prskani a praskani pot kapotou

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Ahojda. Ted posledni dobou jsem zpozoroval male prskani pod kapotou, jako by prebijela nejaka civka nebo kabel, nesetkali jste se s tim nekdy?neni to pravidelne ale ani podle otacek motoru, treba to prska 2x/s ikdyz tocim 1000ot, nebo 2400ot. Mozna to muze byt i neco jine, ale opravdu je to zvuk, jako zapalovani u el. sporaku. Mam dotaz co se stane kdyz rozeberu kryt motoru a zkusim odpojit od jednoho valce kabel od civky treba ten prvni u rozvodaku, tam se to ozyva nejvice.... Slehne me to?

Asi se uz vysmolim na DIY a dam to do servisu.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Reklama
 

mikodim
****
Příspěvky: 1350
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od mikodim »

Môžeš spokojne odpojit, ak držiš za izolaciu a motor je nastartovaný tak ta nic nešlahne. Najlepsie pozorne sledovat odkial ide ten zvuk a podla toho hladat kde je napr. možný skrat v el.instalacii,alebo cievky atd. Takto cez net je tazko poradit co to moze este byť.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Richard555 »

Sundej dekly, pokud tam jsou a okoukni to za tmy, někdy je i vidět jiskru odkud kam skáče..... jinak pokud to vezmeš za tu gumovou "fajfku" tak bys ránu dostat neměl, za kabel bych to asi raději nechytal...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Na pohled nejsou kable nikak poškozené. Vím co umí vysoké napětí, jsem elektrikář a statkar s ohradnikem, kde kabel k ohradě mel cca 5mm izolaci a stejně prebijel. To prskani je jen někdy a hl při studeném motoru. Za tmy je to dobry nápad. Ale právě to prskne 1X za vteřinu a při 1090ot je to co 60 cyklus. Diagnostika nic neukazuje. Musím vyměnit i rozvody už. Četl jsem články co může způsobit natszeny řemen, případně špatný napínák.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Richard555 »

no to ti nevychází...... :wink: totiž čtyřválec má dvě cívky a ty házej jiskru vždy do dvou válců přičemž směs k zapálení je jen v jednom.... takže frekvence jisker je dvojnásobná, než by člověk čekal. Ale může to skákat třeba někde v té cívce ona je přímo na jedné straně na svíčce a na druhou svíčku je kabel..... mám to v Nubiře podobné, akorát že mám jeden dvojitý modul a kabel ke každé svíčce........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Riso, já měl Santu už rozebraneho spousty krát, snímač klikovky, rozvody, VN moduly, vím co tam je a jak to funguje. Jen mi je divné, zeto neprska tak nějak pidle otáček, ale tak nějak stavilne 1 za s, na otáčkách nezávislé a taky jen někdy.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Ted jsem se v motorovem rozvodu po tme dival a prska to z motora na kostu tam kde jsou rozvody a je to po cele plose leve strany motoru, nezavisle na otackach pri volnobehu cca jednou za 2s. Jak jsem eletrikar slabo i silnoproud cekal jsem ze by zaclo preskakovat u hlavy ci u vacek a svicek, ale je to dole u ozubeneho kola kliky, pripadne pumpy proste nahodile. NECHAPU.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od miooo »

nemoze to byt od alternatoru?skusal si ho odpojit a tak nastartovat...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od soban »

Není špatná zem? Je motor řádně ukostřen? (Jeden oblouk svíčka-motor a druhý motor-kostra)
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Nechápu, jak jeden oblouk, já myslel ze kostreno to je prez držáky. Kuknu se na to ještě. Ale mám LPG a kdyby to v mot.prostoru unikalo, potěš koště.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od soban »

Přes jaké držáky?

Přece svíčka má druhý pol přímo na hlavu motoru a motor musí být ukostřen - na držácích které motor drží je většinou nějaký silentblok a ten elektřinu nevede - takže někde by měl být drát co propojuje blok motoru s karoserií a - polem baterky. Prostě může být uvolněn, rez pod šroubem a pak to nemá kontakt atd....
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Soban tys tes vsude. Zive, hyundai. Nejsi i na Formuli? Jinak mam podezdreni na kable zapalovaci, uz je mam obednane. Mozna pri vytahovani jsem jej pretrhl nekde a ted jak je blizko kostry motoru tak nemusi jit naktery impulz do svice, ale prezkoci na motor a v zapeti pak na kastli. Overene to mam ze klackem jsem ty VN kabely pomalu odtahnul od motoru a prestalo prezkakovatpo dani zpet do drazky VN civky to opet zaclo. Na ukostreni motoru se kuknu. Hold LPG je LPG bojim se
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od mihlit »

Nezkoumal jsem to přímo, ale podle mě motor musí být dobře připojen k mínusu. Silentbloky sice nevedou, ale na bloku motoru je startér a tam teče obrovský proud, takže i malý přechodový odpor by vadil. Pokud je uzeměn startér, tak by měl být uzeměn celý motor, ne?
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Mike.M
**
Příspěvky: 347
Registrován: 05 úno 2010, 15:05
Bydliště: Bystrice 73995
Kontaktovat uživatele:

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od Mike.M »

Na tom něco bude. Ake zAše startwrem teče jen 12V ale 150 A, to co prezkakuje jiskra je řádově kVolty a téměř nulový proud.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
mihlit
**
Příspěvky: 303
Registrován: 07 říj 2014, 22:58
Bydliště: Brno

Re: prskani a praskani pot kapotou

Příspěvek od mihlit »

V případě uzemění má vliv přechodový odpor a ten má vliv hlavně u velkých proudů a ne u napětí.
U přechodového odporu vzniká úbytek napětí dán U=R*I Při jiskření je to obvykle dáno tím, že když ten úbytek napětí překročí skokovou vzdálenost a průrazné napětí izolace, tak prskne jiskra. Aby prskla jiskra kvůli uzemění, musel by být přechodový odpor sakra velký a to by se startér prakticky nepohnul.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“