Spotřeba i30 2012

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mexican »

u AT si priplatis minimalne 40 000kc a kedze ide o hydromenic, tak spotreba bude tak 15% vyssie oproti klasickemu kvaltovaniu. Uzivatelsky prijemnejsie som prave myslel to, ze netreba pri kazdom predbiehani radit dole o dva stupne a ze sa s TB da defacto jazdit stylom podobnym jazdeniu s turbodieslom

mne je samozrejme vela veci uplne jasne a ak by som mal moznost tak do auta nizsej triedy by som chcel bud 2l benzin s A/T alebo 2,4-2,6l sestvalec s A/T. U auta typu i30 asi ta prva moznost :-0 ono vlasten ani ta 1,6 GDi s A/T nejazdi zle (US verzia KIA Soul)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Reklama
 

ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od ajrton »

radsej budem šaškovat s pakou ako sa kazdy den bat, ci mi golfa neukradnu alebo ci tsi rano nastartujem alebo ci sa mi tsi nerozsype na polceste do prace ... :mrgreen:
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od robil »

Bofors píše:
tOOki píše:
Mexican píše:s turbobenzinom podobne ako s turbodieslom a nejakym hybridom proste musi clovek vediet jazdit. Clovek musi pochopit ako funguje, kde su silne a slabe stranky. turbobenzin je v zasade uzivatelsky prijemnejsi a pohodovejsi ako atmosfera. Nech zastanci atmosfer hovoria co chcu, bohuzial vyvoj ide dopredu.

vyhoda TB je v podstatne nizsich pracovnych otackach a teda paradoxne vyssej zivotnosti vsetkych casti motoru. Samozrejme je to motor komplikovanejsi ale IMHo u normalneho spravania sa k motoru (neprasenie u studeneho oleja, dochladzovanie turba, menenie oleja radsej skore nez neskor, .....) kombinacia prezije 200 000+ km bez investicii. Znizenim pracovnych otacok sa docieli aj nizsia spotreba (v zasade cca 10-15%) ktoru si mozme odlozit na pripadne poruchy :-)

ak bude Hyundai montovat 1,2Gdi aj do i30 a prestanu prasit detaily o ktorych sa pise tu na fore (vsetky tie lupajuce sa volanty, odpadavajuce listy, atd) tak Hyundaiu velmi rad dam sancu na dalsie auto :twisted:
Porad nevidim v cem je turbo benzin uzivatelsky prijemnejsi? Mas na mysli dochlazovani turba, ze je uzivatelsky prijemnejsi? Zbyle dva body cos napsal plati i pro atmosferu. Mas sice nizsi pracovni otacky, ale nijak vyznamne. Ani turbo benzin si nenecha libit min jak 1500rpm. Navic vetsina malych turbo motoru ma malou olejovou napln...
Dokud bude merici cyklus EU tak nesmyslnej jako je, tak se ale turbo motoru, start stopu a podobnych kravin nezbavime. Imho je zajimave, ze v US s 2.4GDI neni problem jezdit za mene nez tabulkove hodnoty. Kdy se vam to nekomu podarilo naposled v Evrope? Me nikdy.
pokud nevíš v čem je TB uživatelsky příjemnější tak si s tím běž zajezdit a nebo nemáš cit pro motor a jeho projev. v běžném provozu řidič ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní. měl sem 1,6 16v super poctivý atmosférický motor k prdu protože to na dálnici točilo otáčky jak mixér, kravál a vysoká spotřeba. TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů. nikomu nic necpu, jen je třeba se oprostit od milovníků starých pořádků. pokrok nezastavíš, díky bohu. jak někteří zmiňují lineárnost a charakter atmo, tak pokud si mám vybavit nutnost neustále rumplovat řadičkou a točit motor domrtva abych z něj něco vyždímal tak ano 1,6 má charakter. mi více vyhovuje vědomí že kdykoli přišlápnu plyn tak to tam bude a nemusím kolem toho dělat zbytečné divadlo.

přikládám malou ochutnávku, ať mi někdo tohle předvede s 1,6 GDI která stejně není rovnocený konkurent. průměr 102 znamená tempomat 135, uzavírky, provoz...


