Ahoj, taky nevím kam to všechno směřuje. Někde jsem četl článek, že výroba baterií do elektromobilu spolkne 40% celkových emisí potřebných na výrobu takového auta a v podstatě klasický vůz se spalovacím motorem se vyrobí "ekologičtěji". Provozem to pak elektromobil dožene. Nicméně musí najet asi 26tis.Km při nabíjení pouze z obnovitelných zdrojů, při normálním nabíjení už musí najet 78tis.Km, aby se tento rozdíl vyrovnal. Nikde v článku ale nebylo řečeno, jaké emise jsou potřeba pro následnou likvidaci baterií - a když baterie chcípne po 10 letech provozu, musím koupit další, nebo nové auto.. EU je podle mě v tomto ohledu krátkozraká a nevím, jestli si vůbec udělali nějaký porovnání třeba po 15 letech provozu (započíst jednu výměnu baterií, jednu likvidací starých baterií).
OT: a když jsme u těch EU eko řešení - nejlepší byly třeba dotace na bioplynky - tady u nás vyrostla kdysi bioplynka, která je úplně eko a vyrábí ten čistý bioplyn, EU na to dala dotaci, všichni se poplácali po zádech, super. To, že ten materiál tam vozí ty velké traktory z 10-15km vzdáleného zemědělského družstva, několikrát denně se otočí, spotřebují obrovské množství nafty a dělají tak emise jak "kráva", na to už nikdo nekouká, hlavně že ten bioplyn je "čistý k přírodě"
