vorlajz: na netu jsem se docetl, ze GDI by melo mit kurvitko EGR. Coz, pokud se chystáš mit Myšáka delší dobu byl docela problém. Znamenalo by to zvýšene riziko usazovani karbonu na sacich ventilech.
Nehlede na to, ze biolih v 95 je humus -
http://www.autorevue.cz/chcete-usetrit- ... -si-diesel " Biosložka na sebe váže vodu, zvyšuje vznik karbonových úsad a urychluje zanášení nejen spalovací komory, ale například i EGR ventilu. Speciální čístící aditiva pomohou jen částečně. Spíše celý problém oddálí než úplně eliminují"
Použivání aditiv, třeba Vifu, bych ja osobne videl jako nutnost. Problém je ten, ze ani aditiva nejsou stejna, protože obsahují v ruznem množství např. aditiva na mazivost , ochrany proti korozi, snížené pěnivosti atd..
Stejne jako doporucuje Skoda pro motory TSI( které jsou nachylne na tvorbu usad karbonu) tankovat vysokooktanovy benzin( kazdou treti nadrz), tak by bylo dobře asi i do GDI- z mého pohledu , také kazdou treti nadrz natankovat napr. Vervu 100. Zda se, ze slozeni aditiv ve Verve je jiné a pomuze tak zabranit zkaze
muj pohled, třeba to někdo vidi jinak
