Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Axeli, Mě překvapuje, že Beri má EURO 5 a taky se mu v tom zřejmě hrabali. Myslel jsem, že problém je jenom s motory EURO 6... :-k Tedy je možné, že změna je i u tebe, i když jsem to předtím nepředpokládal.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

a nebude to dlouho trvat a bude tu Korea gate ...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Možná tohle někomu pomůže: před pár týdny se mi interval vypalování začal ještě více zkracovat, už se to pohybovalo okolo 150 - 180 km. Byl jsem objednaný na diagnostiku k Domanskému a během cesty k němu se dokonce rozsvítila kontrolka motoru (NE kontrolka DPF, ale to klasické "kuře na grilu"). Kód chyby P014C
V servisu na základě této chyby vyměnili čidlo na vršku DPF - ofic. název "sensor lambda No. 393502A640QQH": Je to ten bazmek označený červenou šipkou na obrázku.
Obrázek

Interval rege se potom vrátil někam na 230 - 250 km, ale víc ani ťuk. Nedalo mi to a podíval jsem se na tu sondu po týdnu a cca 1000 km. Už po tak krátké době začíná být slušně zasviněná:
Obrázek
Neviděl jsem, jak teda vypadala ta předchozí, na které bylo najeto cca 40 tkm. Škoda, docela by mě to zajímalo.

Každopádně, pokud už je na tom někdo tak, že regeneruje v intervalu 100 - 150 km, může zkusit tuto sondu vymontovat a očistit od sazí, třeba to částečně pomůže. Návrat k původním intervalům regenerace však nečekejte.
Jo, a pokud se to někomu povede vyndat, hoďte sem foto, jak to vypadá. Po mnoha desítkách tisíc km musí být těmi sazemi asi dobře obalená...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Dal jsi mi brouka do hlavy :-k :-$ :-#
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Zbytečně neplaš a monitoruj situaci, třeba se tě to netýká...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

Myslím s tím čidlem, zda se na něj nepodívat při nejbližší výměně oleje. I když... víš, jak se to říká - nešahejte na nic, co funguje :mrgreen:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

vyndáš ho, podíváš se.. a dál? :-D uvidíš maximálně to samé co chasník, špinavý čidlo s kusem kabelu...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Pokud nemáš brutálně zkrácené intervaly regenerace, tak si tím nepomůžeš.
Na druhou stranu už mě dřív napadlo, jak občas někdo naříká, jak byl zapečený nějaký závit až tak, že nešla povolit nějaká sonda - jestli není lepší třeba jednou za 50 tkm povolit a zpátky utáhnout alespoň to, na co jde rozumně došáhnout...

A otázka je, jestli na 1.7 CRDi je to umístěné stejně jako na 1.6. Nevím, nakolik jsou ty motory shodné, nebo naopak rozdílné.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

stačí ty závity namazat a pak to povolíš i po pul milionu km :-D nicméně takhle bys musel rozebrat a složit auto celé.

Vyndavat bezhlavě senzory je bez další diagnostiky a zkoušení uplně k ničemu. I vadné čidlo bude vypadat úplně stejně jako to funční.. samozřejmě pokud ho nevyndáš a nebude roztavené odkapaná do auta :-D

Jsou tu tři možné problémy:

1) Filtr DPF není vhodné konstrukce a velikosti (to to se mi ale moc nezdá, protože od nova to fungovalo) a tím skoro ten filtr nepodezírám ale možné to je. Obzvlášť Euro6 s DeNoxem by mohli být skutečně životně omezené komponenty. Jenže potíž je v tom, že regenerace začne, teplotu to dosáhne a dokončí do stavu prázné ... tím tedy musí filtr fungovat jakožto to komponenta a průser bude před filtrem. Taky nemusí tenhle filtr mít rád českou naftu, ale to je problém výrobce, já jsem si koupil auto v CZ na provoz v CZ a české podmínky.. (btw mimo jiné se i na východ od Slovenska prodává uplně zcela jiný paleta motorů a litrové píčusoviny a super moderní dízly tam mají poměrně dost problémů s trvalým provozem na místní paliv. Ultra průšvih je, že tyhle auta byly dělaný na cenu v době kdy suché filtry ještě jakž takž šlo navrhnout do Euro 6b, jenže už pro Euro 6 měl přijít SCR. A uplně jiný emisní systém

2) postupem času lžou čidla diference tlaku a tím se aktivuje regenerace třeba dřív než by mohla (to je hodně okrajová věc - mě jedno čidlo skutečně měnili ale pořád to nefunguje správně a regenerace 100-180km) -> může již být problém v bodu 3 a 4

3) postupem času únava vstřikovačů, VGT turba, EGR a tím zvýšená kouřivost a tím častější regenerace. Stačí aby u Crdi trošku víc dávkoval vstřikovač, na výkonu to poznat nebude, ale na kouřivosti extrémně, ale to mi neuvidíme díky filtru, kde za autem je pořád čisto, ale filtru se zdá o čertech..