Takový krasný papírový průměr mam taky ale kde je skutečnost?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Uživatelský avatar
robil
**
Příspěvky: 449
Registrován: 14 zář 2013, 10:59

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od robil »

ajrton píše:radsej budem šaškovat s pakou ako sa kazdy den bat, ci mi golfa neukradnu alebo ci tsi rano nastartujem alebo ci sa mi tsi nerozsype na polceste do prace ... :mrgreen:

Souhlas.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 155000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od ajrton »

plus ked to nie je cesta ktora zacala a skoncila v rovnakom bode tak je to demagogia ... co ked tych 268km bolo len jednym smerom z hôr domov na nizinu ?
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

a opět se tu objevují konspirační teorie o rozpadlém TSI a 270 km cestě z hor :lol: není to ale nic víc než popírání nepopiratelného. motor přede jako kočka a ta cesta byla o ostravy na vysočinu, takže spíš do kopce.

robil- co ti na té fotce není jasné?
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
Jendas
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 kvě 2014, 01:07
Bydliště: Teplice

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Jendas »

Tak já nejsem úplně proti malým turbo benzínům. Za mě lepší spotřeba při normální jízdě, pružnost motoru , ale [-X vysoká úmrtnost malých tsi. Je to opravdu podle toho co kdo preferuje jak auto využívá. Jsem rád, že když jsem objednával tak jsem to nemusel řešit. U mě nakonec rozhodlo pro i 30 oproti koncernu lepší výbava a stejně 110000kč rozdíl #-o Za stejní prachy bych pořídil rapida tak s poloviční výbavou a to jsem nechtěl. Neříkám že to je špatný auto, jen je na každém kousku vidět to vychcaný šetření. Prostě takový postoj my jsme přeci Škodovka tak zaplať a nekecej. A jestly si někdo myslí jak se škodkou nejsou problémy zkuste jejich mechanika pozvat na pivko a počkejte až se rozpovídá. :D Ps: Jestly bude 1.2t-gdi tak dobré jak se na zahraničních webech píše (103kw a krouťák lehce přes 200) a :hyu: slibuje spolehlivost a udržení 5let záruky tak už nevím proč by si měl někdo šádovku koupit. A to jsem si ještě nedávno nedovedl představit že bych si :hyu: koupil. Byl jsem zarytý koncerňák.
I30 kombi 1.6gdi style ice blue
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

tak za 100 000 si samozřejmě nekoupíš jen jiný znak na kapotě ale to ostatní už není tak moc vidět.
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
Jendas
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 kvě 2014, 01:07
Bydliště: Teplice

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Jendas »

Máš pravdu nevidím torsku, zadní okna na kliku plasty že se o ně poškrábeš atd . Bacha netvrdím že :hyu: je nejlepším a nejspolehlivějším autem v celém vesmíru. V tomhle mám jasno mám mozek :D . Jen říkám že ta škodovka za ty prachy nestojí. Léta jsem jezdil na koncernových autech. (Pasat b5 tdi, golf4 tdi , golf 5 tsi) Bratr nová Octavia tdi najeto 45TIS dvakrá fatall error na auta je opravdu pečlivka. Sousedův nový touran 650000tis kč. Chudák nedokázal pochopit, když si sedne na zadní sedačky proč jsou tam plasty na dveřích a okolí tvrdý jak ve starém tranzitu. Začal řvát něco o drzosti, krádeži a samozřejmě svojí hlouposti. Kam řidič dohlédne vše ok. Nejvíc ho nas..... že si toho všimnul jeho 6letý syn. Tohle bych původně čekal u levného :hyu: . Samo vw vlastně , přiznalo že v poslední době šije nové košilky na " staré" technologie. Já už jim své peníze prostě nedám. Myslím že už jsme trochu mimo téma tohoto vlákna :D
I30 kombi 1.6gdi style ice blue
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mirus30 »

Bofors píše:
přikládám malou ochutnávku, ať mi někdo tohle předvede s 1,6 GDI která stejně není rovnocený konkurent. průměr 102 znamená tempomat 135, uzavírky, provoz...
Ač to není rovnocenný konkurent (cenově určitě ne, to máš pravdu ;-) ) přikládám cestu po Německé dálnici plus dojezd na místo mimo dálnici. Narozdíl od tebe byla rychlost většinou 160km/h pár úseků 200km/h, samozřejmě nějaké omezení a provoz jak píšeš i ty.

U mě průměr 123km/h znamená mnohem vyšší rychlosti než si dosahoval ty a hlavně žádně konstantní tempo na tempomat jako ty, tak mi řekni jak by dopadlo tvé TSI v tomhle režimu a rychlosti. Jak vidíš tak je GDI více než rovnocenný konkurent.

P.S. omluv nemoderni, nekoncernovy PC v Hyundaii, tam jeste zapracujeme :-)
Přílohy
1.jpg
1.jpg (31.2 KiB) Zobrazeno 727 x
2.jpg
2.jpg (31.09 KiB) Zobrazeno 727 x
3.jpg
3.jpg (31.35 KiB) Zobrazeno 727 x
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mirus30 »

