Zdravím , chtěl bych se zeptat jak se mění olejový filtr na trajetu 2.0CRDI. Dneska mi přišel poštou a přiznám se, že jsem na to koukal jako puk . Na Lantře jsem ho měnil taky sám,ale tady je jiný a to mě zmátlo.
Díky za rady luděk
Olejovy filtr je za kotorem v levo tam povolis jeho plastove viko pote vytahnes vlosku filtru odsajes zbyvajici olej vlozis novy filtr nasroubujes zpet viko a nezapomenes odvzdusnit ventilem na viku,nezapomen vymnenit i pribalene tesneni tot cele.
Díky za radu. Ještě se zeptám jak to odvzušním? Ještě jsem koukal na netu kde to najít a tam vždycky ještě těsnění něčím mazali. Video bylo v angličtině a jediné co jsem pochopil, že se nemá použít olej. Díky Luděk
Těsněni namašte olejem pouzitym do motoru mazese,aby se při dotahováni nezhrnulo,jinak odvzdušneni mužete provest tak že přes odvzdušnovaci sroub na viku filtru nalejete olej,pokud tam odvzdusnovaci šroub neni takto neřešte pouze pri startu kontrolujte kontrolku mazani a opakujte kratkymi starty až kontrolka prestane svitit.
...nič neovzdušňujem, vymením vložku, O krúžok ktorý namažem mot.olejom, dotiahnem, nalejem 5L oleja, naštartujem, kontrolka mazania zhasne(už nesvieti, namontoval som si budík tlak oleja), hotovo...rutina...
Taky jsem nikdy nic neodvzdušňoval, vyměním vložku utáhnu rukou to plastové víko, předtím máznu prstem od oleje to těsnění- O- kroužek, bacha těsní to jakoby bokem, takže utahování je úplně zbytečné ! Opravdu to stačí rukou..... Naleju olej po horní rysku, natočím, nechám minutu běžet, vypnu, po minutě doleju olej kousek pod horní rysku a hotovo