Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Zvyknul jsem si tankovat s dojezdem v rozmezí 70 - 100 km, tahat to níž nemá smysl. Objemově se jedná o 50 - 54 l nafty (dle zátěže) do 63 l nádrže. Riskovat pár km dojezdu navíc se ne vždy musí vyplatit - ne všude ve světě jsou benzínky na každém kroku, jako v ČR a SR. Navíc hrozí nasátí usazeného bordelu ze dna nádrže. A jak píše Chasnik, důležité je i chlazení čerpadla. Už vícero lidí zde psalo, že auto má rezervu cca 8 l.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Vždy beru plnou a nikdy nedojíždím nádrž do sucha. O chlazení čerpadla benzínem se všeobecně ví, už jsem pár známých na to upozornil, že čerpadlo by mělo být neustále ponořené, mám ale jednoho kamaráda, který jezdí pořád na svítící rezervu a když nabere benzín, tak sotva nad rysku, aby zhasla kontrolka. Teď už má nové auto, předtím měl Fiat Stilo od novoty s motorem 1.6 benzín a celých 12 let to takhle dělal. Čerpadlo nikdy nemělo problém. No a s tím novým pokračuje vesele dál. Já bych z toho byl na nervy, kdyby mi tam pořád svítilo hladové oko.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

No jestli jezdí okolo pumpy, tak aspoň tak. Ale znal jsem lidi, co jezdili natankovat na druhý konec města za dvě tři stovky. No to půlku těch peněz projezdili jenom cestou na tu čerpačku :roll:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

Axel.Foley píše: 14 lis 2020, 15:36 Zvyknul jsem si tankovat s dojezdem v rozmezí 70 - 100 km, tahat to níž nemá smysl. Objemově se jedná o 50 - 54 l nafty (dle zátěže) do 63 l nádrže. Riskovat pár km dojezdu navíc se ne vždy musí vyplatit - ne všude ve světě jsou benzínky na každém kroku, jako v ČR a SR. Navíc hrozí nasátí usazeného bordelu ze dna nádrže. A jak píše Chasnik, důležité je i chlazení čerpadla. Už vícero lidí zde psalo, že auto má rezervu cca 8 l.
ten bordel je mytus. ved tam predsa mate/mame filter. od toho tam je :-) na XJ600 ku mi benal dosiel dosicha asi 3x (som nepoucitelny), raz u F650cs a zene raz u Fabie HTP. U accenta zatial nic, aj ked x krat som mal pocit ze som dochazam.len na dieslovu penu :-) netreba sa toho zbytocne bat. Aj ked je fakt ze par krat som uz bol nervozny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
tmx
**
Příspěvky: 328
Registrován: 02 pro 2014, 23:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od tmx »

Osobně tankuju skoro vždy při hladovým oku, většinou i pod 50 km dojezdu, protože mě nebaví jezdit tankovat. Těším se na elektromobily a nabíjení doma přes noc. :) Jednou cestou z Německa jsem ve Zdibech bral do 53 litrové nádrže 52,92 litru (na druhé cvaknutí jako vždy). Takže rezerva pár litrů tam určitě je.
Volkswagen Tiguan People 1,5 eTSi 110 kW mHEV, 2024, modrá Nightshade
Hyundai i30 1,6 MPI 88 kW Weekend, 2014, Ice Blue (XAF)
Ford Focus Combi 1,8 85 kW, 2002, modrá Metropolis
Fiat Brava 1,6 76 kW, 1999, modrošedá
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Kup si domů kanystry a můžeš "nabíjet" už teď :wink:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Resite blbosti..... 8)
H i30 combi Comfort 1.5DPI
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

