Intenzita regeneracia DPF filtra

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

mnkk píše:Tento týždeň som sa stretol so známim a sťažoval sa mi, že mu TDI po novom SW často regeneruje. Čiže nieje to problém len :hyu: , ale aj fordu aj koncernu VW. Zle je to, že jednoduché a lacné riešenie, ktoré by platilo pre všetkých nieje. To čo funguje mne, nefunguje Vám a to je škoda.
U koncernu ale je možnost downgrade na původní software, který byl v autě před dieselgate přehrávací akcí. Nevím, jestli to půjde i na korejce, aut je tady míň a neorigo servisy si často stěžují na nedostupnost dat od výrobce. Mimochodem, taková akce je mnohem levnější než běžné čipování, takže pokud by to na Hyundai šlo, tak bych do toho asi šel...
Každopádně se tomu budu věnovat po 17/9, týden předtím budu v cizině a před odjezdem do auta vrtat nebudu.
only_one píše:AUto už se kuchá, jsem na 99% přesvědčený, že závada je způsobena naplěním filtru nespalným popelem. Uvidíme až se vyčistí, pokud se interval posune zase nad 400 km je to jasný
Případně ti tam v tichosti nahrají předchozí verzi SW, aby to vypadalo, že závadu opravili.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Vrátiť SW späť by bolo najlepšie aj najlacnejšie. Držím palce aby sa to dalo, osobne tomu veľkú pravdepodobnosť nedávam. :wink:

Keď sa to podarí niekomu "legálne" vyriešiť, tak sem napíšte. V opačnom prípade stačí do SZ. Zaujíma ma to. :D
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

V případě Hyundai by to legální bylo, protože oni ten původní software neoznačili za závadný :wink: Aby mohli proti tomu prudit, tak by museli vyjít s kůží na trh, což nepovažuji za pravděpodobné, to by si nas**li do hnízda!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

jen pro pořádek mnkk popisuje úpravy co udělal a co měl na Fordu S-max tdci nikoliv na našich hyundajích Crdi. Takže je opravdu trošku kontraproduktivní tady radit co dělt s EGR na abolutně jiném motoru jiního výrobce s jiným systémem Ecu
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Chasnik: v EU sa im nestane nič. Podvádzajú všetci. :D

only_one: kontraproduktívne by bolo neporadiť.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
dibarbora
*****
Příspěvky: 2105
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

K tomu zaslepovaniu EGR asi takto:
Mal som BMW 318d r.v.2006 - auto bolo Euro4 s DPF, malo už chladič v okruhu EGR a ventil EGR bola ešte stará škola (ovládaný podtlakom). Vytiahnutie a zaslepenie podtlakovej-ovládacej hadičky z ventilu EGR viedlo do 20km k rozsvieteniu emisnej kontrolky vrátane hlášky v palubnom PC (týmto som nasimuloval režim EGR-OFF). Vždy zostala aj chybová hláška v pamäti závad ECU. To bolo auto vzhľadom k dnešnej dobe technologicky 100 rokov pred opicami, takže skúste prestať snívať o nejakom zaslepovaní EGR. Na Doplnenie auto nespustilo regeneráciu DPF pokiaľ bola aktívna akákoľvek chybová hláška ohľadom emisného systému, žhavenia prípadne motor mal menej ako 70stupňov, takže aj pokazený termostat dokázal odpísať DPF (čo bolo celkom bežné - auto nemalo teplomer).
Nepoznám detailne riešenie u crdi :hyu: euro5/euro6 ale u vw group už boli EGR ventily pri týchto emisných normách vždy riešené ako komplexný servomotorom ovládaný modul, takže nejaké zaslepenie bez patričnej sw úpravy a prípadného vybúrania dpf bol len sen z ríše rozprávok.
Riešenia z Vašej šlamastiky sú v podstate len dve:
-pôvodný SW
-väčší DPF

Alebo jazdiť aby sa DPF vysypal počas záruky - čo ale bude vykúpené vyššou spotrebou.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Super! =D> Zistili sme, že zaoberať sa EGR je kontraproduktívne. Poďme teda ďalej a produktívne nájdime problemový bod v motore 1,6 CRDi, ktorý spôsobuje 3-4x častejšiu regeneráciu DPF.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Vzhledem ke (zřejmě) vyššímu průtoku bordelu přes EGR je chyba se jím nezaobírat, ale ne z důvodu zaslepení, ale čištění. Pokud častěji otevírá, tak se i rychleji zanese.
Ještě před zimou bych se na něj chtěl podívat, pokud se mi vůbec podaří ho vyndat, přístup k němu je skutečně chuťkovka, jako skoro ke všemu v dnešních autech.
Každpádně částečné zaslepení vlastně simuluje situaci, kdy je EGR částečně zanesený spalinami. Jak na to reaguje ŘJ? Otevírá ho víc a víc a nebo prostě nechá projít menší množství výfukových plynů???
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

