dibarbora píše: ↑01 úno 2020, 20:02
Musím ťa sklamať, ale CRDI od MY2019 (SmartStream) je na tom ešte horšie ako to TGDI. Motor je to ešte novší ako TGDI (celohliník, pohon vačky remeňom, dvojokruhový EGR, samostatný samostatný Oxidačný kat s LNT, za tým DPF a na konci SCR katalyzátor. Dohromady to má 11 čidiel len vo výfuku a nádrži s AdBlue. Ak to bude mať životnosť optimalizovanú ako u koncernu, tak s rozvodmi pri cca 200tkm bude potrebné meniť EGR, riešiť problémy s dodávkou ADblue a senzormi okolo SCR....
Voči tomu je to TGDI relatívne jednoduchý motor s reťazou, variabilným časovaním ventilov a vnútorným EGR, turbo má len obtokový ventil a GPF je sledované len dvomi teplotnými čidlami. Ak vydrži reťaz, tak najväčšie riziko bude asi karbón...
Výborně napsáno a popsáno
I jako dlouholetý a to opravdu dlouholetý uživatel dieslů, už bych se k nim právě z těchto důvodů nevrátil i když pro jejich používání mám prakticky ideální využití. Prostě pro sebe a svou práci vyžaduji ať slouží auto mě a ne já jemu.
A jinak za sebe považuji prozatím motor 1,4TGDi za velmi slušně povedený(s ohledem na okolnosti) a ve spojení s DCT ideální.
A na tu 1,6 atmosféru taky pozor, jen v mém okolí jsou 4 ks, ze kterých skončily tři v nejmenovaném bazaru a jedna šla na protiúčet oproti nové ix20 s vůlemi na pístech jako prase a to měly najeto od 30-80tis. km z toho dvě byly nadstardardně opečovávány.
Každopádně držím pěsti a přeju taky štěstí k dobrému výběru.