Tempomat

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Tempomat

Příspěvek od idam.i »

Z toho si nič nerob. [-X
Zase máš peknú prdel. :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Reklama
 

Uživatelský avatar
JoRy
**
Příspěvky: 217
Registrován: 09 kvě 2013, 19:04
Bydliště: Praha

Re: Tempomat

Příspěvek od JoRy »

Na 1.6 GDI drží skvěle, žádné houpání ani v nízkých ani ve vyšších rychlostech.
Hyundai i30 combi (07/2013), 1.6 GDI + další příslušenství
(Koupeno a servisováno v Hyundai Centrum Praha - Dolní Počernice)
Spritmonitor: http://goo.gl/Jkij5e
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Tempomat

Příspěvek od Axel.Foley »

naštěstí nevím, wo co gou - tempomat bez problémů drží :D/
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
OGYN
**
Příspěvky: 322
Registrován: 26 led 2008, 16:32
Bydliště: Blansko

Re: Tempomat

Příspěvek od OGYN »

Také nemám s tempomatem žádný problém. Oceňuji jej zvlášť nyní na dálnici v omezeních na 80 km/hod. V normálnim hustém dálničním provozu na D1 pro jízdu s ním skoro není prostor :oops: Snad na Karlovarské a Plzeňské to ještě jde :-k
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
Uživatelský avatar
DVDpro
*
Příspěvky: 51
Registrován: 21 dub 2013, 20:52
Bydliště: Praha

Re: Tempomat

Příspěvek od DVDpro »

Tempomat je bez problémů, naprostá spokojenost s komfortem. Jezdíme hodně po D5. Kousek po nájezdu na dálnici nastavím při 120 km/h a prakticky do sjezdu z dálnice ho nevypnu.
  • i30 III kombi 1.4T-GDI Style, Premium / Stellar Blue od 2019
  • i30 II hatchback 1.4i CVVT TRIKOLOR, komfort+, parking, Steel Gray II, 2013 - 2019
  • Seat Córdoba, 1.4, r.2000
Uživatelský avatar
OGYN
**
Příspěvky: 322
Registrován: 26 led 2008, 16:32
Bydliště: Blansko

Re: Tempomat

Příspěvek od OGYN »

Sleduji rychlost v navigaci,ta je přesnějši,tak nastavuji tempomat na dálnici 138 km/hod :D/
Hyundai i30 1,6i Trikolor Komfort Agua blue met.2013
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: Tempomat

Příspěvek od kentanjack »

Už vám to houpání někomu vyřešili?

Moje insider info (platný někdy ke konci listopadu) bylo, že žádnej novej firmware pro i30 2012+ snad zatím vůbec nevyšel, takže když v servisu tvrdí "přehráli jsme", tak kecaj.
janulo
*
Příspěvky: 36
Registrován: 23 led 2013, 16:01
Bydliště: Žilina, SK

Tempomat

Příspěvek od janulo »

Mne kolise tempomat tiez okolo 70-80kmh, na 6tke. Akoby mal problem drzat rychlost pri nizkych otackach (1500). Staci trochu pridat tlacidlom + a je to vpohode.


Odoslané z iPad pomocou Tapatalk
Hyundai i30 Style 1,6 CRDI 2012
mikit
*
Příspěvky: 38
Registrován: 20 úno 2013, 15:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mikit »

Probelm obecny by som povedal. Mne to kolise tiez. Nad 100, 110 je to OK, ziadne kolisanie, ale pod tych 100,110 to zacne a je to bez ohladu na zaradenu rychlost. V servise povedali, ze mam zaradeny vysokz stupen na danu rychlost, tak som skusal podradovat a kolise stale. Divne je, ze napr pir 50tke to obcas kolise obcas nie... niekedy sa to zrovna ked parkrat tuknema na + a -, niekdey ked parkrat za sebou vypnem zapnem tempomat. Nic to vsake nemeni na tom, ze do tej 100ky je to nepouzitelne. Novy soft este stale nie je a ako na potvoru, ked bol so mnou technik zo servisu v aute, tak to islo OK.
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mkr »

Pokud jedu 80 a mám zařazenu šestku, tak houpe. Po přeřazení na pětku je to lepší.
To samé se děje když jedu 50 na pětku a pak na čtyřku.
Evidentně je špatně naprogramováno chování tempomatu, pokud má motor nižší otáčky.
Přepněte si schválně PP na ukazatel okamžité spotřeby a uvidíte, jak létá nahoru a dolu - stejně jako "houpe" auto #-o

Ten "kec" servisu, že máš zařazenu vysokou rychlost je opravdu jen kec.
Prostě tempomat musí být bez takovéto chyby - toto je "vlastnost" jen :hyu: u ostatním mých aut jsem toto nepozoroval a ani u současného Yeti manželky se to neděje. Ostatní auta regulují ty otáčky opravdu jemně, že člověk žádné cukání necítí.
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tempomat

Příspěvek od Mexican »

mozem sa opytat ake otacky mas u tej sestky na 80? pretoze IMHO mat tempomat u M/T na najvyssom stupni pri malej rychlosti je proste zverstvo. ta sestka je urcena prave na dialnicne rychlosti, kde je aspon trochu v otackach. Ta sestka je dlha a u tak nizkych otackach ten slaby 16V moto proste nevladze a preto si tempomat musi pomahat plynom. U A/T by podradil a bolo by