Bofors píše:
pokud nevíš v čem je TB uživatelsky příjemnější tak si s tím běž zajezdit a nebo nemáš cit pro motor a jeho projev. v běžném provozu řidič ocení, že i pokud tam má 4ku, točí 1900ot tak na to prostě šlápne a auto bez protestů táhne jak to GDI v 4500ot. rozdíl na dálnici je extrémní. měl sem 1,6 16v super poctivý atmosférický motor k prdu protože to na dálnici točilo otáčky jak mixér, kravál a vysoká spotřeba. TSI má 130km/h 2800ot/min, ticho že ho neslyšíš, spotřeba 5,7-6,0 a na 6tku když přišlápneš tak táhne i v kopci bez problémů. nikomu nic necpu, jen je třeba se oprostit od milovníků starých pořádků. pokrok nezastavíš, díky bohu. jak někteří zmiňují lineárnost a charakter atmo, tak pokud si mám vybavit nutnost neustále rumplovat řadičkou a točit motor domrtva abych z něj něco vyždímal tak ano 1,6 má charakter. mi více vyhovuje vědomí že kdykoli přišlápnu plyn tak to tam bude a nemusím kolem toho dělat zbytečné divadlo.
TB je uzivatelsky prijemnejsi? Z meho pohledu:

pri kazdem prerazeni a dosahnuti 1800ot "kopne turbo", ne to pro mne opravude neni uzivatelsky prijemne....

pokud chci jet na spotrebu, pohybuju se v otackach kde ani to turbo neni trhac asfaltu (stejne jako atmosfera) takze mi opet kopanec turba k nicemu uzivatelsky prijemnejsi NENI....

pokud umim predjizdet s atmosferou, tak vim kde ji drzet abych bezpecne predjel, takze pokud nemas automat, tak pro mne NENI zadna vyhoda ze na to slapnu a jede to bez podrazeni....

dneska vetsina lidi by byla nejradsi aby do auta jen sedla a nemusela vubec nic, radit je uzivatelsky neprijemne, kdyz to netahne ve 2tis otackach tak to nejede, kdyz to jede tak to rve protoze to ma moc otacek atd atd atd, dej buh at auta zustanou autama a budeme je moci dal ridit my, lidi, ne naopak jak by to nekteri z vas chteli. #-o
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

no já vidím skoro 2 litry navíc. pokud si to co ty nedám s TSI těžko se dozvíme srovnání. ale ty doby kdy žralo TSI pod zátěží trávu kolem cesty jsou pryč, týkalo se o5 staré verze TSI. EA 211 má integrované výfukové svody v hlavě motoru, čímž se rychleji zahřívá a navíc chladí plyny na výstupu z motoru, takže nemusí chránit kat- což dříve zvyšovalo spotřebu.

nepochopil si mě, uživatelsky příjemné je mít k dispozici maximum co motor dokáže v co nejširším poli otáček: atmo 4000-6000ot, TB 1500-6000ot. nejčastěji se pohybuju 1500-3000 asi jako každý, takže co z toho plyne? :-k
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mirus30 »

Super, rozdilu 1,8l ve spotrebe sis vsimnul, co takhle porovnat dosahovane rychlosti a jizdu bez tempomatu?? To uz by nezapadlo do tve "TSI nezere teorie" vid? V tvem rezimu 135km/h tampomat by ta spotreba GDI byla uplne nekde jinde!

Ano, modifikovane TSI jiste je, to nic nemeni na tom ze bude v tehle rychlostech a stylu jizdy i tak uzranejsi nez atmosfera...


Proc je uzivatelsky prijemne mit k dispozici maximum co motor dokaze? protoze to rikas ty?

Ja bezne jezdim v rozmezi 1500-3000 jako ty a 5000-6500 pri potrebe predjizdet.

Takze mi z toho plyne ze jsi spokojenej, ze mas vyuzitelny spektrum otacek 1500-6000 (pocitove), ale pouzivas jen 1500-3000, opet nevidim zadnou "realnou" uzivatelskou vyhodu.
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Bofors »

když nechceš tak nevidíš.

dovolím si citovat kolegu tammas z autofora:

Dnes jsem zrovna s Golfem absolvoval 160 km (10 km okreska, 10 km po Brně a 140 km dálnice) s průměrnou rychlostí 116 km/h ( celou cestu zhruba 150 - 160 km/h pokud to provoz dovolil) a spotřebou 6,4 podle palubního pc - reálně po dotankování asi 6,6. Což si myslím, že je hodně slušné, když vezmu jak jsem jel a že jsem tentokrát nepoužil ani tempomat.

z celkové diskuse bylo patrné že se jednalo o 1,4 TSI EA211 a G7
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30 2012

Příspěvek od Mirus30 »

To mame spolecne vid, "kdyz nechces tak neuvidis"? =D>

Koukni se na zacatek tohohle tematu a precti za kolik jezdi Deegr, pokud ti ani to nestaci jako dukaz, ze ten motor dokaze byt solidne uspornej tak zij dal svuj VW sen a uzivej TSI dokud slouzi....

precti si pasaz o spotrebe "kdyz po nich budete neco chtit"..... to se bavime o 1,2TSI tak hlavne nechod s teorii ze 1,4 bude uspornejsi nez 1,2...

http://www.autoforum.cz/testy-aut/test- ... ozstrel/?3
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“