startuji, že je porucha určitě naftou, ale že se pro jistotu na to podívají. Za necelé 3h jsem si auto byl vezvednout a problém byl prý v přechodovém odporu na relé, které ovládá žhavení a že by to mělo být opraveno. Ale auto není tak studené aby to ověřili. Tak snad bude vše v pořádku. Oprava byla provedena bezplatně v rámci záruky.
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“