Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Neo-Mike »

Předpokládám, že jsi probíhající regeneraci poznal, podle příznaků co jsem psal v minulém příspěvku. Jestli se ti to děje každých cca 200 km (za předpokladu, že nejezdíš pořád po městě), tak je závada na autě (nikoliv na konstrukci) a je potřeba tlačit na servis. U jednoho auta si lze všimnou regenerace každých 200 km a u druhého o ni po 2000 km vůbec nevědět.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
Reklama
 

martinrozsy
*
Příspěvky: 61
Registrován: 07 led 2014, 15:02

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martinrozsy »

Tak jsem dnes byl znova v servisu tak jak chtěl výrobce reakcí na moji stížnost abych se dostavil znova v servisu na změření hladiny oleje a na diagnostiku, která už po 3. měření samozřejmě nepíše nic špatného a dle servisu zase opět jak jinak vše v pořádku a že naměřené hodnoty pošlou do Prahy... očekávám že i tam bude vše ok.
Výrobce mi do dnes není schopen písemně napsat, po kolika ujetých km má u dobré funkce filtru pevných částic docházet k regeneracím. Je vidět, že asi aji sám výrobce se bojí písemně udat správný km proběh kdy má docházet nejdřív k regeneracím pokud s autem není ježděno pořád jen ve městě a krátké vzdálenosti.
Závěrem co říct? Nikomu už nedoporučím značku Hyundai, naopak budu každého od této značky odrazovat, protože k čemu je Vám 5 letá záruka, když v době záruky se Vám stane třeba můj případ a všeci od toho dávají ruce pryč, že je vše v pořádku a výrobce se nechce k tomu pořádně vyjádřit? Takže 5 letá záruka k ničemu!
Přidávám fotky hladiny motorového oleje, který je naředěn naftou a nad ryskou maximum asi o 2 cm.
Hladina oleje měřena u studeného motoru.
Přílohy
IMG_20161223_154023.jpg
IMG_20161223_154023.jpg (186.58 KiB) Zobrazeno 3137 x
IMG_20161223_153957.jpg
IMG_20161223_153957.jpg (147.51 KiB) Zobrazeno 3137 x
Uživatelský avatar
Neo-Mike
****
Příspěvky: 1261
Registrován: 12 kvě 2016, 15:07

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Neo-Mike »

Si pamatuji jak jsem odpouštěl olej, protože už z výroby ho tam bylo moc (bylo to asi po měsíci co jsem měl auto). Mohlo to být tak cca 2/3 množství máš na rysce (neměl jsem to tolik nad ryskou a odpouštěl jsem to kousek pod značku max) a vytáhl jsem z toho něco mezi půl a tři čtvrtě litru. Tady to vypadá, že se ti to množství nafty blíží k litru.
Peugeot 308 SW 2024, 1.5 BlueHDi 96 kW
Hyundai i30 kombi 2016, 1.6 CRDi 81 kW
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

tak malý posun - servis Kia vydal opravný SW pro některé E6 Crdi motory (včetně mojí 100kw verze), kde skutečně docházelo k jakémusi špatnému vyhodnocování rozdílu tlaku a tedy i velmi častému spuštění regenerace. Zatím to vypadá nadějně. Najeto cca 450 km mezi regenerací. Takže super. Třeba to bude u Hyu podobné. Motory jsou stejné.
martinrozsy
*
Příspěvky: 61
Registrován: 07 led 2014, 15:02

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martinrozsy »

Po skončení záruky už je mi to prd platné :-( za všechno určitě abych teď draze platil pokud bych chtěl aktualizaci nahrát
martinrozsy
*
Příspěvky: 61
Registrován: 07 led 2014, 15:02

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martinrozsy »

A na EURO 5 mají taky něco co se týká mého motoru? Proč to výrobce nepřiznal hned a dělal ze mě jako zákazníka spolu se servisem blbce že je vše v pořádku?
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

Jak to má Hyundai teď aktuálně netuším, jen jsem s tím taky bojoval a připadal sem si jako paranoik ale u uplně nového auta s euro 6 a DeNox filtrem, kde se to po 10 000km začlo citelně zhoršovat a stoupala spotřeba. Ovšem tvoje symptomy byly v podstatě stejné. V servisu po nějakých urgencích obdrželi informace a data a zatím to po 1500km funguje zcela korektně. I to tak nějak odpovídá příčině. Senzor tlaku, když vyhodnotí diferenci tlaku jako při plném filtru i když je třeba naplněný z pětiny - spustí regenraci. Ta obvykle proběhne do zbytkového popela 2-3g.. čili systém jede a vyčistí. Jenže spouští extrémně brzo. Jako takový to funguje a nehlásí chyby, ale následky jsou drtivé. Pokud to regeneruje 3x častěji je jednoznačném že se naředí olej naftou daleko víc než je zdrávo a je plánováno za životnost, zdegraduje 3x rychleji takže už po 10t km může být olej na výměnu, víc bude sazet a tím víc pak souštět filtr. Toť moje poznatky. Co všechno se tím updatem změnilo bohužel nevím, mohli taky ořezat poměry palivam, snížit výkon.. kdo víc co všechno se změnilo o čem nemám ani ponětí a uživatelsky těžko poznám. Ale spotřeba je výrazně nižší při pořád stejném provozu.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od JoKo »

