Pohon 4x4 Santa Fe III

Santa Fe třetí generace, 2013-

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
hacker
Příspěvky: 5
Registrován: 16 úno 2009, 11:38

Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker » 03 pro 2019, 16:28

Zdarec Sanťáci.Mám Santa Fe III rok výroby 05/2015 po faceliftu. Dnes jsem zjistil, že je nefunkční pohon 4x4. Kontrolky svítí ale kola stojí, pojistky ok. Nemáte někdo nějakou radu :roll:

Reklama
 

nizzmo
*
Příspěvky: 64
Registrován: 14 čer 2010, 10:28
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od nizzmo » 05 bře 2020, 23:18

hacker píše:
03 pro 2019, 16:28
Zdarec Sanťáci.Mám Santa Fe III rok výroby 05/2015 po faceliftu. Dnes jsem zjistil, že je nefunkční pohon 4x4. Kontrolky svítí ale kola stojí, pojistky ok. Nemáte někdo nějakou radu :roll:
Mal som ronaký problém. Bol to mechanický problém. Zodratý/strhaný tisíchran (47 zubov) na rozvodovke a tisíchran na na diferáku, do ktorého je rozvodovka pripojená. Keďže som mal už auto po záruke, tak opravu som celú platil ja. U dealera to nacenili na cca 5.000 EUR. Tak som zohnal cez internet rozvodovku a zvon diferáku, na ktorom je ten tisíchran som kúpil u dealera. SPolu s opravou v servise u známeho ma to vyšlo na 1.700 EUR.
Ale ty máš auto asi ešte v záruke. Podľa tvojho popisu ešte minimálne 2 mesiace, tak ti radím zbehnúť k dealerovi. Vybavíš vrámci záruky.
Hyundai Santa Fe 4WD CRDi Premium .... Phantom Black
Hyundai ix35 2.0i Style 4x4 .... biely - predaný
Renault Megane 1,6 2013 .... Ženiné auto :)
Suzuki Jimny 1,3 VVT 1999 .... totalka v 2009
Nissan 200sx s14a (Silvia) .... (280HP) predane

hacker
Příspěvky: 5
Registrován: 16 úno 2009, 11:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker » 06 bře 2020, 08:54

Tak pohon vyřešen. Byla to vadná mezinápravová spojka u zadního diferenciálu, cena cca 32000,-, výměna na záruku. Santa už je zase 4x4.

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2319
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Richard555 » 06 bře 2020, 10:43

Je dobře že je tu i zmínka o vyřešení - chválím. Měl jsem problémy s touhle spojkou u Santy I.gen , jestli ta cena je i DPH tak to od té mé doby řádně zlevnili. Pokud si pamatuju cena před cca 6 lety něco přes 40 bez DPH tedy asi 50k. + práce. Mě fungovala, akorát řvalo to první ložisko na vstupu od kardanu. Dle Hyundai nutné měnit celek, dle mého mechanika se to dá řešit a nakonec vyřešeno za cca 1000,- i s prací - materiál byl asi za 500,- (ložisko vybráno to nejkvalitnější co bylo) a 500,- si vzal kámoš za výměnu ložiska a montáž a demontáž spojky z auta zbyla na mě :wink:
Informace o výměně ložiska by se mohla pro ostatní hodit, stejná spojka je i na Santa II. gen a možná i podobná je na III.gen. a tahle závada není nijak ojedinělá .
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

hacker
Příspěvky: 5
Registrován: 16 úno 2009, 11:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker » 06 bře 2020, 11:19

Díky za komentář. Závada opravdu není ojedinělá, protože Santa nemá mezinápravový :D diferenciál a tudíž tato spojka ho částečně supluje, ale pokud
mají přední kola jiné otáčky a zadní taktéž, tak se tato spojka neúměrně nadře. Největší problém je v kolech. Pokud jsou na předku již ojeté a na zadku skoro nové, tak tato spojka nemá možnost tyto otáčky srovnat a pak dojde k jejímu poškození. Proto doporučuji měnit celou sadu gum naráz.
Ano je to dost peněz, ale náklady na pozdější opravu této spojky jsou vyšší, ale je to na každém z nás, jak se rozhodneme. Jinak Hyundai o tomto nešvaru ví, ale mlčí a řeší to až když se zákazník ozve. :lol:

Uživatelský avatar
Richard555
*****
Příspěvky: 2319
Registrován: 03 bře 2010, 19:08
Bydliště: Praha

