Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnout

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnout

Příspěvek od Mike.M »

Zdar lidi. mam taky trosku mensi problem z motorem. Kdyz nastartuju za studena, chova se motor spatne, pri akceleraci ma tendenci chcipat a nema vykon jakoby nemel sytic, jakmile to protocim prez 3tis otacek tak se to spravi. Tosame jak startnu teply motor, tak vubec neudrzi otacky a chcipne, opet po pretoceni nad 3tis se vse stabilizuje. Mam motor 107kW, ale za jizdy jemne cuka a pocitovy vykon je jako bych mel Felicii 1.3MPI. Pred rokem je to predelano na plyn, ale dela to i na benzin. Diagnostika neukazije nic zvalstniho.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Richard555 »

No já bych šel po zapalovacích modulech a kabelech ke svíčkám, a samo svíčky, problémy se zapalovacíma modulama se většinou na diagnostice neukážou, nebo spíš ukážou jako problémy se směsí atd.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Mike.M »

Svicky nove NGK, primo pro LPG. Taky by nebylo od veci si pujcit zapalovaci civky od nekoho, a jemu dat me, zda se nejak chovani obou aut nezmeni, jenze nikoho takeho neznam. Jinak pred rokem menene cidlo kliky ale za original v :hyu:
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Richard555 »

já měl na Nubiře podobný problém a byl to zapalovací modul auto mi občas nestartovalo, pak chytlo na cvrnk po týdnu stání na horách a v noci bylo přes -20, dojel jsem do Kořenova a zas to začlo cukat střílet po dálnici jsem musel jet tak že rozjet na 150 a bez plynu na 120 a zas na 150 protože jen při té rychlosti to jelo :wink: diagnostika neukázala nic.... pak už jsem nenastartoval vůbec, kámoš mi půjčil modul a chytlo to na cvrnk..... už mám samo novej a asi 4 roky v pohodě.....
Jinak svíčky používám nejobyčejnější Brisky DR17YC za asi 35,- kus sklepnu to na 0,8 a měním je po 15000km spolu s olejem.... no problem :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Mike.M »

Já ty scicky taky zkoušel sklepnout z 1.2 na 1, ale nepomohlo. Teď koukám na ten online manuál a promerim všechny hodnoty, jak cívek, tak čidel. Kdyby se našel nejsky dobrák v SM kraji Frýdek Trinec, který by byl ochoten nachvilu vyměnit zapalovací cívky, byl bych rad. Samo ze ne zadarmo. Než je pak koupím ať, nrkupuju to čím to nebude.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Richard555 »

1 mm na svíčkách pro LPG je moc dej tam těch 0,8 LPG potřebuje hutnou jiskru, má oktanový číslo přes 100 tak se hůř zapaluje, ale za to neklepe :wink:
Já jsem taky před koupí si modul půjčil, ale ty tam máš dva vždy nasazený na jednu svíčku a z každýho vede ještě šlahoun ke druhé svíčce jestli se nepletu..... máš to správně zapojený ????? válec 1 je vždy u rozvodů válec 4 u spojky.....
Ono se nejhůř hledá většinou triviální závada, typu není benzín atd.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Mike.M »

zapojene to mam urco dobre, a taky jsem se dival, ze to asi hazi jiskru 2x za otacku. protoze klika ma take to pplanetoidni prerusovani, co dava signal 2x za otacku, nevim jestli to ridi nekde jeste cidlo vacky. Ale asi ne, protoze jedna civka je na 2 valce a kdyz prijde impulz tak asi prskne jak valec 1/4 tak i valec 2/3 najednou (1,3,4,2 pokud to tak je) Jinak je tez pravda, ze ty civky maji na konci pruzinku, co se dotyka elektrody svicky a ty kabliky tam maji taky bazmek spuntek, a ty kabliky se strasne spatne vytahuji, takze nejednou byla pouzita hruba sila nejen za ten spuntek vytahovaci, ale i za kablik jsem to potahl. Ted jsem se dival na manual a SS odpor te civky by mel byt
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Richard555 »

bohužel ti nijak víc neporadím..... můžou v modulu být zkorodované nebo přepálené nějaké spoje, to že na vzduchu skáče jiskra na obou svíčkách neznamená, že bude stejně skákat ve spalovacím prostoru, jiskra může být na jedné svíčce slabší a nedokáže směs zapálit, nebo ji zapálí občas..... prostě elektrika se vždy vydá cestou nejmenšího odporu.......
ano vždy skáčou jiskry na obě svíčky z jednoho modulu i když směs k zapálení je jen v jednom válci......
čidlo na klice je jen jedno, motor je čtyřdobý , tedy klika se musí otočit 2x aby všechny válce prošly všechny cykly.....
Pamatuju ještě v době ještě klasických rozdělovačů s kladívky a palcem, že občas když se sundalo víčko tak tam byly vidět cestičky kudy přeskakují jiskry po obvodu víčka třeba i na úplně jiný kontakt svíčky .......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Andy4 »

Som mal podobné príznaky a bolo to v cievke.
mx5/swiftsport/santafe/accent
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Mike.M »

Andy, podobně? Jak přesně podobné.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Andy4 »

Neochota sa pozbierať v nízkych otáčkach, nulová akcelerácia z nízkych otáčok.

Ja som zanedbal výmenu veka ventilov, sviečky už boli od oleja, a to je možná príčina poruchy cievky.
mx5/swiftsport/santafe/accent
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od sagen »

Moze to byt cievka, alebo sviecky, alebo nieco ine, co sposobi, ze ti zmes dohara v katalyzatore a ten sa zanasa a preto motor tazsie vytlaca spaliny, skonci to tak, ze budes rad, ked naskoci. Takze po odstraneni priciny budes mozno musiet menit katalyzator ( ak ho mas ) #-o
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od Mike.M »

Svíčky ngk ty na LPG, sklepnute na. 0,8mm, skubani je lepší, menší. Apropo starty, 40tis nalitane bez výměny, u mě, kdo to měnill predemnou a kdy, nevím. Já jezdil na levný benzin aj ethanol. Pod sedátkem mám výřez, ale deklik o 12 srubech rezavý, i ty srubky. Bojím se ze to nepovolim a flexou v nádrži bojím bojím. Možná rozvrtat, vrtačku nemam. Takže palivový vyzkouším vyměnit. Jak to startnu a protocim, přede motoe jako beránek , na emisích nic nemluvili navíc emise jsem posledně mel 0.01 NOx, i při 3tis otáček.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od miooo »

tiez mam podobne problemy...
auto pri akceleracii v krizovatke ide upne chcipnut...
par krat mi uz aj chciplo...pri jazde ustalenou rychlostou trha ako svina...
cca okolo 2000 ot...
motor mi pri tom vyhadzuje chybu 5 valca a senzor klepania 2okruh...
uz som bezradny co stym je...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Motor skube a pri prutke akceleraci ma tendenci chcipnou

Příspěvek od miooo »

Nik žiadny nápad kde hľadať?
Mohol by senzor klepania rozhadzat cely motor?
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“