motor 1.4 T GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Chasnik »

Taky bych to tipnul na vykuněnej motor, spoléhat na to, že ve městě na sídlišti nejsou, se nedá. Já měl takto vykuněnej tapec na spodní straně kapoty na 2 autech.
Holt zoologové jsou trochu pozadu. Dneska už kuna lesní a kuna skalní není. Nové druhy jsou kuna půdní a kuna motorová.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

Uživatelský avatar
asd111
**
Příspěvky: 248
Registrován: 17 říj 2017, 20:31
Bydliště: Kladno

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od asd111 »

tak jestli je to od kuny tak to nepotesi.Mesic stare auto,bezva.Na pojistku nevim jestli to pujde :-(
Hyundai i30 Combi 1.4T-GDi 103kW Czech,Opel Astra K 2017 1.4 77kW
Dacia Logan MCV2 0.9Tce 66kW 2015
Dacia Logan MCV 1.5dci 63kW
Nissan Qashqai 1.6 16V 84kW
Opel Astra G combi 1.6 8V 55kW
Suzuki Swift 1.3 50kW
Škoda 120L
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od V12 »

Par znamym sa osvedcilo toto :

Obrázek
alebo
Obrázek

Osobnu skusenost nemam. Synovcovi sa kuny pustili do C-Maxa, vyhnal ich tiez nejakym sprejom. Ja by som dal prednost LiquiMoly.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Já používám sprej od Berneru, ke koupi přímo v servisech :hyu: a kuny mi do aut nelezou. Obnovuji každých 4-6 měsíců, jak si vzpomenu :) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Hardcam »

Fordy totiz kunam nadmiru chutnaji, byvale sestra s manzelem meli Fiestu a S-Maxe, klidne mohlo stat na tom parkovisti dalsich 8 aut cely rodiny, ale odnesly to jen Fordy. Hyundai imho pouziva kunam smradlavou kabelaz, takze se maximalne pusti do tlumeni.

Bernera bych mohl zkusit, kamarad je obchodak, furt mi vnucuje orisky a svitily, ale o tomhle pomlcel :lol:

idam.i: pamatuju si tady v zacatcich fora, jak se tu prohlasovala budoucnost v naftovych common-railech a po oturbenym vysavaci nestekl ani pes, protoze to tady nastesti nebylo. Hyundai dva roky vyrabi turbomalorazky, k trendu se pripojil pomerne pozde a doufam, ze se od toho jednou stejne rychle upusti stejne jako od protezovani nafty.
50 krecku v kolotoci na remen, to je budoucnost :lol:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak já taky nejsem vyloženě nadšenej z oturbených malorážek, ale musím na druhou stranu uznat, že vyloženě špatný motor to není. Jen je zapotřebí s ním jezdit "hlavou", když mu vyhovíš a máš na něj nároky přiměřené jeho objemu a výkonu, tak to jede pěkně a za málo - i když poslední nádrž se mi nějak "utrhla" - to chladno a zimáky se na tak malém objemu samozřejmě podepíšou víc. Pořád jsem ale hluboko pod 6 litry.

Nicméně tahle 1,4 T-GDi se podle mě velice povedla. A jako základní motor v Tucsonu vypadá velice slibně. Víc krouťáku pomůže tu bedýnku rozhýbat o něco snáze než stávající 1,6 GDi.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Hardcam »

1.4 TGDI je do auta typu i30 naprosto akceptovatelna a naprosto vyvazena - stejne jako treba 1.6 CRDi/1.6 GDI, jenze Skodovka podobny motor cpe do tezkeho Superba a VW do jeste tezsiho Passata, ceho jsme se to proboha dockali?
Auto by melo vyhovet ridici, ne naopak, auto typu i30 si kupuji lide, co prevazne maji rodiny a jezdi mezimesto/dalnice a rekl bych, ze to posledni po cem touzi je ladit cestu podle toho, aby se jejich mazlicek dozil konce zaruky. Chtel bych na rok vyhrat 1.0 TGDI, jak by se ji libilo denne 70km+ na dalnici ve vyssich rychlostech, bez dochlazovani po jizde.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Nelíbilo Harde, ale po tom roce by to ještě pořád bylo naživu. Otázka je, co po dalších pár letech.

Já to ale myslel trochu jinak. Tím přizpůsobením se motoru jsem měl na mysli například to, že se má řidič snažit držet motor v optimálních otáčkách, jejichž pásmo je ovšem mnohem menší než třeba u GDi (když už mezi nimi celkem pravidelně přesedám). Chtít po 1,0 T-GDi, aby se sebralo nad volnoběhem je prostě hloupost, tam ten motor žádnou sílu nemá, podřadit se prostě musí. Přiměřenými nároky jsem měl na mysli, že nemůžu po autě narvaném po strop na dálnici čekat, že bude utíkat 180 km/hod. a přitom pojede za těch 6 litrů.
Já jsem tenhle motor zvolil zcela programově, jezdím z 90% sám trasy do 25 km. Tam je to ideální motorizace, zátěž minimální, jezdím na klobouka, takže za málo. Ten motor nemá problém nás pobrat celou rodinu a odjet někam na víkend. Ale jedu hlavou a nechci po něm něco, na co nemá a při litru objemu, turbo neturbo, mít nemůže :) .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od vorlajz »

asd111 píše:tak jestli je to od kuny tak to nepotesi.Mesic stare auto,bezva.Na pojistku nevim jestli to pujde :-(
jestli máš připojištěný střet se zvěří, tak by to v tom mohlo být, některé pojišťovny to tak mají... může to být bez spoluúčasti nebo s ní, záleží na tom, jak to máš ve smlouvě postavené... bývá to v limitu třeba 50 nebo 100 tis.

plno lidí si třeba nepojistí auto havarijně, protože je starý, ale přitom by si mohlo pojistit právě srážku se zvěří nebo pád stromu či předmětu a živly k povinnému ručení a ani to nestojí moc... a tam máš právě sjednaný limit např. 50 tis. apod. když škoda přesáhne limit, tak si zbytek doplatíš... atd. atd.

