Díky za zprávu. Takže se to vesmes schoduje stím, co jsem napsal já. Auto je zivejsi od spodu a jde ochotneji za plynem. Samozrejme pokud si někdo koupí tyto svicky s tím, že bude mít z auta F1, tak je to samozřejme blbost. U mě také jestě klesly výrazně otáčky na volnobeh - to muze byt ale také kvalitnejsim olejem - jen pro predstavu, ihned po nastartovaní studene motoru v mrazu, se rucicka otackomeru pribije na 1100, když jsem mel obycejne svicky a pouzival olej Shell 5w-30 a nebo Sunoco 5w-40, tak rucicka otackomeru vyjela nekam k cca 1500 a pak během 15-20 sekund sla postupne dolu na tech 1100 -1200 otáček.Ale toto pricitam asi prave tomu oleji, který diky jinym zakladovym olejum lepe maze. Svicky mam asi 4 mesicem, ale ted v zime moc nejezdim, takže spotřebu nelze nejak moc hodnotit. Podle PP jezdim zhruba tak stejne, ale vic na to slapu...takze kdybych se snazil o eco jizdu, spotřeba by sla snad i ještě dolu.
Když to shrnu:
Čím je motor maloobjemovější, méně výkonný a osazený obyčejnějšími svíčkami (ještě lépe víceelektrodovými ), tím je efekt přechodu na iridiové svíčky (ale ty skutečné od Denso a/nebo od NGK!) výraznější.
Ten zásadní rozdíl mezi iridiovou a obyčejnou svíčkou není ani tak v životnosti (jen kvůli ní se iridiovky nedělají, na to bohatě stačí platinové svíčky), jako v zapalovacím výkonu a z něho plynoucího chování motoru a iridiovky si vystačí s mnohem nižším napětím
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Ne kvůli iridiu, ale kvůli malému hrotu.
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Výhodou iridiových svíček je ovšem především vyšší zapalovací výkon, jenž umožňuje spálit více paliva. Praktickým důsledkem pak je výrazné "roztažení rozsahu" hodnot min. a max. průměrné spotřeby, což se zase projeví tak, že:
- kdo jezdí furt stejně, ušetří na spotřebě;
- kdo jezdí tzv. na spotřebu, ušetří citelně;
- a kdo se honí po výkonu, ten ho také dostane, ale za cenu zvýšené spotřeby paliva.
U MPI s chytrou ŘJ motoru otacky na volnobeh klesnou . U karburátorových motorů naopak otáčky stoupnou.
Jinak instalace svíček Denso Iridium Power dokonale odhalí problémy v zapalovací soustavě: pokud tam nějaký je, chod motoru se citelně zhorší. Jenže to není problém svíček, jimž to někteří mají tendenci přičítat, ale někde jinde. Jde totiž o to, že tyto svíce zajišťují přeskok jiskry přesně v tom momentě, kdy ŘJ pošle do zapalování příslušný impuls, nikoli až v momentě, kdy pro přeskok jiskry vzniknou ve válci příhodné podmínky.