2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
RichardB
Příspěvky: 5
Registrován: 13 říj 2014, 13:17

2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od RichardB »

Ahoj jsem nový majitel Hyundai Santa fe 2.0crdi 83 kw 4WD,Rok 2001 najeto 180Tis KM automat

Po koupi jsem vyměnil kompletní rozvody,olej + filtr...
Nechal jsem udělat i diagnostiku - bez chyby

Přesednul jsem z BMW 528i LPG kde jsem v přepočtu jezdil 5-6litrů ale kvůli dalšímu členu rodiny,vysokému autu,kombi a 4x4 jsem pořídil Santu...

Na internetu jsem pročítal spotřebu cca 8-9litrů když je v automatu.
Pán co mi ho prodával říkal ,že má spotřebu cca 8L

Jenže první den jsem měl spotřebu 14litrů.´
Po použití čističe palivové soustavy,používání pouze Diesel Verva za 39kč + dolévám navíc aditivum spotřeba se pohybuje okolo 10-13litrů....
Je úplně jedno zda jedu ve městě nebo dálku .Přijde mi to dosti vysoká spotřeba na dvoulitra v naftě.Kdyby spadla na 8-9litrů tak bych byl více spokojenější řidič Santy.

Možná to souvisí ale vždy když je motor studený ,nažhavim a nastartuju tak chytne na 3 válce(+ je motor neklidný) a po pár sekundách už chytí na všechny válce a další startování je v pořádku.
Ještě jsem si všiml ,že něco klepe od motoru (mechanik mi řekl hydroštel) ale je mu divné že třeba minutu cvaká a pul minuty přestane cvakat a takhle se to neustale opakuje.
Olej mám nový je tam 5w40

Mám podezření na žhavičku nebo na špatný jeden vstřik to by vysvětlovalo i vysokou spotřebu.
Z výfuku nekouří ani bíle ani černě.

V plánu mám vyměnit palivový a vzduchový filtr ale nemyslím si ,že by spadla spotřeba.

Jo a co se týče stylu jízdy tak max 2000-2500 otaček a rychlost max 100km/h

Tohle kdybych věděl dříve tak jsem mohl koupit 2.7 a byl bych s tou spotřebou nejspíš stejně ale požitek z jízdy jiný.

Nějaké zkušenosti?Případně co s tím nebo jak odzkoušet ?

Zde má známý Chrysler C300 má tam 3litra v naftě a jezdí za 8litrů
Kia sorento 2.5crdi spotřeba 8.5L
Hyundai Tecarran 2.9 spotřeba 8L
Bmw 330D spotřeba 6.5L

Chápů jsou to novější auta ale první tři zrovna neváží 1300kg jako BMW

Auto bych si rád nějakou dobu nechal jelikož si ho dávám dohromady a ted jsem mu udělal celopolep
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od Richard555 »

co říct..... automat nemám, a mám tu 92 kW verzi s VGT, ale na spotřebu si nestěžuju.... je kolem 7 L + - můj rekord je Praha6 - Harrachov a z5 na Barandovském mostě ukazoval PC 5,8, ale byl zavřený Strahovský tunel, tak jsem poskakoval 1/2hodiny po Smíchově a nakonec to dalo 5,9.... Dálnice cca 110, normální silnice podobně..... lehká noha.....
Nechci se nějak chlubit, jen ti chci ukázat co je možný ....
Normálně se automat projevuje vyšší spotřebou o cca 1 - 1,5 l oproti manuálu tedy dle mě by měla být spotřeba kolem 8-9 l
Nech si změřit tlaky , to je závada, kterou ti diagnostika neukáže, neteče ti někde nafta ? Hlavně pokud jo a teče vysokotlaký čerpadlo, teče to rovnou do spojky, takže na průšvih je zaděláno....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
RichardB
Příspěvky: 5
Registrován: 13 říj 2014, 13:17

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od RichardB »