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Richard555 » 06 bře 2020, 12:11

HMMM tak to je ten systém novější generace. U starého Santy I.gen ta spojka fungovala - byla sepnutá a tedy i zadek přenášel výkon na kola až když sensory vyhodnotily prokluz předku tak připojily zadek v režimu auto (bez zmáčknutého tlačítka LOCK). Kdežto u současných - novějších generací se přenáší v každém okamžiku jisté množství výkonu na zadek stále (v režimu auto) a tak je spojka více namáhána tím jak její prokluz supluje chybějící mezinápravový diferenciál. Na druhou stranu asi budou lepší jízdní vlastnosti na kluzkém povrchu (sníh atd.) U systému na I.gen. Santy připojením zadku až po prokluzu náhle a neočekávaně se auto začalo chovat úplně jinak z nedotáčivosti přešlo v mžiku v přetáčivost což mě docela zaskočilo ;-)
Řešil jsem to tak, že na sněhu jsem vždy zapínal tlačítko LOCK a pak se auto chovalo předvídatelně...... To jen k funkci pohonu 4x4
Každopádně mezinápravový diferenciál by se zřejmě na tento způsob užití (stále část výkonu na zadní nápravu) hodil lépe než el.mag. spojka :wink:
IX55 3,0 CRDI automat 4x4 , Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005, YAMAHA 125 Majesty 2005 , bejvávalo: Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG, Škoda Felicia Kombi 1,3MPI, Pontiac Le Mans, Mistubishi Space Wagon, Škoda Favorit 136, Moskvič 2140, Moskvič 403, skůtr ČZ 175

Santana82
Příspěvky: 3
Registrován: 19 bře 2020, 16:19

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Santana82 » 23 bře 2020, 17:14

Zdar, Děláte někdo výměny olejů v rozvodovce a diferenciálech. Někde jsem se dočetl že náplně jsou doživotní a jinde zas píšou měnit.

hacker
Příspěvky: 5
Registrován: 16 úno 2009, 11:38

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od hacker » 23 bře 2020, 17:44

Zdarec. Pokud chceš, aby Ti auto sloužilo, jeto to nejmenší mu vyměnit oleje. Oleje v diferenciálu a rozvodovce se nemusí měnit tak často, záleží kde jezdíš (les, extrémní terén apod.).Osobně bych doporučil vyměnit po 50000 km extrémní jízda a po 100000 km normální. Toho oleje tam není zas tolik, aby to stálo, tak jako za opravu diferenciálu nebo rozvodovky pokud ho neměníš. Je to na každém z nás, ale já doporučuji výměny. Jinak bych Ti doporučil pro jistotu se mrknout na hladinu těch olejů, aby jsi nebyl překvapen, že tam nic není. Pozor toto se týká i převodovek ať manuálů či automatů. Takové řeči o doživotní náplni jsou k ničemu, když se pak vysypou ložiska nebo kolečka.
Kdo má rád auta měl by oleje měnit a kdo ne, ať raději chodí pěšky. Příklad za všechny: VW Golf rok 2001 koupen s velice hlučnou převodovkou a špatným řazením. Po kontrole náplně oleje převodovky zjištěno jen 0,5 L, ale dle výrobce má být necelé 2 L. Po výměně a následném doplnění oleje na předepsanou hladinu převodovka bez hluku a řazení lehounce. Je to z mé osobní zkušenosti, tak si udělejte závěr sami.
PS: I olej stárne a po dvou až čtyřech letech již nemají ty vlastnosti co mají mít. :D :D

Santana82
Příspěvky: 3
Registrován: 19 bře 2020, 16:19

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od Santana82 » 24 bře 2020, 10:09

Náhodou nevíš jaký servis pro tohle zvolit. Auto mám chvíli. Nebo nemáte někdo zkušenosti s tímto servisem https://www.autoservis-garant.cz/pobocka-praha-3-jarov/

ivoš
*
Příspěvky: 54
Registrován: 05 říj 2014, 13:46
Bydliště: Liberec

Re: Pohon 4x4 Santa Fe III

Příspěvek od ivoš » 31 bře 2020, 22:16

dojeď do Brandýsa, stojí to za to...
Hyundai i40Vf- Premium, 1,7 CRDi 100kW, automat SKY
Hyundai new SantaFE III- EX Technology+SKY

Odpovědět

Zpět na „SANTA FE III“