Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Elixir
*
Příspěvky: 70
Registrován: 12 dub 2015, 11:59

Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Elixir »

Mozno zakladna otazka ale skusim to :)

Ake su vase skusenosti s radenim? Momentalne jazdim na nasej rodinnej i30 kombi, 1.6 MPI a sa mi stava, ze pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen bez pridania plynu auto cukne. Pozoroval som otacky, skusal som radit pri 2500, 2000 alebo menej otackach, este sa mi ale zatial nepodarilo dostat ku konzistentnemu vysledku kedy by to pri radeni z 1. na 2. ani raz neculko. Normalne jazdim Octaviu 1.9 diesel, predtym, VW 1.6 benzin pripadne Fabiu HTP ale toto som nepozoroval. O tyzden pojdem do servisu s inym problemom a dostanem na tyzden inu i30 tak budem mat moznost porovnania. Pripadne by som im to mohol nahlasit ak sa jedna o chybu.


i30 kombi Weekend, 1.6 MPI 88kW pred FL
i30 1.6 MPI 88kW kombi Weekend pred FL
Reklama
 

sbranq
*
Příspěvky: 15
Registrován: 18 říj 2015, 17:15

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od sbranq »

Skus pred pustenim spojky pridat jemne plyn :hyu:
Hyundai i30 1,6 mpi
Škoda Fabia II
Škoda Fabia I
Daewoo Matiz
Chrysler 180
Fiat 126p
Škoda 105L
Škoda 100MB
Elixir
*
Příspěvky: 70
Registrován: 12 dub 2015, 11:59

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Elixir »

Ano, to som skusal, niekedy sa to podari bez cuknutia, niekedy nie. Nemalo by to ale byt zosynchronizovane a radenie plynule aj bez plynu?
i30 1.6 MPI 88kW kombi Weekend pred FL
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Neo-Mike »

K čemu je takové řazení dobré? Auto rozjedeš, a když přeřadíš a nepřidáš plyn, tak si zase auto přibrzdíš motorem. Takhle mě nikdy nenapadlo řadit, vždy současně přidávám plyn i pouštím spojku. Když vyšlápneš spojku, tak jedeš setrvačností a ve chvíli kdy ji pustíš a nepřidáš plyn, tak dojde k odpojení přívodu paliva a začneš brzdit motorem.
Jestli jsi myslel synchronizaci v převodovce, tak ta je od toho, aby jsi nemusel řadit s mezi plynem, jak tomu bylo u starších aut.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
copper5252
***
Příspěvky: 911
Registrován: 30 kvě 2015, 16:45

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od copper5252 »

já vím co má na myslí tedy ohledně toho cuknutí pře přeřazení z 1 na 2 mi to dělá hlavně když je venku nizká teplota do 12c pak už ne
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
Elixir
*
Příspěvky: 70
Registrován: 12 dub 2015, 11:59

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Elixir »

Dneska som auto zaniesol do servisu a dostal som nahradnu benzinovu i30 kombi po FL. Cukanie mi prislo rovnake. Tiez to medzi 1. a 2. prevodovym stupnom cukne. Pri ceste zo servisu mi ale prislo, ze mam minimalne GDI. Auto mi prislo o dost zivsie ako moje a o to vacsie prekvapenie bolo ked som potom pozrel pod kapotu a je to rovnaka 1.6 MPI ako v mojom aute. :? Je fakt, ze toto pozicane auto ma na tachometri nieco cez 11 000km, moje len nieco cez 9000km ale rozdiel v dynamike sa mi zdal vyrazny a najazd len o nieco vacsi. Priemerna spotreba na pozicanou aute ale svietila 8.8, tak asi s tym kazdy jazdi co to da.
i30 1.6 MPI 88kW kombi Weekend pred FL
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od vorlajz »

asi to bude tím, že se svým jezdíš opatrněji... :D

já když měl půjčenou 1.6 MPI 88 kW tak teda jela taky dost dobře... :mrgreen: jinak bych dokonce řekl, že MPI je dole živější jak GDI... ;)

a k tomu cukání, cukala mi takhle předchozí i30 v motorizaci 1.6 CVVT 92 kW... vždycky, když byla zima to bylo horší, tak jsem před zařazení jedničky prošlápl trochu plyn a pak to bylo ok... u GDI problém nemám...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Elixir
*
Příspěvky: 70
Registrován: 12 dub 2015, 11:59

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Elixir »

S GDI som kratko jazdil pri skusobnej jazde pred kupou a s radenim 1. a 2. prevodoveho stupna a cukanim to bolo podobne.

S tym pozicanym autom to bude asi tak ako vravis. Ide to ako dive ale na PP je priemerna spotreba 8.8 :) Na mojom je 6.4. Este stale ale dufam, ze sa aj ta moja i30 po preklenuti 10 000 km prebudi.
i30 1.6 MPI 88kW kombi Weekend pred FL
Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Martinsp »

Jestli ti to dělá každé auto, tak je problém mezi sedačkou a volantem. Znám pána co mu při přeřazení vždy vylítly otáčky a když s tím autem jel někdo jiný, tak nic. Prý jak to že tobě to nedělá?
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od vorlajz »

Tak ji trochu šlápni na krk... ;)

https://m.youtube.com/watch?v=nZ6zk_-Sg30
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Elixir
*
Příspěvky: 70
Registrován: 12 dub 2015, 11:59

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Elixir »

Martinsp:
Kazde auto mi to nerobi. Ako som pisal vyssie, pri dalsich 3 roznych autach je radenie uplne hladke :wink: O podobnom chovani auta sa pisatel zmienuje aj na tomto blogu: http://notebookblog.cz/ostatni/auta/hyu ... klamacich/

vorlajz:
Uz sa na to chystam, len co auto pride zo servisu.
i30 1.6 MPI 88kW kombi Weekend pred FL
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od vorlajz »

zajímavé čtení...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Elixir
*
Příspěvky: 70
Registrován: 12 dub 2015, 11:59

Re: Cuknutie pri radeni z 1. na 2. prevodovy stupen

Příspěvek od Elixir »

Autor ta ma este minimalne jeden clanok o svojej i30 + postrehy na ine auta, len sa k tomu treba preklikat kedze primarne o autach nepise.
i30 1.6 MPI 88kW kombi Weekend pred FL
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“