martinrozsy píše:Po skončení záruky už je mi to prd platné :-( za všechno určitě abych teď draze platil pokud bych chtěl aktualizaci nahrát

servisne akcie byvaju zadarmo, nespominam si, ze by sa za ne platilo aj po uplynuti zaruky.. a ak bude na to zvolavacka, tak by ti mal prist domov list. ale skor si myslim, ze to bude servisna akcia...
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Stfanda1
*
Příspěvky: 31
Registrován: 29 bře 2016, 10:24

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Stfanda1 »

Tak dnes jsem odsal olej cca čtvrt litru zatim, olej je pod značkou F. Regenerace filtru jsem vysledoval po cca 300km. Při trase 350 km mi to udelalo 2x. Na konci druhe regenerace uz jsem byl skoro u garaze a nestihla ani dobehnout. Prdim na to abych nekde jezdil nez to dobehne. Moc vyreseny to teda kluci nemaji. Proč se vubec ta nafta dostava do oleje?
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

Hyu používá pro regeneraci dodatečný vstřik nafty po vznícení paliva, které se pak výfukovým svodem dostane do prostoru filtru, kde zvyšuje teplotu hoření. Bohužel v tomto případě se část nafty smíchá s filmem oleje na stěně válců a písní kroužky ji setřou a následně se míchá s olejem.

V tomto případě (používá ji většina dízlů) se nelze vyhnout míchání oleje s naftou a je to """normální""", jenže špatně vyřešená velikost a funkce filtru u 1,6tek Crdi nutí extrémně často regenerovat a tím pádem se i extrémně rychle plní olej naftou. Zkrácení výměn je zde naprostá nutnost bez ohledu co pindá výrobce. Nechal jsem udělat zkoušku oleje a po 11tisících měl 5% nafty v objemu což je kritická tolerovaná hodnota a olej je nutné vyměnit, aby dále fungoval jak má. Pro výrobce je to stále v pohodě :-) nesvítí kontrolka, auto regeneruje -> nezajímá.
Stfanda1
*
Příspěvky: 31
Registrován: 29 bře 2016, 10:24

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Stfanda1 »

Měním olej každý rok, nájezd cca. 17000km/rok. Snad vše bude ok.
Stfanda1
*
Příspěvky: 31
Registrován: 29 bře 2016, 10:24

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Stfanda1 »

Hojky, dnes mi ke konci asi 20 kilometrové jízdy začal regenerovat DPF filtr. Trvalo to asi 5 minut ,než jsem zhasl motor. Po 2 hodinách jsem znova usedl za volant a asi po 5 min začal znovu regenerovat cca 10min. Doufám, že doběhl celý. Netušil jsem, že se může takhle opět brzy zapnout a dokončit.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Asi elektronika uznala za vhodné regeneraci dokončit. A když nastaly vhodné podmínky, tak to zkrátka zpustila.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
jjenda
**
Příspěvky: 257
Registrován: 27 bře 2014, 10:44

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od jjenda »

Dnes jsem se dočetl na AutoCz v článku o DPF filtrech a na konci byla tabulka cen nových filtrů. Já šel do kolen!!!
Ford Focus 1.6 TDCi/80 kW 21 240 Kč
Ford Mondeo 2.0 TDCi/103 kW 14 815 Kč
Škoda Octavia II 1.6 TDI/77 kW
Škoda Yeti 2.0 TDI/81 kW
Škoda Superb 2.0 TDI/103 kW 17 900 Kč (12 900 Kč)
Hyundai i30 1.6 CRDi/81 kW 78 894 Kč
Hyundai ix35 2.0 CRDi/100 kW 110 779 Kč
Kia Sportage 2.0 CRDi/100 kW 89 980 Kč
Opel Astra 1.7 CDTi/81 kW 22 213 Kč
Opel Insignia 2.0 CDTi/118 kW 71 509 Kč
Peugeot 5008 1.6 HDI/82 kW 12 351 Kč
Mazda 5 1.6 MZ-CD/85 kW 36 080 Kč
Renault Scénic 1.5 dCi/78 kW 43 626 Kč
Chevrolet Orlando 2.0 VCDi/120 kW 107 300 Kč
VW Touran 1.6 TDI/77 kW 48 118 Kč (32 367 Kč)
VW Passat 2.0 TDI/125 kW 4Motion DSG 47 472 Kč
I 30, 1,6 CVVT 88 kW HB, Trikolor + Paket Parking + 16", Sleek Silver
Renault Thalia 1.2 silver
Š Felicia 1.3 MPI GL
ex:Mitsubishi Lancer Wagon
Š 1000 MB
Stfanda1
*
Příspěvky: 31
Registrován: 29 bře 2016, 10:24

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Stfanda1 »

Dobrej fór :D :D :D :D :D :D
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“