Taky jsem o tom četl, ale asi se to týká spíš benzínů nebo evropských aut. Sleduju to dlouhodobě:
Když jsem v roce 2015 prodával první i30, tak u čtyřletých CRDi na sauto bylo jediné pod 200 000,- obecně byly nafty o cca 10% dražší než benziny
2017 jsem prodával cedníka, tak se začínalo okolo 175 - 180000 a už se to začalo srovnávat
teď začínají čtyřleté CRDi 1.6 na 150 000,- a je jich tam mezi 150 - 180k dost. A benzíny jsou o dost dražší.
Možná to nebude padat donekonečna, ale vzhledem k všeobecné antinaftové hysterii to na renesanci cen dieselů nevypadá.
S tím, že za tu svoji ojetinu dostanu čím dál míň, spíš počítám. Teď jde o to, jak moc se to emisní výpalné promítne do cen. Cenovou bombu typu "zlevníme Ioniq o čtvrt mega" neočekávám. I když přiznávám, že Škodovka se Superbem PHEV cenově překvapila, možná to popotlačí i ostatní výrobce, ale tyhle cenové hrátky se budou dít spíš v dražším segmentu, kde je na to prostor.