A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Odpovědět
gusep
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2014, 14:38

A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od gusep »

Kluci, uz si nevim rady, tak pisu sem.
Po stisku tlačítka uzamčení/odemknutí centrálu relátka cvaknou, ale servomotorky nic, to samé pres dálku. Ani jeden.
Po rozebrání skrinky s pojistky jsem zjistil, ze konektor k centrálu je zoxidovaný.
Poctive jsem vycistil a tesil se na funkcnost, ale marne...

Pojistky zkontrolovány a v pořádku...
Uz opravdu nevím.
Dekuji za jakékoliv podněty....
Přílohy
Sonata.jpg
Sonata.jpg (101.95 KiB) Zobrazeno 2528 x
Reklama
 

Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od alarm »

Všeobecne...to, že cvakne relé neznamená že zoplo. Kotvička sa môže pritiahnuť (to je ten cvak, čo počuť), ale to zákonite nemusí zopnuť kontakty. Ten pliešok, čo sa ohýba a zopína, môže byť deformovaný, opálený, zlomený.
Prvý krok je, že by som skúšačkou 12V, alebo žiarovkou slabučkou premeral, či na ten konektor, čo máš v ruke ide napätie po cvaknutí. Mínus na kasňu, cvakať ovládačom a skúsiť, či sa vôbec niekde objaví plus.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
gusep
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2014, 14:38

A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od gusep »

Ano. Je to pod napětím. Dnes jsem si dal práci a sehnal ty relátka na vrakovišti, výsledek stejný. Tak jsme ještě rozebrali dveře u řidiče a vyměnili motorek, výsledek stejný.
Jediný, co mě napadá, je že je vadná řídící jednotka anebo jestli neni nějakým způsobem zblblá, že dostává špatné informace od druhého motorku u spolujezdce.
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od alarm »

Keď si menil motorček, tak si zmeral, či pri " cvak" ide napatie do kablov k motorčeku?
Alebo...od začiatku.
Ak je "cvak", tak je zmena napätia na konektore, ktory maš v ruke? Daj ho späť, zober ihlu, prepichuj jednotlive kable a cez ihlu meraj napätie voči zemi. Ak tam napätie je, zopakuj to na konci kablu vo dverach. Ak je, tak ti tam nejde minus. Central funguje tak, že prepina ( otača polaritu) na motorček plus a minus. Vo vodičovych dverach byva krabička, ktora potom ovlada ostatne dvere. Chyba môže byť v tej krabičke, to čo som rozoberal ja na hyundaii, bola krabička, kde boli mechanicke kontakty. Motorček pri praci pootočil mechanicky kontakty, a zmenil polaritu. Môžeš to mať pošahané. Odskušať by sa to dalo tak, že vodiče, ktore idu do dverí napojiš priamo na motorček , alebo na žiarovku. Možno tak, že s kasne zoberieš minus, daš na žiarovku, a budeš prikladať vodiče z privodu do motorčeka. Nezabudni ale cvaknuť otvoriť aj zatvoriť, lebo by si teoreticky mohol mať na žiarovke dva minusy.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
gusep
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2014, 14:38

A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od gusep »

Pan na vrakovišti neměl multimetr, já ho mám doma. Děkuju za vysvětlení, protože na motorku jsou skutečně 4 kontakty a já nevěděl. Mám podezření, že se tam to napětí vůbec nedostane, ale nebudu předbíhat. Rozeberu a přeměřim.
Díky za tip a pěkný víkend!
gusep
*
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2014, 14:38

A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od gusep »

Tak jsem si dal dnes práci a opet se centralu venoval. Takze na hlavnim ridicim motoru jsou 4 kontakty, ale pri odemceni/uzamceni neni na konektorech napeti. Driv, kdyz byl problem, tak fungovalo napr. zamykani. Ted ani jedno. Na druhou stranu to vysvetluje i proc nefungoval nahradni motorek. Jako by tam vubec neslo napeti, ale proc...
Jako by tam byla jeste nekde schovana dalsi pojistka...Nebo zlomeny vodic. Kontakty jsem jiz zkontroloval. Zkusim jeste otevrit relatko, jak je zapojene a zkusim sepnout manualne. Obe relatka na zamk./odemk. funguji (cvakaji) take jsem je menil. Kdyz manualne odemknu/nebo uzamknu relatka taky cvaknou, takze řídící jednotka ví, co se stalo...Rozebral jsem i motorek a na sberne desticce bylo hodně vazeíny, to jsem očistil. Bez úspěchu.
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: A zase ten centrál (Sonata 2002 EF)

Příspěvek od alarm »

Zapichni ten konektor na miesto a meraj na kabloch , ktore vychadzaju z neho. Upozorňujem ešte raz, že ak daš skušačku na kasňu a jeden drôt, musiš dat dva impulzy. Takto vyskušaj všetky drôty z konektoru.
Ak tam nameraš plus, pôjdeš dalej po kabli a zistiš, kde je rupnuty, ak tam nič nenameraš, tak na konektor neprichadza napätie...
Susedovi som kedysi opravoval na :hyu: central..., vo dverach bola krabička, v nej kontakty , ktore ovladal motorček vo vodičovych dverach, v krabičke diody a jedna bola prerazená.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Odpovědět

Zpět na „SONATA“