4) eko soft co totálně zabil funkci regenerace i za správné funkce v bodu 3 pomohla by léčební kůra s čipem, který by odstranil tenhle nesmysl - bohužel nikdo neřekne pravdu jak to je a já sice mám hodně nástrojů diagnostických, ale do mapy motoru nevidím, neumím vidět, tohle je zcela mimo mé možnosti

Osobně si nemyslím, že potíž je v bodě 1 a 2. A buďto se prokáže, že to nědko vyrobil blbě a výrobce by měl najít řešení a měl by se k tomu postavit čelem a nebo se prostě obrátím na nějaký výzkumný ústav, zavolám do německa do Autobildu, trošku se tomu pověnuju a uvidíme jak se pak kolečka pohnou. Mě to totiž už fakt nebaví řešit věc co očividně nefunguje. Když jsem požádal, aby mě výrobce při ujištění že můj vůz funguje písemně potvrdil, že trvalá regenerace co 150-200km je zcela v pořádku, že auto splňuje podmínky homologace a emisní limity, tak se najednou všichni kroutí jak hadi..

-
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

only_one: Teda tleskám, ty se tomu fakt hodně věnuješ. I když je mi jasné, že ne z pouhé touhy po poznání, ale že tě okolnosti donutily, teda jako i jiné tady :(
Narazil jsem na článek o VW a zarazilo mě, že podle schématu mají v motorech dva EGR ventily a deNOx za DPF. To tahle je v Hyundaích taky??
https://automix.cars.cz/zivot-ridice/ja ... 80228.html
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

only_one: Skús zaslepiť EGR. Najskôr len čiastočne. Nechaj 6mm dierku. Na skúšku netreba žiadny extra plech, stačí pozink. A pravdepodobne zistíš, že sa celý problem vyriešil. Ja by som čidla nechal čidlovať a išiel by som po EGR. Liečba čipom nepomáha. Teda aspoň tá od BSR nie...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Omezení funkce EGR (nikoli totální zaslepení) jsem taky zvažoval - ale spíš elektronicky. Ale přečipovat to není levné a má to spoustu rizik. Navíc si myslím, že do to ho ještě bude mluvit délka vstřiku paliva, příp. i časování.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

No, je to možné. Ale aj tak by som to skúsil. Ale mechanickou cestou, čiastočným zaslepením. Elektronicky môže nastať nesúlad medzi MAP a MAF senzormi a vyhodí chybu. Alebo to urobí niekto kto sa tomu naozaj rozumie a ošéfuje aj toto. Ale ak by to nebol EGR, tak záslepku si vyberieš snáď aj sám. Schválne, kto z Vás má odvahu, chodte do toho. Dôvod zanášania má na svedomí EGR, samozrejme počítam s tým, že máte vstrekovače aj ostatné komponenty OK- máte nové autá a zmenu chovania máte po servisnej prehliadke.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
dibarbora
*****
Příspěvky: 2105
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

only_one píše:stačí ty závity namazat a pak to povolíš i po pul milionu km :-D nicméně takhle bys musel rozebrat a složit auto celé.

Vyndavat bezhlavě senzory je bez další diagnostiky a zkoušení uplně k ničemu. I vadné čidlo bude vypadat úplně stejně jako to funční.. samozřejmě pokud ho nevyndáš a nebude roztavené odkapaná do auta :-D

Jsou tu tři možné problémy:

1) Filtr DPF není vhodné konstrukce a velikosti (to to se mi ale moc nezdá, protože od nova to fungovalo) a tím skoro ten filtr nepodezírám ale možné to je. Obzvlášť Euro6 s DeNoxem by mohli být skutečně životně omezené komponenty. Jenže potíž je v tom, že regenerace začne, teplotu to dosáhne a dokončí do stavu prázné ... tím tedy musí filtr fungovat jakožto to komponenta a průser bude před filtrem. Taky nemusí tenhle filtr mít rád českou naftu, ale to je problém výrobce, já jsem si koupil auto v CZ na provoz v CZ a české podmínky.. (btw mimo jiné se i na východ od Slovenska prodává uplně zcela jiný paleta motorů a litrové píčusoviny a super moderní dízly tam mají poměrně dost problémů s trvalým provozem na místní paliv. Ultra průšvih je, že tyhle auta byly dělaný na cenu v době kdy suché filtry ještě jakž takž šlo navrhnout do Euro 6b, jenže už pro Euro 6 měl přijít SCR. A uplně jiný emisní systém

2) postupem času lžou čidla diference tlaku a tím se aktivuje regenerace třeba dřív než by mohla (to je hodně okrajová věc - mě jedno čidlo skutečně měnili ale pořád to nefunguje správně a regenerace 100-180km) -> může již být problém v bodu 3 a 4

3) postupem času únava vstřikovačů, VGT turba, EGR a tím zvýšená kouřivost a tím častější regenerace. Stačí aby u Crdi trošku víc dávkoval vstřikovač, na výkonu to poznat nebude, ale na kouřivosti extrémně, ale to mi neuvidíme díky filtru, kde za autem je pořád čisto, ale filtru se zdá o čertech..

