Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Za posledních cca 1500 km o žádné regeneraci nevím... z dřívějších pozorování bych to taky viděl na cca 30 km. Délka regenerace asi bude záviset i na zaplnění filtru, někomu se možná vyskytnou vhodné podmínky a filtr začne regenerovat na dolní hranici, tak to trvá kratší dobu. S větší zaplněností zase déle.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

martinrozsy
*
Příspěvky: 61
Registrován: 07 led 2014, 15:02

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martinrozsy »

Když jsem se v servise ptal, tak mi řekli, že regenerace trvá 20 minut. Dál mám vysledovano, že auto v zimě začne regenerovat až po ujetí 450-500km, v létě naopak častěji. Zde moje poznačené regenerace při jakém stavu tachometru začala a kdy skončila. Sledování pravidelně přes mobilní aplikaci Torque. 42 187-42 216 km venkovní teplota 3°C teplota katalyzátoru 595-635°C 42 720-42 750 km. 43 140-43 164 km 43 664km 43 814-43 844 km. 44 227-44 247, 44 667-44 698km. 45 103-45 129, 45 417-45 432, 45 537-45 557, 45 984-46 014 km. 46 623-46 641 nedokončená 46 767-46 798km, 47 104- 47 135km,47 400km,47 772km,48 104-48 134km,48 410km,48 846-48 862km,49 267-49 283km,49 725-49 752km,50 190-50 196km nedokončená,50 345-50 375km,50 877-50 907km,51 380-51 390km. Je to sledování regenerací za celý rok .
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Jseš pečlivej =D> Máš v Torque nastavený alarm na nějakou hodnotu čidla? Já ho pustím občas, když mám podezření, ale mít to puštěný furt, to bych musel mít tlf věčně v nabíječce, Torque docela žere baterku.
A mám to podobně, zhruba co 500 km a cca 25 - 30 km.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
martinrozsy
*
Příspěvky: 61
Registrován: 07 led 2014, 15:02

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martinrozsy »

Mívám pravidelně spárovaný telefon s autem a aplikací Torque. Žádný alarm nastavený nemám, pouze sem tam za jízdy mrknu v otevřené aplikaci jakou právě ukazuje teplotu katalyzátoru, protože mi neukazuje teplotu DPF filtru. Nevím jestli zaregistrovali i ostatní , že palubní počítač už ukazuje teplotu chladící kapaliny zahřátou na provozní teplotu,ale podle aplikace má v tu dobu motor zatím ( teď nevím jistě ) 70 nebo 75°C. Podle aplikace sleduji a čekám kdy bude opravdu zahřátý motor na provozní teplotu. Nevim jak ostatním,ale mě aplikace nevyčte aktuální teplotu motorového oleje.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Já teplotu oleje načtu, ale appka data z OBD špatně čte, takže zahřátý olej má podle Torque cca 70 stupňů. A stejně je to s DPF-kem, běžná teplota -39, při rege od -37,3 do -37,8 :)
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
melonsvk
Příspěvky: 9
Registrován: 10 srp 2017, 15:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od melonsvk »

Bohuzial, necte ich zle. :mrgreen: Mam 1.6 CRDI 100kw v Ceede a v zime sa mi malokedy olej dostane nad 70 stupnov, jedine ked tomu nakladam dlhsie do kopca stupne teplota nad 80, cestou dole po chvili zas spadne na 65 :roll: Cez leto to byva cca 80-85 stupnov.

Olej sa v zime paradoxne viac zahreje pri nizsich rychlostiach, ked nie je taky silny napor studeneho vzduchu.

A k regeneraciam - interval mam cca. 300-350km, trva vzdy nejakych 15-20 minut a od toho sa odvijaju kilometre, na dialnici ubehne logicky viac kilometrov ako v dedinach a okreskach.
Kia Cee'd 1.6 CRDi 100kW DCT (2016)
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5100
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od petzl62 »

Jo takový malý zázrak jménem alobal na chladiči v mrazech-to je věc :idea: :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od idam.i »

Stačí poriadny kartón.Elegancia trošku utrpí,ale funkčnosť na 100%. :D/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Vendelín
***
Příspěvky: 554
Registrován: 05 úno 2014, 17:51
Bydliště: Benešov

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Vendelín »

