Na současném autě i ceedovi předtím jsem si tažné montoval sám. V obou případech jsem použil TZ od Hooka, jednou vertikální bajonet, podruhé horizontální:
https://www.hook-tz.cz/tazne-zarizeni-k ... 30-190009/
https://www.hook-tz.cz/tazne-zarizeni-k ... 30-190011/
Elektrika typová od Erich Jaeger, určená přímo pro i30, kód 737071 pro 7-pin nebo 748671 pro 13-pin. Zapojení bez zásahu do origo eletroinstalace, s výjimkou zadní mlhovky, tam je potřeba rychlospojkou připojit ke kablíku mlhovky. U 13-pinu je pak těch zásahů více. Ale dá se to zjistit, návody k instalaci pro oba typy jsou ke stažení na netu a jsou dobře pochopitelné.
Vertikální bajonet je po vzhledové stránce lepší, při odpojeném TZ a zaklopené zásuvce opravdu není vidět. jeho nevýhoda je, že vede tažné o cca 4 cm níže než ten horizontál, což se často projeví při přejezdu nerovností. Takže pro i30 jsem teď zvolil právě ten horizontální bajonet, i když při odpojeném TZ vidím vzadu pod nárazníkem koncovku s krytkou. Ale praktičnost zvítězila nad designem.
Montáž jde zvládnout se skřípěním zubů i v 1 člověku, 2 si poradí lépe. Oříšek byl odklapnout úchyty nárazníku u blatníků bez poškození (v tom je lepší ceed, stačí odmontovat spodní lem zadního nárazníku, ceed to má v kuse), trošku cviku to chce i při demontáži zadní lampy. Tapecy vzadu jdou sundat bez problémů, šrouby a fixační trny jsou až na pár výjimek dobře vidět. Trošku mě potrápil tapec na pátých dveřích, nevěděl jsem, jestli prvně sundat středový díl nebo krajní. A už jsem to zase zapomněl, takže neporadím...
Výhoda při montáži Hooku je v tom, že nosný díl TZ a úchytné platle jsou 3 separátní díly, takže ta montáž je jednodušší: Nejdřív se našroubují krajové platle (nedotahovat), k nim se došroubuje středový díl a potom se všechno dotáhne. Na výřezy na spodní plasty jsou v návodu šablony, ale dá se to i odměřit.
Na vývod elektriky z kufru ke kouli jsem použil stávající otvory. Pokud nemáš v zadním nárazníku parkovací senzory, je situace jednodušší, protože je volný ten nejsnáze dostupný otvor, včetně gumové záslepky, která je tam z výroby.
Když se budeš hodně flákat, tak to za den zvládneš. Pro dva lidi, kteří se už někdy v autech vrtali, je to práce odhadem na 3 - 4 hodinky s rezervou. Dobré je si předem přečíst návody, jak na tažák, tak na elektriku. Někteří lidé na to ještě nepřišli, ale od toho ty návody jsou
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)