No, neviem či sa tu môže slovíčko EGR používať. :D :D :D

Ale nie, teraz vážne. Elektronický EGR na FORDE aj VW vždy po vynutí motora robí čistenie EGR. Prejavuje sa to takým "cvakaním", RJ otvara a zatvára EGR na prázdno. Popočúvaj či sa to deje aj u :hyu: , cca 3x urobí ON/OFF. Samotné čistenie asi význam má, ale keď som doňho pozeral, tak ja na mojom FORDE som nemal čo čistiť. Tie youtube videa, kde som videl na EGR snáď "mazut" sa u mňa nekonali. Pred vybratím z auta by som sa radšej pozrel sondou či to je treba. Ušetriš si čas.

Áno, čiastočné zaslepenie simuluje presne túto situáciu. Na mojom FORDE sa v otváraní a zatvaraní "asi" nič nezmenilo. Proste nejako pracuje. Jedno je ale isté. Z regenerácií po 50km sa rázom stala regenerácia po 300km. A to je celé.

Fúúúú, dúfam, že som dostatočne zdôraznil, že píšem o inom aute a inej RJ. :wink:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Lukas0369
*
Příspěvky: 19
Registrován: 22 kvě 2018, 21:52

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Lukas0369 »

Pridám takisto skúsenosť. Mam i30 s 1.6crdi 100kw. Rok výroby jún 2018. Predpokladám, že softwer je tam najnovší. Regenerácia prebieha každých 180-220km. Je úplne jedno ci jazdím mesto, diaľnica. Stále je to okolo 200km. Príde mi to ako načasovanie podľa km, nie podľa zaplnenia
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Chasnik »

Hmm, takže i30 PD jsou na tom úplně stejně, taky dobře vědět.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1315
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od mnkk »

Áno, dobre vedieť.

Aký by bol dôvod regenerovať takmer prázdny filter pravidelne napr. po 180km? Toto mi nepripadá pravdepodobné.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
dibarbora
*****
Příspěvky: 2105
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od dibarbora »

Lukas0369 píše:Pridám takisto skúsenosť. Mam i30 s 1.6crdi 100kw. Rok výroby jún 2018. Predpokladám, že softwer je tam najnovší. Regenerácia prebieha každých 180-220km. Je úplne jedno ci jazdím mesto, diaľnica. Stále je to okolo 200km. Príde mi to ako načasovanie podľa km, nie podľa zaplnenia
Toto svedci o tom, ze rozdiel medzi crdi motormi pd vs gd (aspoň emisny system HW a SW) je minimalny.
Vyrobca uz povazuje regeneraciu po tak kratkej vzdialenosti asi za normalnu. Skor bude zaujimave info ako na tom budu crdi motory montovane po letnej odstavke 2018. Motory by uz mali mat mocovinu a scr katalyzator.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od Axel.Foley »

only one: Jsem zvědavý na výsledek.

Chasnik: V pátek jsem prohnal auto kvůi kompletní regeneraci. Dnes se spustila opět - po 150 km :? Běžela asi 5 km, pak jsem došel do cíle a rege přerušil. Po cca 2 hodinách jsem jel dalších 30 km, rege se už nespustila.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
only_one
**
Příspěvky: 465
Registrován: 19 úno 2014, 10:57

Re: Intenzita regeneracia DPF filtra

Příspěvek od only_one »

očekávané výsledky:

1) filtr plný polela - vyčištění - a zase normální funkce
znamená, že bude nutné řádově kolem 60tis km zařadit do údržby vyčištění filtru. Návrat do doby prvních Hdi u pežotu, kde filtr po 80k km byl deth, ale taky u nich stál i tenkrát 15k kč a tak nějak se s tím počítalo při údržbě.

2) filtr bude vadný - poškození, buničiny, možné vnitřní zhroucení vložky.. -> výměna otázka co ho poškodilo a proč. Ukáže změření před a po čištění.

3) Filtr bude bez výrazného zanesení, a tedy se plní abnormálně rychle - > nutné zjistit proč -> EGR, turbo, vstřiky ->pravděpodobně nutná podrobnější diagnostika, vstřiky na stolici, funkce VGT atd..

a nebo doznání výrobce že se mu to nepovedlo u téhle generace motoru
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“