tí čo majú lpg vedia že na hladinku benzínu treba dať pozor, kedže tam ten benzín ostáva dlhšie a v malom množstve. A ano boli už takí ktorí čerpadlo odrovnali kvôli nízkej hladinke - závisí ale od auta ako to je tam urobené.... bordel v nádrži práve môže byť ak je nádrž skoro stále skoro prázdna, v tej hornej časti môže kondenzovať voda a nejaká korozia sa objaví ak je plecháč, potom ak sa natankuje doplna sa to všetko pekne spláchne...
K tomu filtru v nádrži pri čerpadle - neviem ako iné modely ale na getzíkovi som to mal v ruke a filtračná plocha je smiešna, je to len maličký kúsoček papiera či čo to bolo kedže sa asi počíta že benzín býva čistý.... to by asi nedalo ani plochu jedného pijaku v malom zošite za dobrého socíku, dnes piják v zošite myslím neexistuje...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Chasnik píše: 14 lis 2020, 18:22 No jestli jezdí okolo pumpy, tak aspoň tak. Ale znal jsem lidi, co jezdili natankovat na druhý konec města za dvě tři stovky. No to půlku těch peněz projezdili jenom cestou na tu čerpačku :roll:
Tak tak, ještě když jsem bydlel v Ostravě, tak jsem se občas setkal s tím, že někdo jezdil pro benál do Polska. Aby ušetřili na nádrži 100-150 Kčs. Že projezdili na nákladech na auto 200-300 kaček nebyli schopni pochopit. ](*,)
Lidi vůbec jaksi zapomínají, že náklady na palivo jsou jen malá část nákladů na provoz.
Kdyby si to spočítali všechno dokupy včetně amortizace asi by někteří auto raději prodali. :idea:
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1705
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Do Polska jezdím občas taky na benál, mám to za rohem cca 5km. A ty lidi co jezdí z větší dálky, tam zároveň i nakupují potraviny a další věci, protože celkově je to vyjde při velkém nákupu klidně i 1500Kč úspora. Tak asi tak.
Jinak přikládám odkaz na Auchan obchoďák, ten je sice dál, ale jsou tam přehledně ceny a hned na první stránce ceny nafty a benzínu. Aktualně Benzín za našich 24Kč.Kdo umí polsky si počte.
https://www.auchan.pl/pl/sklepy/Auchan-Bielsko-Biala
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Hezké ceny. Nedávno jsem bral naftovou Vervu na Orlenu za 4,34 PLN/litr, víkendová cena v Ostravě 28,90 (před slevou na Benzina kartu).
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odjinud
***
Příspěvky: 902
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Panove, "kolik km se Vam vejde do nadrze"? Jsem ted tankoval na Morave N98, a pocitac ukazal dojezd 650 km, coz se mi nezda moc. Tankovani bylo doplna + jedno zmacknuti navic. Pocitac ukazuje spotrebu nejkaych 6.2 l/km.

To je docela maly dojezd. Kolik to ma nadrz?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Sanchez
***
Příspěvky: 518
Registrován: 01 lis 2020, 13:20
Bydliště: Rakovník

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Sanchez »

50 l
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Ano, 50l. Běžně najizdim přes 800km
H i30 combi Comfort 1.5DPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2088
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Odjinud píše: 15 lis 2020, 22:21 Panove, "kolik km se Vam vejde do nadrze"? Jsem ted tankoval na Morave N98, a pocitac ukazal dojezd 650 km, coz se mi nezda moc. Tankovani bylo doplna + jedno zmacknuti navic. Pocitac ukazuje spotrebu nejkaych 6.2 l/km.

To je docela maly dojezd. Kolik to ma nadrz?
Už je to tu preberané na X miestach..... deklarovaný objem je 50l pre naftové aj benzínové verzie. Pri benzínových verziách to má však maličký háčik... podľa vyjadrenia servisu ( ja som sa nepýtal) je z dôvodu chladenia čerpadla v nádrži “nedotknuteľná” rezerva. Takže reálne využiteľný objem je cca. 42l.. tomu je prispôsobené nastavenie palivomera a počítadlo dojazdu. Pokiaľ necháš dojazd padnúť na “0” tak po prvé vypnutie pištole nedáš do nádrže viac ako 42l......
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“