4) eko soft co totálně zabil funkci regenerace i za správné funkce v bodu 3 pomohla by léčební kůra s čipem, který by odstranil tenhle nesmysl - bohužel nikdo neřekne pravdu jak to je a já sice mám hodně nástrojů diagnostických, ale do mapy motoru nevidím, neumím vidět, tohle je zcela mimo mé možnosti

Osobně si nemyslím, že potíž je v bodě 1 a 2. A buďto se prokáže, že to nědko vyrobil blbě a výrobce by měl najít řešení a měl by se k tomu postavit čelem a nebo se prostě obrátím na nějaký výzkumný ústav, zavolám do německa do Autobildu, trošku se tomu pověnuju a uvidíme jak se pak kolečka pohnou. Mě to totiž už fakt nebaví řešit věc co očividně nefunguje. Když jsem požádal, aby mě výrobce při ujištění že můj vůz funguje písemně potvrdil, že trvalá regenerace co 150-200km je zcela v pořádku, že auto splňuje podmínky homologace a emisní limity, tak se najednou všichni kroutí jak hadi..

-
Budem s tebou trochu polemizovat a trochu aj konspirovat :wink:

Vzhladom na to, ze viac ludi sa stazuje na caste regeneracie a vyssiu spotrebu po servisnej prehliadke, takze mne z toho vyplyva, ze najpravdepodobnejsia je verzia 1 - dpf konstrukcne nestiha a teraz dovody:
1-je takmer nepravdepodobne aby zrovna po servise doslo k poruche nejakych cidiel na viacerych autach
2-na vozidlach bol "potichu" nahraty upraveny sw - strach z dieselgate je isto velky, ziadna automobilka nema ciste svedomie a hyundai predava diesle asi len v europe takze US kontrola nehrozi. Kedze v europe vsetko trva - aj pripadna kontrola, tak cas vyuzili na pozametanie stôp.
3-teraz k filtru - dimenzovanie vsetkeho je dnes v autach robene na doraz, takze ak mali filter nadimenzovany na nastavenie motora, ktore nejako vedelo oblafnut homologacny cyklus a inak malo nejaku euro normu v pazi. Takze je logicke, ze ked to nastavenie upravime aby sme dodrzali NOx, tak motor bude
-mat vyssiu spotrebu
-produkovat viac spalin - teda aj sadzi
-dpf sa teda v ramci cyklu zanesie sadzami skor a tym padom aj castejsie regeneruje - jednoducho dpf uz nema dostatocnu plochu/objem aby dokazal zachytavat sadze pri intenzite ich tvorby pocas 600km ale len pocas 250km napr.
-nasvedcuje tomu aj situacia, ze filter ma po regeneraci uplne pohodovy protitlak (nesvedci o zaneseni filtra popolom) ako to tu uz niekto pisal (zanesene dpf popolom sa prave zacne prejavovat velmi castymi regeneraciami -sadze sa nemaju kam ukladat - plocha filtra je uz zmensena nespalitelnym popolom).

PS: zaslepovanie EGR je konina, pretoze od euro4 vyssie (mozno uz aj euro3) si to kazde auto vie osefovat a skor ci neskor vyhodi chybu emisi(nesedia mu prietoky v motore). Takato chyba standartne blokuje spustenie regenarcie dpf, s nefunkcnym egr by mal motor aj fyzicky problem zvysit teplotu vyfukovych plynov a nastartova regenraciu dpf.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Píšeš rozumne. Súhlasím s tým.

Je možné, že :hyu: myslí aj na to, že zlaté ručičky zaslepia EGR a chráni to SW, kým to ale niekto neskúsi, tak nezistí. Keďže ja by som na prvý pokus zaslepil čiastočne, chcel by som tým dosiahnúť približný stav pred úpravou SW. A teda natiahnúť čas regenerácie aspoň na 500km. Áno chyba EGR môže spôsobiť nespustenie regenerácie, ale tá chyba sa nemusí objaviť. Som na 100% presvedčený, že nastavenie EGR ovplyvňuje tvorbu sadzí. Teoreticky, čiastočným zaslepením by mal mať MAP aj MAF senzor hodnoty aké potrebuje. EGR, ktorý stojí medzi nimi a otvára 0-100% bude pracovať aj zaslepený. Z hľadiska elektroniky sa všetko tvári, že funguje. Čiže chyba by nemala nastať. Ale to čo funguje mne, nemusí tebe, taká možnosť tam je tiež, to pripúšťam. Ako píšem vyššie, treba skúsiť a uvidí sa. Tak či tak sa budú vzdialenosti medzi reg. skracovať. Štastie z Vás bude mať ten, kto jazdí veľa a problém bude mať ešte v záruke. Alebo ten, kto auto predá včas...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“