No hlavně nezapomeňte ten alobal,nebo karton sundat,když teplota vzduchu vyleze nad "0". Z vlastní zkušenosti-oprava motoru na BMW 316i (E 30) stála 60 000 Kč.
Hyundai Elantra,1,6 Comfort-prodáno
Renault Mégane Grand Coupé-od 12/2018
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

melonsvk píše:Bohuzial, necte ich zle. :mrgreen: Mam 1.6 CRDI 100kw v Ceede a v zime sa mi malokedy olej dostane nad 70 stupnov, jedine ked tomu nakladam dlhsie do kopca stupne teplota nad 80, cestou dole po chvili zas spadne na 65 :roll: Cez leto to byva cca 80-85 stupnov.
No tak to není dobrá zpráva, v podstatě pořád jezdím s neprohřátým olejem. Vlastně jsem ho asi poprvé zahřál až teď ve středu, když jsem byl s vozíkem pro zboží a jel jsem z HK do Polné s 1,1 tunama za zadkem. V těch kopcích od Chrudimi na Ždírec vylezl olej na 93, dost se zvedla i teplota nasávaného vzduchu. Z běžných 10 do vylezlo až na 50 stupňů, asi bylo pod kapotou horko :wink: . Ale chladicí kapalina v pohodě, termostat pořád cykloval mezi 84 - 95, jako při běžné jízdě.

Na druhou stranu, EGR většinu času zavřenej, tak se snad aspoň trošku proluftovaly kanálky v motoru :)

Vážně myslíte, že zakrytí chladiče něco udělá s teplotou oleje? Kde je vlastně v 1.6 CRDi chladič oleje? Přiznám se, že jsem se o to doteď nezajímal...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
melonsvk
Příspěvky: 9
Registrován: 10 srp 2017, 15:30

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od melonsvk »

Nuz, moderny diesel uz zdaleka nie je na trasy do 50km. Mne sa teraz v zime olej dostane nad 60 stupnov az po dobrych 20-25km. Najhorsie je to ked musim za studena hned na dialnicu, drzat to prvych 20km na 110-115 mi trha zily. ](*,) Na druhej strane, tie riedke sirupy co tam leju maju dobru mazivost uz pri relaitvne nizkej teplote, takze 60 mu snad staci. A aspon sa neprepaluje ked tomu clovek riadne nalozi ;)
Kia Cee'd 1.6 CRDi 100kW DCT (2016)
http://moje.auto.cz/melonsvk/cednik.html
thornych
**
Příspěvky: 184
Registrován: 15 čer 2014, 07:23

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od thornych »

S CRDi nemám žádné zkušenosti (vlastním GDI, ale vlastně jezdí s ním takřka výhradně manželka), ale u Octavie III TDi s kterou jezdím já se i v zimě teplota oleje pohybuje okolo 90C. Při delší cestě po dálnici není problém 97C - 102C - 105C
Kia xCeed 1.4 T-GDi "75"
Octavia III FL 1.5 TSi Elegance (služ.)
ex.: Opel Astra G 1.6 16V, Ford Focus 1.8 TDCi, Fiat Punto II 1.2, Škoda Octavia II 1.9 TDi 4x4, Škoda Octavia II 1.9 TDi, Octavia III 1.6 TDi 4x4, i30 kombi - 1.6 GDi
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

melonsvk píše:Nuz, moderny diesel uz zdaleka nie je na trasy do 50km. Mne sa teraz v zime olej dostane nad 60 stupnov az po dobrych 20-25km. Najhorsie je to ked musim za studena hned na dialnicu, drzat to prvych 20km na 110-115 mi trha zily. ](*,) Na druhej strane, tie riedke sirupy co tam leju maju dobru mazivost uz pri relaitvne nizkej teplote, takze 60 mu snad staci. A aspon sa neprepaluje ked tomu clovek riadne nalozi ;)
Ale já to mám do práce 75 km a trasy pod 50 jezdím skutečně málo a když už, tak přes den se zahřátým motorem. Teď přemýšlím, jestli by mi to zakrytí pomohlo...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
martinrozsy
*
Příspěvky: 61
Registrován: 07 led 2014, 15:02

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od martinrozsy »

Hlavně bych doporučil když už si zaděláte chladič něčím, nechte aspoň odkrýtý ten malý vpravo chladič (mezichladič stlačeného vzduchu sání od turba) ať si nesnižujete zbytečně výkon motor. Vím že je docela malý a moc toho určitě neschladí,ale i přesto bych tento chladič nezakrýval. :)
bianco.sabbioso
*
Příspěvky: 57
Registrován: 24 říj 2017, 06:19

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od bianco.sabbioso »

Má na funkci a četnost vypalování vliv "nějaké" aditivum co se dá koupit speciálně pro podporu DPF filtru? Třeba toto:

https://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-5123-1-l/#

https://ebezo.cz/ochrana-filtru-pevnych ... 5148-250ml
i30 WG 1,6CRDI 81kW White
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“