Například ČSOB Pojišťovna nabízí k povinnému ručení toto:

Výhodné připojištění

Pojištění okenních skel
Živelní pojištění
Střet se zvěří a poškození zvěří
Odcizení
Úrazové pojištění přepravovaných osob
Pojištění zavazadel a přepravovaných věcí
Úrazové pojištění řidiče s doživotní rentou
Nadstandardní asistence
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Hardcam »

Sbirat se z volnobehu je problem i pro 1.6 GDi, obecne pro atmosferu, protoze mnohem driv zasahne turbo a atmosfera zase idealne funguje od 3000ot. Nicmene, snazim se u volnobehu moc nepohybovat, takze me to netrapi, jen bych proste tuhle teorii za sebe otocil naopak ku prospechu turba. Btw, nevis, co Hyu pouziva za turba do benzinaku?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

No, nevím jak jsi "vychoval" svoje GDi v Cedníku, ale to naše se z volnoběhu fakt sebere a nezní utrápeně, až jsem čuměl, fakt jsem to nečekal. Zjevně s ním žena jezdí vyloženě "dole", tak se naučil :) . Každopádně má GDi větší rozsah použitelných otáček, což je pro řidiče jako je moje žena, která se s řadící pákou prostě nekamarádí a chce automat, rozhodně příjemnější.
Netuším čí jsou to turba. Když si vzpomenu, můžu se zkusit při příští návštěvě servisu poptat. Ale musím si na to vzpomenout, což je u mě v poslední době dost problém :( .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Hardcam »

Utrapene nezni, ale jako nadseny urcite neni, nerado v tom spektru pracuje :lol:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Tudy »

I když se v pásmu pod 1 500 ot/min moc nepohybuji, tak 1.6 GDi je jednoznačně příjemnější než 1.4 T. Řídím obě auta, takže mám srovnání z první ruky. Nad 1500, po zátahu turba, se karta obrací...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
V12
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2010, 06:36

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od V12 »

Mr. HYUNDAI píše:...že se má řidič snažit držet motor v optimálních otáčkách, jejichž pásmo je ovšem mnohem menší než třeba u GDi
S turbom to nie je problem, s atmosferou ale ano, pretoze v dnesnej dobe ekologickych downspeedovanych prevodoviek ist s atmosferou v optimalnych otackach znamena tocit 3000-4500 otacok vzdy a vsade, inak to auto nepojde. Opat dam priklad Corolla 1.6 97kW vs i30 1.4TGDI - motory s velmi podobnym vykonom, dokonca aj s podobne dlhymi prevvodmi - to co i30 pojde sestkou, Corolla nepobere ani na patke. 240 Nm vs 140 Nm je totiz poriadny rozdiel. Vo vysledku budes s Corollou zbesilo radit, kdezto v i30 budes mat ruku na kolienku (alebo aj vyssie ? - neodporucam) spolujazdkyne. Prave pre to zbesile radenie nemam rad atmosfery s manualom. Staci si porovnat, ako ide Ford Fusion 1.6i 74kW a ako ide Focus II 1.6i 74kW - obe atmosfery s prakticky zhodnym vykonom, krutiakom a aj prevodmi, Fusion je pri Focuse II zihadlo. A preco ? Nuz pre cca 200 kg vahoveho rozdielu. A sme doma panove - nove auta su podstatne tazsie, ako stare, no s atmosferickymi motormi sa toho vela neurobilo - aj predpotopny Duratec 1.6 ma v oblasti normalneho jazdenia - teda 2000 - 2500 otacok krutiak prakticky rovnaky, ako hypermoderny 1.6 Valvematic vykonnejsi o 23kW. A ako specialny bonus, Valvematic bude mat prevody dlhe ako tyzden pred vyplatou, kdezto ten Focus / Fusion ma mensiu hmotnost, patku odprevodovanu 130 na 4000 otacok, takze aka - taka ochota zrychlovat, ci prekonavat kopce mu zostala.
Prdel je v extremnom downsizingu a este extremnejsom natahovani prevodov, kde sa lahko moze stat, ze oturbeny litrovy trojhrnec dostane na sestke na kolesa menej taznej sily, ako rovnako vykonna atmosfera s kratsou 5 stupnovou prevodovkou. Takym autam sa treba vyhnut, aj ked nemusia ist zle, ze Focus III 1.0EB 92kW ? Prave toto auto ma na sestke horsiu pruznost, ako klasika 1.6i 74kW s patkvaltom. No na patke sa situacia vyrovnava, na stvorke je proti atmosfere uz zihadlo. Na trojke je to uz cisto o vykone vo vysokych otackach.

Za mna - jedine moderne turbo s rozumnym objemom. A ten zacina na 1.4l.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: motor 1.4 T GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

vorlajz píše:jestli máš připojištěný střet se zvěří...
Škoda, že nejde pojistit střet s blbcem :?

Pouze postesknutí... zpět k tématu...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“