Spotreba oleja 1.4 T-GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

dibarbora
*****
Příspěvky: 2107
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Spotreba oleja 1.4 T-GDi

Příspěvek od dibarbora »

Neo-Mike píše:dibarbora: Ze zvědavosti se ptám, z jakého důvodu je u přímovstřiku ukazatel dobré kondice, když motor spotřebovává olej tak, že to uživatel pozoruje?

Argument, že když má motor turbo tak žere olej se mi zdá divný. Mám sice naftu, ale ta má také turbo a olej mi to nežere. Ano sice mám DPF, který může ředit naftu, ovšem s tím jaké trasy jezdím, si myslím, že to nebude tím. Zdá se mi zvláštní, že nový benzínový motor žere tolik oleje, navíc na trasách co popisuje. Jaká pak bude spotřeba oleje, když bude mít víc najeto.
Jen přemýšlím nahlas a rád se nechám poučit :)
Treba myslieť na to, že každý reálny piestový motor nie je dokonalý. Jednou z nedokonalostí je prenikanie paliva do oleja. V prípade benzínu ide o kondenzáciu odpareného paliva na studenej stene valca. Potom je už krátka cesta do olejovej náplne, žiadny piestny krúžok nie je dokonalý. U motorov s nepriamym vstrekovaním paliva je tento problém menej výrazný. Výraznejší je u motorov s priamym vstrekovaním benzínu, tu je benzín rozprášený priamo do spaľovacieho priestoru a nie do sania. Vstreknutý benzín by sa mal samozrejme odpariť a spáliť. Nie vždy je tento proces dokonalý a riziko neodparenia/kondenzácie je vyššie takže aj prenikanie paliva do oleja je pravdepodobnejšie. O tom úbytku oleja to bolo myslené práve preto, že keď je nejaká spotreba oleja, tak je aj vysoký predpoklad, že prípadný benzín z oleja sa stíha odparovať a zbytočne ho neznehodnocovať.

Čo sa týka výraznejšej spotreby oleja u moderných motorov tak je to logický výsledok konštrukcie motora a použitého maziva.
-olej ma nižšiu viskozitu (optimalizácia na palivovú ekonomiku prevádzky)
-Konštrukcia piestnej skupiny je optimalizovaná na min. trenia (volnejšie a tenšie piestne krúžky - stierací krúžok nemôže pracovať tak efektívne)
-olej ACEA A3/B3 je v princípe použiteľný a dokonca to alternatívne :hyu: v EN príručke ktorú som stiahol z netu aj umožňoval. V SK príručke je už bez výnimky predpísaný A5/B5 - lebo nižšia spotreba paliva.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Spotreba oleja 1.4 T-GDi

Příspěvek od Alf6 »

Pokud si člověk chce auto nechat i po záruce
Pokud si clovek auto chce nechat i po zaruce, tak by tomu mel přizpůsobit vymenny interval vsech kapalin( ale i filtru, svíček, atd...)..zejmena motorového oleje. To znamena zkratit vymenu o cca 1/3.
Vyrobcem uvadeny interval je v nasem pripade uvedeny na horizont 5 let, to znamena jen po dobu trvani záruky a jen za predpokladu , ze vozidlo je provozovano za ideálních podmínek. Kdo z vas to tak ma? Teda takovy interval, aby to auto tech 5 let vydrželo. Po uplynuti 5 let stav vozidla automobilku nezajima.

Ekonomickou vrazdou je chtit si nechat po zaruce i moderni diesel, když na vcasny servis kaslu :)

A ted si dosadte místo Skody třeba i30. Vyjde to totiž uplne nastejno. Tohle by se mělo tesat do kamene, aby to vsem otevřelo oci

http://www.auto.cz/bila-mista-v-servisn ... a-ii-64860

Pokud bychom chtěli být opravdu krutí, mohli bychom ještě spekulovat o jiném smyslu. Není v zájmu žádného dnešního výrobce, aby motorista měl jedno auto dvacet let. Pokud totiž Octavia 2.0 TDI na rozdíl od favorita či felicie nerezne a její výkonově předimenzovaný motor se jen tak neutahá, může ji soukromý motorista mít klidně půl života. Vnímání vozu jako předmětu trvalé hodnoty se automobilkám krajně nehodí a musí holt nějak zařídit, aby se jednoho dne vyskytla tak drahá závada, že její oprava cenově převýší hodnotu stárnoucího stroje. A takový ztyřelý rozvodový řemen či zcela zvodnatělý převodový olej jsou dobrými způsoby. Neukončí život vozu tak brzy, aby z toho byla ostuda a poprask na vsi, ale ani nedopustí zpomalení kolotoče obměny automobilů, na nichž je nejsilnější průmyslové odvětví životně závislé.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Georges
**
Příspěvky: 339
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Spotreba oleja 1.4 T-GDi

Příspěvek od Georges »

Můj roční nájezd je asi 13 000 km. To je tak akorát na výměnu oleje, i když Hyundai u Accenta doporučuje měnit po 15 000. Ještě se mi nestalo, abych musel olej mezi výměnami dolévat. Turbo se olejem především chladí, takže spotřeba oleje je u motoru s turbem zanedbatelná. A DPF naštěstí nemám.
I když dokážu pochopit, že u motorů GDi je díky konstrukci motoru bohužel spotřeba oleje vyšší.

Accent CRDi 2009/ 110 000 Km.
slabostka
*****
Příspěvky: 1735
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Spotreba oleja 1.4 T-GDi

Příspěvek od slabostka »

turbo benzín si môže zobrať od podstaty oleja viac ale horšie ako dolievanie malého množstva je pribúdanie náplne - benzín v oleji. Krátke posúvanie so studeným motorom im nerobí dobre. Asi to skončí ako s naftou - na takéto poskakovanie bude najlepší hybrid - elektrika a nepriamy vstrek.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: Spotreba oleja 1.4 T-GDi

Příspěvek od Tudy »

Přesně tak, plug in hybrid je do města ideální. Dojezd 50 km čistě na elektřinu zcela stačí, baterie se i na domácí zásuvku dobije do 3 hodin a při delších cestách mimo město se člověk neklepe, že nedojede protože si pustil topení. Horší je to jen při bydlení na sídlišti, kde pak nabíjet ?

Jinak k tématu: s i30 III jsem najel 22 tis km s 2 výměnami a nemusel jsem dolévat nic. Podle měření na rysce to žralo cca 0,2-0,3 l/10 tis km.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“