Motor Sonaty G4KC - 2,4i /119 kW nemá stanovenu výměnu rozvodového řetězu ani řetězu olejového čerpadla. A to je naprosto zásadní hloupost. Řetěz se po cca. 170000 km vytahá, že napínač už nestačí svým výsuvem korigovat průhyb. Také přestává sedět usazení řetězu v ozubených kolech. Naprosto stejný problém má spodní olejové čerpadlo. Rozteč řetězu se začíná neshodovat s roztečí zubů na kole čerpadla, řetěz se začíná zvedat tak, až urazí plastový kluzák a je téměř po motoru.
Na základě svého zjištění doporučuji výměnu obou řetězů a plastových kluzáků po 150000. K tomu patří i změna pístních kroužků. Originální jsou omyl konstruktéra a zakarbonování motoru jde vidět naprosto na každém motoru. Hnědé povlaky od oleje u benzínového motoru jsou u jiných aut minimální.
Tady je odkaz na stav řetězu, který se neměnil.
https://www.youtube.com/watch?v=QelvHyuRv8A