Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Santík
**
Příspěvky: 144
Registrován: 22 pro 2007, 20:13
Bydliště: Olomouc

Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Santík »

Zdravím vás,
Tak po dlouhé době mám problém se Santou, poslední dobou mi opět po startu motoru svítila kontrolka mazání cca. 5 vteřin, poté zhasla a všechno v pořádku, motor nijak neklepal. Dnes po 20km jízdě při zahřátém motoru po chvilkovém stání na volnoběh se rozsvítila kontrolka mazání, ihned jsem zastavil motor, podíval se na hladinu oleje, v pořádku. Zkusil jsem motor opět nastartovat kontrolka zhasnula, během jízdy se nepravidelně rozsvěcovala, nechal jsem motor zchládnout, po nastartování opět pár vteřin svítila a zhasla, jel jem Santu projet, samozřejmě po 10km se začala kontrolka opět rozsvěcovat i v otáčkách motoru. Prosím znalé o radu, jestli je po motoru či nějaká přijatelnější závada (čidlo tlaku, ucpaný sací koš, zpětný ventil). Olej je nový, najeto 3000km. Předem díky za rady Santík.
I30 1,6CVVT kombi 06/2013
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
Reklama
 

Fab30
*
Příspěvky: 38
Registrován: 15 črc 2014, 13:45

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Fab30 »

Mozno cidlo tlaku oleja, ci?
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Richard555 »

pokud si pamatuju tak máš santíku docela dost najeto, nebo se pletu ? Každopádně příčin může být víc.....
Začal bych spínačem tlaku oleje..... pak třeba udělat nějakou redukci se starého spínače a tlakoměrem změřit opravdový tlak oleje.... pokud tam bude málo (nevím kolik přesně by tam mělo být) ale tipuju, že dejme tomu ve 2000 ot by tam nemělo být míň než 3-4 bary, spíš víc, na volnoběh tak 1,5-2,5 baru samozřejmě měřit na teplém motoru s teplým olejem, (tedy tak po ujetí aspoň 20 km) možná v manuálu na Santu to bude přesněji uvedené, ale ten jsem nestudoval.... samo celkové opotřebení ložisek motoru má vliv na průtok oleje, tak když je motor "volnější" je větší průtok a samo nižší tlak.....
No a samo je možný že je zasviněnej sací koš ev. opotřebované olejové čerpadlo.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
freewind
*
Příspěvky: 32
Registrován: 06 srp 2008, 12:47
Bydliště: Slovensko

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od freewind »

Zdravým.
Je to uz staršia diskusia. Ale by ma zaujimalo či sa podarilo vyriešiť problem stym mazanim.. Lebo akurad ma aj svokor tento problem na santovy.
S pozdravom.
horava
Příspěvky: 3
Registrován: 16 led 2017, 13:10

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od horava »

Ahoj měl jsem ten samý problém na santě a po výměně čidla tlaku oleje kontrolka pořád problikávala, po rozebrání vložky olejového fitru byla vidět závada ,byl prasklý gumový těsnící kroužek pod filtrem který asi funguje jako obtokový ventil. Kroužek se objednal v origo servise namontoval a závada byla vyřešena a bylo vše ok a fungovalo vše bez problému, ale auto nyní po ujetí cca 500km opět svítí mazání a kroužek je v pořádku takže začínína opět hledání závady.
Nemáte někdo s tímto zkušenosti co by mohlo být příčinou one závady
děkuji
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Richard555 »

vše co jsem výše napsal pořád platí :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Zbyněk Hanáček
**
Příspěvky: 283
Registrován: 11 úno 2011, 17:41
Bydliště: Džungľa

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Zbyněk Hanáček »

Malý výtah z encyklopedie o měření a možných ztrátách tlaku mazání, to aby se vědělo o čem mluví Richard.

https://www.youtube.com/watch?v=bhVvv__NH1I

https://www.youtube.com/watch?v=8f2fcbTh5yw


https://www.youtube.com/watch?v=I8teB16U0LA
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
horava
Příspěvky: 3
Registrován: 16 led 2017, 13:10

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od horava »

děkuji za ukázky videa ,ale po proměření tlaku oleje jsem zjistil že motor opravdu tlačí malý tlak oleje pouze 1,2bar místo požadovaných 3 bar.
Tak jsem byl nucen sundat olejovou vanu a zkontrolovat stav sacího koše a příčina byla zjištěná, sací koš byl zanesen celý karbonem,takže ted nastává otázka co s tím?
1-varianta vyčistit a doufat ,že nashromážděný karbon je důsledek za léta shromážděn a možná po předchozím majiteli ,který neměnil často olej.
2-varianta je někde nějaká příčina , která znečištuje nadměrně olej?(vstřiky, egr ventil,vypalování dpf filtru)

nemáte někdo nějaké rady nebo nápady jestli jste to někdo už neřešil?
Motor jede perfektně bez jakýchkoliv závad škubání atd.

