vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

marco0
*
Příspěvky: 59
Registrován: 02 bře 2009, 09:53

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od marco0 »

kalimero22 píše:ahoj,
minuly tyzden som bol na emisnej a stk a nepresiel som cez enisnu..hned po pripojeni na pocitac vyskocilo nefunkcnost katalyzatora a nasledne merane emisie CO boli 3x a HC 5x vyssie ako je limit...tak servisaci mi povedali,ze bude iste katalyzator pred smrtou...ked som to pozeral na zdvihaku,skoro ma porazilo...nakolko je to motor V,tak za vyfukovych zvodoch su 2 male katalyzatory aj s lambdami a treti vacsi katalyzator je pod autom v strede...pozeral som nahradne diely na nete,je nemozne kupit tie dva male,a su nalisovane na zbernom potrubi,tak iste to bude riadna palka...mate stym niekto skusenost??ktory katalyzator odchadza skor???lebo diagnostika toho asi vela neukaze...a iste tomu prispelo aj LPG..budem vam vdacny za nazory,napady a odkazy,kto mate nejake internetove stranky s nd a tak...majte sa,diiik
Tak ja ti napisem moje skusenosti, mozno ti to pomoze.... mal som tiez V6 139 kW od r. 2008, prerobene na LPG Lovato tu na Slovensku a cez emisnu som presiel, mal som cca 90.000km, na plyn skoro celych.... ale ku tomu sa dostanen... auto chodio najskor dobre, pootm sem tam zasvietila kontrolka motora, nuloval som ju odpojenim baterie nasjkor, pootm som si kupil navigaciu ktora komunikovala s OBD a tam som si vynuloval a vylustil chybove hlasenia, bolo to vzdy chudobna alebo boharta zmes... na beznzin som vobedc nechodil, len pri startovani, pokial sa nezohrial splynovac... az raz som ostal na ceste stat, auto neslo vobec vytocit do otacok, na neutral siel motor pekne hladko, a akonahle som chcel zvysit otacky nic, nedalo sa ale nekapalo... odtiahli sme to do servisua Hyundai, tam 2 tyzdne dumali, tiez som kupil zvytocne nove sviecky popri tom my stihli pokazit cievku za 200evri, cize na 6 valcov by stala 6x 200 :) az potom prijimacieho technika z inej znacky napadlo, vybrat katalyzator - ten velky v strede auta, a to bola pricina, moto zrazu bezal akoby nic bola ta kremikova ci aka to je vypln uplne specena, cize motoru cidla nepovolili asi na zaklade toho vytacat katalyzator vybili, a ostala prazdna rura a auto chodilo... no a teraz ku emisnej, zakupil som si na nete univerzal pre zodpovedajuci objem stal nejakych 1800 ceskych, plechovy samozrejme na LPG je lepsi, nechal ho v servise hyundai navarit co stalo cca 40 evri, lebo univerzalny nema ziadnu prirubu, tak to navarili napriamo, mozno keby sa niekto pohral, kupil dobru dlzku katalyzatora, aby sa dali z povodneho prevarit priruby... a siel som na STK a emisnu... bola asi 40km od domu a tak sa auto zohrialo, vedel som , ze treba na to teply motor a tam technik najprv meral a ked domeral, cudoval som sa ze mu to mera este raz, lebo najprv meralo prave tu prvu lambda sondu z 3 valcov a potom druhu z dalsich 3 valcov.. a presiel som, cize keby som pred kazdou EK dal novy katalyzator, tak to vyjde na nejakch 100 evri... Este jednu vec poradil technik bratovi ked s Octaviou 1,6 na LPG nepresiel na emisnej, aby vymenil vzduchovy filter a potom presiel...
Reklama
 

kalimero22
Příspěvky: 8
Registrován: 18 lis 2011, 19:59

Re: vysoke emisie santa fe 2.7 v6 lpg BRC r.v.2008

Příspěvek od kalimero22 »

ahoj chlapi,to dlhsom case,ale predsa opisem,co sme zistili..
u mechanika sme zmerali tlaky na prednych troch valcoch,hodnoty boli okolo 14, 13,5 a necelych 6..tak sme skumali,ze co stym...k zadnej hlave bol zly pristup a prakticky nemozne meranie tlakov bez odstrojenia hlavy tak sme usudili,ze uz ked predna hlava musi ist dole,tak automaticky aj zadna a ked sa to rozoberie,tak sa uvidi...no jasne,ze boli podpalene ventily,co sme prisudili 8 rokom prevadzke na LPG..po zhodeni prednej hlavy sa ukázala vacsia vola v pohybe piestu na kruzku,ale aj v smere dolava doprava-hadam ma pochopite..tak sme tipli,ze budu v riti piestne capy..a tak sme sa zhodli,ze motor pojde von a ked sa to komplet rozoberie,tak uvidime,co dalej..
no najvacsi gol prisiel po zhodeni vane..salky na klukovke zodrate, axialne loziska tiez a az tak ,ze na klukovke bolo vydrate az do ziveho..cela klukovka chodila v bloku axialne skoro centimeter...tak sedla ventilov sa dali zafrezovat,ale ventily by vraj po zabruseni boli velmi tenke,tak ventily idu nove-vyrabaju sa len original-saci 12x 30€+ vyfukovy 12x40€..blok motora je po vybruse,nakolko valce boli doryhovane od piestov..takisto doryhovane aj piesty,takisto musia ist nove..uz ked je to vonku na stojane,tak aj nova spojka atd..a samozrejme fungl nova klukovka za 1000ku..lebo na staru sa nedali vyrobit axialne loziska,medzera po vydrati uz bola vacsia ako polotovar,z ktoreho sa vyrabaju axialne loziska..retaze na rozvode boli este ok,no tie spanovaky isli nove.. a pri skladani sme zistili,ze katalyzatory male -jeden bol prazdny a druhy bol pred rozpadom,a treti katalyzator pod autom bol tiez prazdny...takze isli 3 nove univerzalne katalyzatory..
suma sumarum-auto som kupil v novembri 2014,v marci 2014 bolo dovezene z talianska..startovalo normalne,nezralo olej,neblikala ziadna kontrolka,spotreba okolo 14 litrov plynu,vykon na pocit,od kedy som kupil auto,ziadny citelny pokles..do auta isiel material za 5500€,robota 1000€...
kde nastala chyba a co sa mohlo stat??jazdili bez oleja ,alebo bola chyba zla vizkozita oleja??talian to posral,predal na slovensko iste as chybou motora..a slovak to nafackal a predal dalej..a clovek,ked nema skusenost s rovnakym autom,ani nezbada,ze v aute je pokles vykonu atd...
takze ak pan boh da,bude teraz prakticky novy motor za cenu niekolkorocnych uspor...no co uz,stavaju sa aj horsie veci na svete.. ked nema clovek stastie,aj slimak ho uhryzne...
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“