Otázka pro zákazníka je, jestli takový prodejní systém umožní lepší koncovou cenu nebo pouze zvýší zisky importéra. Vyjednávání o výhodnější ceně s velkým molochem může být problém a ve finále přinese pokles prodejů, protože zákazníci budou odcházet jinam, kde bude lepší dohoda (pokud na to "jinde" nepřejdou taky).
Otázka pro dealera je, jestli je to pro něj zisk nebo ztráta. Neznám přesně detaily obchodování s automobily, ale předpokládám, že mnohem výnosnější jsou opravy bouraček na pojišťovnu a garančky s předraženým spotřebákem (i když, on ho často servis předražený nakoupí v rámci povinného plnění) než prodej různých skladovek, akčních modelů, předváděček a fleetovek. Navíc se musí zainvestovat obrovský prodejní prostor, kde zákazníci otravují prodejce (kteří se musí zaplatit), ošmatlávají nová auta, občas ho poškrábou zipem od bundy nebo kabelkou, zaserou koberečky (byť jsou přes ně často položeny papírové výseky) a v momentě, kdy už je to splaceno, tak importér vymyslí nový corporate design a jede s investicemi nanovo
Reálný výsledek zřejmě bude zvýšení běžné ceny aut (ubyde výhodných nabídek) a zvýšení nezaměstnanosti (nebudou prodejci). Podle mě strategie loose - loose...