děkuji
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od 69pavel »

postup asi nasledovny,poradne vycistit cely motor nejakym proplachovym olejem za predpokladu ze se to nebude cele rozebirat, aby odesly veskere karbony a nanosy,vycistit komplet EGR system vcetne celeho sani a vahy vzduchu,pokud ho lze zaslepit tak provest,pokud je u toho nutny zasah do RJ tak zvazit investici,pak pouzivat predepsany olej a interval zkratit na polovic nebo 10.000km.....

jinak k oleji zvaz pouzivani prisady(aditiva) navic ,pocti si tady http://www.bg-care.cz/dekarbonizace/mot ... ve-motory/ treba z toho neco pouzijes
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Muadib
*
Příspěvky: 10
Registrován: 21 lis 2016, 18:02

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Muadib »

to horava:
tiež som mal ten problém: zanesený sací kôš. 2x
a žralo mi to olej.
Najprv som myslel, že sú to kovové piliny, že sa niečo odiera. všetky klzné ložiská boli skontrolované a nič. Potom prišiel do dielne druhý mechanik a hovorí, že je netesnosť okolo vstrekovačov a tade ide olej do valcov, kde sa spaluje a vznikajú také malé guličky, ktoré upchávali sací kôš. Bolo toho plný motor, aj plné olejové čerpadlo. Stačilo dať nové tesnenie pod vstrekovače za 8E, všetko vyčistiť a je to OK.
čistenie vstrekovačov a odskúšanie bolo 25€/ks (našťastie boli všetky v poriadku).
mechanik nemohol vstrekovače ani vytiahnuť von, tak boli na konci obalené tým karbónom.

Prvé podozrenie, že to dobre nemaže bolo klepotanie zdvihátok na ventiloch.

Dúfam že som pomohol.
Santa Franta 4WD, 2007, 114kW
miro13
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 11:14
Bydliště: Humenné

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od miro13 »

Zdravím, viete ma nasmerovať kde nájdem regulátor tlaku oleja(či nie je zaseknutý), motor 2.0crdi, 83kw, kód motora D4EA. Pri voľnobehu a zohriatom motore je nízky tlak, samozrejme že oleja je dosť. Ďakujem [-o<
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
miro13
**
Příspěvky: 135
Registrován: 29 črc 2009, 11:14
Bydliště: Humenné

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od miro13 »

žiaden mechanik? nikto nevie?
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
horava
Příspěvky: 3
Registrován: 16 led 2017, 13:10

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od horava »

Muadib píše:to horava:
tiež som mal ten problém: zanesený sací kôš. 2x
a žralo mi to olej.
Najprv som myslel, že sú to kovové piliny, že sa niečo odiera. všetky klzné ložiská boli skontrolované a nič. Potom prišiel do dielne druhý mechanik a hovorí, že je netesnosť okolo vstrekovačov a tade ide olej do valcov, kde sa spaluje a vznikajú také malé guličky, ktoré upchávali sací kôš. Bolo toho plný motor, aj plné olejové čerpadlo. Stačilo dať nové tesnenie pod vstrekovače za 8E, všetko vyčistiť a je to OK.
čistenie vstrekovačov a odskúšanie bolo 25€/ks (našťastie boli všetky v poriadku).
mechanik nemohol vstrekovače ani vytiahnuť von, tak boli na konci obalené tým karbónom.

Prvé podozrenie, že to dobre nemaže bolo klepotanie zdvihátok na ventiloch.

Dúfam že som pomohol.
Ahoj děkuji za radu pomohlo mi to se nasměrovat k původci problému.
Koupil jsem nové podložky pod vstřiky a těsnící gufera co je utěsnují ve ventilovém víku ,protože už přetlak z netěsných vstřiků mi už tlačil olej ven přes ně ven.
Vstřikovače už skoro vůbec nedržely kompres ve válcích a dvě podložky vstřiků už jsem ani nenašel byly úplně roztaveny a vypařeny.
Zabrousily se sedla vstřiků vše se namontovalo a motor už nedýchá jako předtím a je klidnější.

Jen co mi nejde do hlavy ? Vzrostla mi spotřeba na palubním počítači z 8 na 10litrů.
Sice myslím ,že mi to předtím špatně ukazovalo ptž skutečná spotřeba byla kolem těch 10 ,ale jen odhadem nikdy jsem to přesně neměřil.
Uživatelský avatar
Muadib
*
Příspěvky: 10
Registrován: 21 lis 2016, 18:02

Re: Problém s mazáním motoru 2,2CRDI

Příspěvek od Muadib »

Tiež pozorujem, že vzrástla sprotreba (leto) z 8 na cca 9L a (zima) z 9,6 na 10,5L.
Santa Franta 4WD, 2007, 114kW
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“