DPF-filtr

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Birkof
**
Příspěvky: 239
Registrován: 30 kvě 2008, 09:11
Bydliště: Žatec/ Praha

Re: DPF-filtr

Příspěvek od Birkof »

Kdyby mě opice stála 700,tedy jí kupoval jako mládě, tak bych samozřejmě vysolil 36 za druhovýrobu ani bych nekec, jenže já koupil opičku starší za 120, což už mi kroutí ruku od peněženky pač je to 1/3 ceny. Než jsem si Magentise/Sonatu kupoval, zjišťoval jsem si ceny náhradních dílu, vše jsem akceptoval, až na ten DPF. U toho jsem si zjistil, že jde demontovat za nějakých 8 tis. a s tím šel do koupě. Jelikož to bylo mé vysněné auto, a poměr cena-výkon byl nepřekonatelný. Bohužel jsem ale nevěděl, jak moc velké svinstvo jsou miniaturní částečky prachu nesoucí rakovinotvorné sajrajty, to jsem zjistil až po ucpání a demontáži.
Ale zase si říkám, že v zemi, kde je průměrný věk aut 14 let a na zemi kde záoceánská loď za jedinou plavbu vyplodí tolik emisí, jako 6mil. aut za rok, tak můžu mít ještě svědomí čisté, do té doby, než tu bude 75% aut s DPF. Jenže předpokládám, že 75% majitelů bude preferovat podobný způsob opravy jako já.
Jestli vás to uspokojí, tak si za těch 30 ušetřených tis. koupím super akukolo a budu jezdit na něm.:-D
Apropo, přímo v autorizáku Kia mi potvrdili, že to sami tak provádějí, kdy filtr vyříznou, vloží dovnitř KAT z USA za 2500,- zavaří, vypnou a tradá ekologie.
Kia Magentis 2,0 CRDi r.v. 2007
Reklama
 

Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF-filtr

Příspěvek od FISHkaa »

chlape, někde tu byl link na popis toho svinstva co ti leze z vejfuku po odmontování/proražení DPF. Tady nejde o emise jako celek, ale o konkrétní typ emisí. Nevím jestli by ti udělalo radost jet na tom ekokole za autem, které má podobnou prasáckou úpravu za sebou... Nicméně chápu, od komárů tu máme zakořeněno něco jako "můj barák je čistej a co je za plotem je mi absolutně jedno..." ](*,)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Birkof
**
Příspěvky: 239
Registrován: 30 kvě 2008, 09:11
Bydliště: Žatec/ Praha

Re: DPF-filtr

Příspěvek od Birkof »

Navíc jsem nečekal, že odejde tak brzy, proto můžu případným majitelům doporučit, aby nepřehlíželi prvotní znaky závady, nebo udržovali motor v perfektním stavu. U mě to začalo zasekáváním EGR, což, jak jsem si myslel, se vyřešilo tankováním té nejkvalitnější nafty. Jenže pravděpodobně docházelo k dalšímu ucpávání a zanášení filtru. Další problém bude pravděpodobně v trhlince ve vlnovci, čímž čidla špatně vyhodnocovala tlak ve výfuku a řj si myslela, že je filtr průchozí. No a pak nedokončené regenerace vinou kratších jízd, o kterých jsem si původně myslel, že jsou dostatečně dlouhé. Nebyly.
Kia Magentis 2,0 CRDi r.v. 2007
Birkof
**
Příspěvky: 239
Registrován: 30 kvě 2008, 09:11
Bydliště: Žatec/ Praha

Re: DPF-filtr

Příspěvek od Birkof »

FISHkaa píše:chlape, někde tu byl link na popis toho svinstva co ti leze z vejfuku po odmontování/proražení DPF. Tady nejde o emise jako celek, ale o konkrétní typ emisí. Nevím jestli by ti udělalo radost jet na tom ekokole za autem, které má podobnou prasáckou úpravu za sebou... Nicméně chápu, od komárů tu máme zakořeněno něco jako "můj barák je čistej a co je za plotem je mi absolutně jedno..." ](*,)
Samozřejmě mě to trápí, nejsem nelida a je mi jasné, že i na mě to bude mít neblahé účinky, proto říkám, že budu raději jezdit na tom kole, chodit pěšky a auta se pokusím co nejdřív zbavit. Nedělám si iluze, že se najde spousta lidí, kteří si ho koupí s radostí, že už tenhle problém nebudou muset řešit a je mi jasné, že rozhodně nejsem jediný ani poslední, kdo to takhle zprasí na svém autě. A jsem zvědav, kdo si bude kupovat diesely pro normu Euro 6, kde už se bude muset doplňovat močovina na vstřikování.
Mé příští auto bude 100% benzín, jen musím najít nějaké v podobné využitelné hodnotě, jako je Magnet/Sonata.
Kia Magentis 2,0 CRDi r.v. 2007
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF-filtr

Příspěvek od FISHkaa »

já tě do značné míry chápu, nicméně fakt mi to vadí...
Při další obměně mého vozového parku budu řešit zda CNG, nebo Hybrida - ale fakt záleží na nabídce výrobců až za pár let budu měnit. 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Birkof
**
Příspěvky: 239
Registrován: 30 kvě 2008, 09:11
Bydliště: Žatec/ Praha

Re: DPF-filtr

Příspěvek od Birkof »

To chápu, nejsem vrah. Kdyby stál třeba 20, nebo krásných 9 jako na Mondeo, neváhám ani vteřinu. To vykuchání mi přinese spoustu problémů a žaludečních vředů, pač v německu za to už pomalu zavíraj. :?

Přesně to budu řešit také, jen by bylo fajn, kdyby náš stát podporoval takové vozy slevou na dani. A hybrida od Toyoty bych si také nechal líbit, jako příští auto.
Kia Magentis 2,0 CRDi r.v. 2007
Mildano
*
Příspěvky: 47
Registrován: 15 lis 2015, 16:43

Re: DPF-filtr

Příspěvek od Mildano »

Zdarec, mám dotaz? jak se dá vypozorovat u Tucsona r.v. 2008 kdy se zapne regenerace DPF??? Chtěl bych si dát kontrolku pro informaci abych mohl úspěšně dokončit regeneraci. Zapne se nějaký spotřebič u regenerace jako např. výhřev zadního okna nebo zrcátek? tak jako je tomu u peugeotu?
Škoda Octavia III 1,6 Tdi 2018
Tucson 2.0 CRDI 4x4 2008
Mercedes Benz S500 2000
Audi A4 2.5 tdi V6 2001
Chrysler Concorede 2.7 V6 2000
Audi A6 2.5 tdi V6 2000
Opel Omega 3.0 MV6 2001
Ford Mondeo 2.5 V6 2001
Ford Probe 2.5 V6 1997
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: DPF-filtr

Příspěvek od Saimon »

Ahoj, poznáš to podle takového brumlavého zvuku. :wink:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“