PS neruzomiem taktiez mat nastaveny tempomat na 80kmh/ co je cca 75kmh podla GPS na cestach kde sa da tempomat pouzit - teda okreskach / prva trieda. To je maximalne na vysieranie ludi. Plato vajec za sklom vozite tiez?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
mkr
**
Příspěvky: 410
Registrován: 25 lis 2013, 11:27

Re: Tempomat

Příspěvek od mkr »

Mexican píše:mozem sa opytat ake otacky mas u tej sestky na 80? pretoze IMHO mat tempomat u M/T na najvyssom stupni pri malej rychlosti je proste zverstvo. ta sestka je urcena prave na dialnicne rychlosti, kde je aspon trochu v otackach. Ta sestka je dlha a u tak nizkych otackach ten slaby 16V moto proste nevladze a preto si tempomat musi pomahat plynom. U A/T by podradil a bolo by

PS neruzomiem taktiez mat nastaveny tempomat na 80kmh/ co je cca 75kmh podla GPS na cestach kde sa da tempomat pouzit - teda okreskach / prva trieda. To je maximalne na vysieranie ludi. Plato vajec za sklom vozite tiez?
Je to někde okolo 2tis.otáček - takže "podtočením" to nebude - a hlavně - to přidávání a ubírání je necitlivé.

Co je špatného mít nastavený tempomat na 80km/h když jedeš ve městě po výpadovce nebo městském okruhu, kde je omezená rychlost 70km/h :?:
A ty vozíš za oknem co? Že by vemínko? Než budeš dělat závěry o nasírání a čepičářích, tak si zjisti fakta, ty chujo. ](*,)
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4

v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Tempomat

Příspěvek od XMira »

Naprosto souhlasím s mkr. Tempomat ve městě používám naprosto normálně. Naopak mi přijde často užitečnější, než mimo město. Takové ty dlouhé úseky, co maj tak v oblibě cajti.... prostě si zmačknu tempomat a nemusím každých 50m sledovat, jestli náhodou místo 50 nejedu 56. Což jde snadno a ti kkti jsou schopní za to dávat pokuty.
BTW: šestku řadím v 70ti a normálně na ni auto zrychluje. Takže na sedmdesátce taky jezdím na šestku s tempomatem. Ač tomu mexican nerozumí a činím dle něho zvěrstvo :mrgreen:
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tempomat

Příspěvek od Mexican »

wow.. niekto je evidentne frustrovany. Takze. S benzinovymi motormi mam najazdene prd, ale to malo vo viem mi hovori ze u vyssieho zaradeneho stupna ten motor "okolo" 2000 otacok nema silu. Ziadna maloobjemova atmosfera s 16V technikou u vyssich prevodovych stupnov proste pri danych otackach nema vykon ani krutak. Preboha, pozrite sa na vykonovu charakteristiku a naucte sa to respektovat. CVVT nie je turbodiesel

Ak mi niekto na mestkom okruhu pri 80km/h prejde cez fakt ze musim vypnut tempomat, tak okoto tych 2000 otacok musim okamzite radit dole. Ak je tam obmedznea rychlost na 70, tak snad nejazdim 80. Co tak matne spominam na benzinaky, tak 4-5 prevodovy stupen je ideal u rychlosti 70-80. Pod 2200 by som s benzinakom na 5-6 prevodovom stupni ani po rovine nejazdil. On ten tempomat bohuzial nevidi co je pred cumakom auta, nevidi nerovnosti krajiny

osobne invektivy si mily mkr mozes nechat niekam do hospody. Ak ta stve ze ti cuka tempomat, tak hladaj pricinu u seba, nie u tempomatu. Bud nevies ako s tym autom jazdit, alebo tankujes nevhodne palivo a motor ma dost. Ak si haklivy na plato vajec, je to toj proble. Ale vyraz chujo mozes pouzivat maximalne vtedy ak si rano nasadis naopak trenirky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1479
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Tempomat

Příspěvek od oltcitak »

Toz tempomat(dobudovany) pouzivam v obciach tiez,ale podradim na 4-ku,lebo na 5-tke toci okolo 1100 ot/m,i ked ani tieto nizke otacky nasmu motoru nejak zvlast nevadia(nema ani dvojhmotnak,ani VGT) v terene bezne chodim na redukovane rychlosti len na volnobeh,ECU je velmi dobre spravena,ziadne diery :D . Cize zalezi na podmienkach(stupanie/rovina,nalozene/prazdne auto,pneumatiky) okrem toho dobre naladeny tempomat(elektronicky) dokaze omnoho citlivejsie davkovat plyn ako clovek. Vyhodou toho mojho univerzalneho tempomatu Lite-On je moznost si nastavit ci uz samotnu citlivost nabehu,alebo citlivost reakcie na zmenenu rychlost. Pretoze ma vlastnu riadiacu jednotku.Ako je to riesene u vasich vozov neviem,mozne je tempomatova funkcia zabudovana priamo v ECU a potom ta customizacia nieje standartne(v domacich podmienkach) mozna... :roll:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Elektronika“