Hvízdání turba u GETZ CRDi

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Jareen
Příspěvky: 6
Registrován: 12 bře 2006, 16:57
Bydliště: Ostrov

Hvízdání turba u GETZ CRDi

Příspěvek od Jareen »

Ahoj,
v poslední době jsem si všiml ,že mi při akceleraci hvízdá turbo jako když přijíždí sanita nebo tak něco a je to slyšet hlevně u nižších rychl. stupňů. Není to nijak extra hlasité a dá se to třeba puštěním rádia zcela eliminovat. Jen nevím, zda je to v pořádku a turba toto dělají nebo je to nějaká závada a je třeba s tím něco dělat, dokud je auto v záruce. Díky za zkušenosti.

Jarda
2005 HYUNDAI GETZ 1.5 CRDI, najeto 45000,
Reklama
 

Felotron

Příspěvek od Felotron »

Jestli se ti cokoliv nezda, zeptej se sveho dealera... Ale sam si myslim, ze nuze byt neco v neporadku.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2247
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

Pokud máš nové auto,jak říká Felotron,zajeď do sevisu kdej si svůj vůz koupil a nech si ho prohlédnout!! Turbo je strašně drahá a nevyspytatelná věc!! Pokud turbo vydává zvuky,které nejsou pro ně charakteristické(jemné syčení při zátahu) Tak se jeví nějaká závada!! :cry:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
vipe

Příspěvek od vipe »

Jareen vítej na fóru. :wink:
Tak tak pokud se ti něco nezdá uháněj do servisu dokud je to v záruce protože pokud by jsi mel kupovat turbo po záruce tak se pěkně prohneš. :cry:
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Jestli to hvízdá jen trochu, nemělo by to být na závadu. VW turba třeba hvízdaj normálně. Jestli to ale předtím nedělalo anebo hvízdá fakt dost, nejspíš bude nějaká netěsnost v sání a turbo se přetáčí. To chce hned řešit, než půjde turbo do kytek.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
chamomila
*
Příspěvky: 11
Registrován: 27 lis 2005, 22:13
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od chamomila »

Myslim, ze vim o cem mluvis a je to uplne normalni. Nemam sice Getze, ale Matrixe nicmene motory v tom byly stejne.
Rades
*
Příspěvky: 12
Registrován: 27 lis 2006, 08:12
Bydliště: jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rades »

Zdravim,jsem čerstvým majitelem Getze 1,5 CRDi (2005) a hvízdání slyším taky,tak doufám, že to není nic neobvyklého...(Getz měl při koupi najeto 35000km)
Hyundai i30, 1,5 DPI, SW, Comfort.
vipe

Příspěvek od vipe »

Tak tě tady vítám Rades. Záleží na tom jak hodně to hvízdá. Určitý hvízdot u turba je normální, ale pokud to přesahuje nějakou hranici tak je to známka nějakého opotřebení nebo závady. Pokud to teda nedokážeš odhadnout tak doporučuji návštěvu servisu nebo někoho kdo do toho dělá a on ti řekne jestli je to normální nebo ne. Já to beru tak že když tady někdo napíše že to hvízdá tak tím myslí že už se to nedá poslouchat a potom to teda znamená nějaký průšvih, ale kdo se v tom nepohybuje tak těžko dokáže rozpoznat co je "normální" kde je ta hranice. :wink: Jinak 35 000 je na turbo dost málo aby odešlo. :evil:
Rades
*
Příspěvky: 12
Registrován: 27 lis 2006, 08:12
Bydliště: jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rades »

Není to nic nesnesitelného a je to jen u nižších převod. stupňů (jak už tu bylo psáno)...On celkově je ten diesel v Getzovi hlučnější (mám ten starší, ještě 3-válcový,12V). Dočetl jsem se na více místech na netu o "nekultivovaném" projevu tohoto motoru. Diesel mám poprvé, takže se s ním "učím" jezdit :wink:
Hyundai i30, 1,5 DPI, SW, Comfort.
vipe

Příspěvek od vipe »

Tak to jo máš tam deku vespod kapoty na odhlučnění? Možná by to chtělo více odhlučnit. :wink:
Rades
*
Příspěvky: 12
Registrován: 27 lis 2006, 08:12
Bydliště: jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rades »

Jo,zespodu kapoty něco nalepeného je, ale to je asi už z výroby, taková černá hmota. Už jsem se o odhlučnění zajímal, ale nevím, jak bych zvládl odhlučnit přepážku mezi motorem a kabinou, jak se tam dostat a co použít ? Sorry za ty otázky, ale nejsem zrovna talentovaný automechanik :)
Hyundai i30, 1,5 DPI, SW, Comfort.
vipe

Příspěvek od vipe »

No s tou přepážkou je problém pač se tam nedostaneš ani od motoru ani z kabiny ale je tam z výroby silnější deska na odhlučnění.
pavel11

Příspěvek od pavel11 »

Dostal se mi na delší dobu do ruky Matrix 1,5 CRDi a můžu napsat, že za celé tři měsíce, jsem ani jednou neslyšel, že by při akceleraci se z motoru ozývaly nějaké zvuky, pouze byl cítit silný nárůst síly a odpich. Žádné pískání turba. Bohužel nemám zkušenost z Getzíka, ale protože oba mají stejný motor, měly by se chovat podobně. Možná je Matrix lépe odhlučněn, nevím. Pokud jsi ještě nebyl v servisu, tak tam zajeď.
Rades
*
Příspěvky: 12
Registrován: 27 lis 2006, 08:12
Bydliště: jižní Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rades »

A který rok výroby byl u toho Matrixu? Pokud to byl motor 1,5CRDi VGT (nový čtyřválec s proměnlivou geometrií lopatek), tak to je jiné kafíčko :)Ten všude chválí, jak je tichý. U tříválce je hlučnost poněkud vyšší,ale jinak jede svižně,to se musí nechat..Už jsem si celkem zvykl.
Hyundai i30, 1,5 DPI, SW, Comfort.
pavel11

Příspěvek od pavel11 »

Rades píše:A který rok výroby byl u toho Matrixu? Pokud to byl motor 1,5CRDi VGT (nový čtyřválec s proměnlivou geometrií lopatek), tak to je jiné kafíčko :)Ten všude chválí, jak je tichý. U tříválce je hlučnost poněkud vyšší,ale jinak jede svižně,to se musí nechat..Už jsem si celkem zvykl.
Matrix rok výroby 2006. Champion.
Odpovědět

Zpět na „GETZ“