Richard555 píše:co říct..... automat nemám, a mám tu 92 kW verzi s VGT, ale na spotřebu si nestěžuju.... je kolem 7 L + - můj rekord je Praha6 - Harrachov a z5 na Barandovském mostě ukazoval PC 5,8, ale byl zavřený Strahovský tunel, tak jsem poskakoval 1/2hodiny po Smíchově a nakonec to dalo 5,9.... Dálnice cca 110, normální silnice podobně..... lehká noha.....
Nechci se nějak chlubit, jen ti chci ukázat co je možný ....
Normálně se automat projevuje vyšší spotřebou o cca 1 - 1,5 l oproti manuálu tedy dle mě by měla být spotřeba kolem 8-9 l
Nech si změřit tlaky , to je závada, kterou ti diagnostika neukáže, neteče ti někde nafta ? Hlavně pokud jo a teče vysokotlaký čerpadlo, teče to rovnou do spojky, takže na průšvih je zaděláno....
Ano já jsem si vědom ,že automat bere cca o ten 1 litr vic ...
Ale i tak na 2.0 naftáka s common railem je 10-13litru hodně...
Par lidi v mým okolí mi říkají že by měl jezdit za cca 8-9litrů...i v tom automatu (majitele Sorenta a Tecarranu)
Kdyby to klesko alespon na cca 8.5l tak bych byl spokojený.
Ted Jsem měl natankovanou Vervu 1000kč(25L)- 220KM to je hrůza.
Nafta vím ,že nikde neteče.Mám tam nové přepadové hadičky.Při výměně oleje a rozvodu bylo auto dáno na hever a zkontrolováno vše ostatní i případné úniky.... čerpadlo a vstrikovace byly čisté a suché.

Viděl bych z toho klepání co se ozývá a pak přestane a pak opet začne + start na 3 válce + vysoká spotřeba tak asi špatný vstřik....

Zítra v servisu uděla přepadový test vstrikovačů

Tlaky čerpadla či vstřikovačů?Mám Common rail poprvé ... Dřív jsem měl jedno TDI a jinak všechny auta v Benzinu...

Případně doporučit kde měří tyto tlaky okolí Kladno,Slaný,Praha,Mělník...

Díky

Rad bych začal od nejlevnější varianty nějakého testu
miro13
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 11:14
Bydliště: Humenné

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od miro13 »

...neviem poradiť, ale s tak vysokou spotrebou to nebude všetko v poriadku...každopádne daj vedieť ako si dopadol, veľa šťastia pri hľadaní...
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
RichardB
Příspěvky: 5
Registrován: 13 říj 2014, 13:17

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od RichardB »

právě nikdo neví kde začít hledat když diagnostika nic neukazuje.Tlaky prý lepší diagnostika ukáže ( například u citroenu se to ukazuje).půjčí si v servisu lepší diagnostiku a zkusíme to nahodit při studeným motoru.vůbec netuším kde začít tak abych v tom nezahučel za tisíce a pak to nebylo ono
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od Richard555 »

dle mě by diagnostika měla ukázat tlak v railu (trubka ze které jsou napájen vstřiky) Kontrolu vstřikovací soustavy ti udělá Bosh diesel servis, mě přetěsňovali čerpadlo v Praze u Harfy, tam i opravujou vstřiky i čerpadla, mají tam i testovací stolici..... adresu najdeš na netu
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
RichardB
Příspěvky: 5
Registrován: 13 říj 2014, 13:17

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od RichardB »

diky.... na kolik vyjde cca ta kontrola?nemohl jsem to najit asi jsem spatne koukal
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 2.0crdi 83kw cvakání a vysoká spotřeba

Příspěvek od Richard555 »

No mě chcalo - doslova čerpadlo, přetěsnění + test na stolici = 5000,- ale máš to se zárukou, vše zkontrolují co je potřeba vymění..... nebezpečný pro CR vstřiky jsou hlavně kovové piliny z čerpadla, tak je lepší mít jistotu že čerpadlo je OK.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“