1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Moderátor: Moderátoři
1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Zdravim,  mam 2019 tucson 1,6 130 kw ,mam najeto 9000km a obcas pri studenem motoru pozoruji pri zarazene 5-ce cukani.Mate nekdo podobnou zkusenost?Diky. H.
			
			
									
						
										
						- Reklama
 
- Axel.Foley
 - *******
 - Příspěvky: 20668
 - Registrován: 07 zář 2011, 00:02
 - Bydliště: Olomouc
 
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Za jakých podmínek?
			
			
									
						
							Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Po ujeti cca 2-3 km a pri seslapnuti  plynu
			
			
									
						
										
						- Axel.Foley
 - *******
 - Příspěvky: 20668
 - Registrován: 07 zář 2011, 00:02
 - Bydliště: Olomouc
 
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Při jaké rychlosti a v jakých otáčkách řadíš?
			
			
									
						
							Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Cca v 80km/h pri 2000  ze ctyrky na petku
			
			
									
						
										
						- Mexican
 - *******
 - Příspěvky: 8596
 - Registrován: 05 srp 2007, 14:39
 - Bydliště: Střelice (JmK)
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
pocki, takze borec sa stazuje ze po 3km (!!!) a radeni dost tazkych kvaltov (4-5) a 2000 otackach (!!!) cuka benzinovy motor. som ja mimozemstan alebo si v podstate sam odpovedal? kombinacia studeneho motoru, nizkych otacok a tazkych kvaltov je odpovedou na povodnu otazku
			
			
									
						
							2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
			
						2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Axel.Foley
 - *******
 - Příspěvky: 20668
 - Registrován: 07 zář 2011, 00:02
 - Bydliště: Olomouc
 
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Je to sice turbomotor a ačkoliv jsem s  atmo benzínem taky při 80 dával za 5, ale zkusil bych řadit o trochu výš, tenhle je přeci jen přiškrcen emisními limity. A také nešlapat prudce na plynový pedál.
			
			
									
						
							Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
To jsou všechno hezký počty, ale třeba mě KONA s automatem na Comfort pomalu nepustí přes  2000ot ... 
 Takže dokud se neohřeje, jedu s ní jako s Dieslem. Naštěstí jí to dlouho netrvá. O Eco snad radši ani nemluvit 
 .
To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
			
			
									
						
							To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
			
						Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- Axel.Foley
 - *******
 - Příspěvky: 20668
 - Registrován: 07 zář 2011, 00:02
 - Bydliště: Olomouc
 
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Svého času hezky cukaly studené motory u i30 první generace. Dělaly to jen v zimě nebo v chladnějším počasí na podzim / na jaře. Díky emisním regulím, když motor běžel na sytič, ačkoliv to bylo ještě EURO IV. Oficiální řešení nebylo. Neoficiální - vymazat adaptabilní data a naučit se s tím jezdit (jemně šlapat na plyn, neřadit výš zbytečně brzy a hlavně nepodtáčet).
			
			
									
						
							Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
			
						Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Dik za radu,dam si na to pozor,ale vysvetluj to manzelce... 
			
			
									
						
										
						- Kamílek
 - **
 - Příspěvky: 427
 - Registrován: 29 čer 2018, 19:47
 - Bydliště: skoro Plzeň
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Přesně z tohoto důvodu bych nechtěl automat, ač je to jinak skvělá věcstanKon píše: 18 lis 2019, 12:48 To jsou všechno hezký počty, ale třeba mě KONA s automatem na Comfort pomalu nepustí přes 2000ot ...Takže dokud se neohřeje, jedu s ní jako s Dieslem. Naštěstí jí to dlouho netrvá. O Eco snad radši ani nemluvit
.
To není stížnost! Ten motor má i tak, díky malé váze, i v takových otáčkách docela slušnou pružnost. Jenom se to holt nesmí přehnat s plynem.
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Otázka jak šlape na plyn. U Octavie 1,6tdi s DSG, když šlapu jemně tak to řadí v cca 1600-1700 když víc tak třeba v 2200-2400 a když skapu hodně tak přes 3700 a to je v režimu normal. Ve sportu to drží ještě vyšší otáčky.
			
			
									
						
										
						Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
1. srovnávat koncernovou DSG s dvouspojkovou DCT od H nemá smysl. Každá se chová trochu jinak.
2. Při lehké noze v Comfortu řadí i od 1500, normálně tak 1,7 -1,8, on 1,6 T GDI už má max točivý moment už od 1500 ot. A skutečně to odpovídá, v obsazení 1+1 i při hodně lehké noze nemá problém se zrychlováním a nebudí dojem nějakého problematického chodu.
Ode mne to nebyla stížnost na automat, po té co se naučil co po něm chci já, a já si ho osahal s ním nemám problém.
Eco používám minimálně a se Sportem si člověk může i s takovým autem krásně užít. Ani mě nedává důvod užití manuálního řazení. Ten jsem si zatím jenom vyzkoušel a kromě nějaký "RZety" nebo jízdy v terénu si na něj asi ani moc nevzpomenu
 .
Jízda v v otáčkách do 2 t. je u mě kompenzována i obdobným podílem jízdy po dálnicích a přivaděčích, kde se "lehce"
  
 přes ty dva tisíce dostávám, takže věřím, že nějaký problém s nedokonalým spalováním u mě snad nebude  
. No navíc jezdím s VIFem  
 . BTW co do toho leje kolega s problémem za palivo? A co zkusit nějaké to aditivum 
 
Každopádně u mě motor nebudí dojem potřeby vytáčení, jako u modelů několik (3-4 ) let zpátky ( měl jsem několikrát možnost jízdy s IX20).
			
			
									
						
							2. Při lehké noze v Comfortu řadí i od 1500, normálně tak 1,7 -1,8, on 1,6 T GDI už má max točivý moment už od 1500 ot. A skutečně to odpovídá, v obsazení 1+1 i při hodně lehké noze nemá problém se zrychlováním a nebudí dojem nějakého problematického chodu.
Ode mne to nebyla stížnost na automat, po té co se naučil co po něm chci já, a já si ho osahal s ním nemám problém.
Eco používám minimálně a se Sportem si člověk může i s takovým autem krásně užít. Ani mě nedává důvod užití manuálního řazení. Ten jsem si zatím jenom vyzkoušel a kromě nějaký "RZety" nebo jízdy v terénu si na něj asi ani moc nevzpomenu
Jízda v v otáčkách do 2 t. je u mě kompenzována i obdobným podílem jízdy po dálnicích a přivaděčích, kde se "lehce"
Každopádně u mě motor nebudí dojem potřeby vytáčení, jako u modelů několik (3-4 ) let zpátky ( měl jsem několikrát možnost jízdy s IX20).
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
			
						Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Tankuji na Benzine, obcas ONO
			
			
									
						
										
						Re: 1,6 tgdi cukani pri studenem motoru
Doporučuju občas zkusit VIF, zvlášť kvůli tomu ONU. Sice prej s tou kvalitou trošku hnuli, ale do novýho jsem si to zatim nelajznul zkoušet.
Každopádně cca 200,- za zkoušku není moc a motoru neublížíš viz dnešní odkaz ve VIFáckém tématu.
			
			
									
						
							Každopádně cca 200,- za zkoušku není moc a motoru neublížíš viz dnešní odkaz ve VIFáckém tématu.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
			
						Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3