Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
ondrejkout
Příspěvky: 9
Registrován: 04 led 2021, 16:38

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od ondrejkout »

Jj, asi něco takového. Jen mě to vylekalo, jak to šlo prošlápnout.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Odjinud píše: 26 úno 2021, 16:51 Pánové, vrátím se s dovolením ještě jednou k tématu kapacita nádrže (deklarovaná 50l, reálná 42l). Není to náhodou u :hyu: jako nyní u škoda?

Škoda Auto předhodila automobilovým novinářům k prvnímu otestování nastupující Škodu Fabia 4. generace. Nebudu se o ní nějak rozepisovat, byť šlo o auto, které bylo léta český bestseller. Co mě zaujalo, je fakt, že nová Fabia bude v základu se 40l nádrží, ale za příplatek si bude možné objednat 50 litrovou. Říkal jsem si, proč tedy Škoda tam nedá rovnou tu větší, když je to max. pár kg plastu, a tudíž nákladově pár korun navíc. To má skutečně potřebu získávat peníze od svých zákazníků takto trapně?

V recenzi na idnes k tomu nic nebylo, ale následně jsem náhodou přečetl ještě jednu na webu Autofórum: https://www.autoforum.cz/prvni-dojmy/po ... jine-auto/ ze které vyplynulo, že OBĚ NÁDRŽE JSOU STEJNÉ A PLATÍTE JEN ZA PRÁVO NATANKOVAT VÍCE, cituji: „Kvůli snaze snížit hmotnost přichází čtvrté vydání Škody Fabia ve standardu s nádrží o objemu 40 litrů (dříve měla 45 l), za příplatek ale bude dodávána nádrž s objemem větším o 10 litrů. Bizarní je, že díl jako takový bude vždy stejný, systém jen ve druhém případě dovolí natankovat trochu více paliva. Pokud se ptáte, co je to za nesmysl, je třeba dodat, že škodovce nebudete platit za jiný komponent, ale za vyšší normovanou spotřebu resp. emise CO2. Neboť čím větší nádrž je, tím více v ní musí být paliva při testu, protože pravidla hovoří o natankování určitého procenta celkové kapacity - čím větší je, tím více jej bude, tím bude auto těžší, tím bude normovaná spotřeba vyšší, tím bude i vyšší potenciální pokuta za nadlimitní emise CO2. Vítejte v EU.“
Tohle dělal i Mercedes, nevím u jakého modelu (tuším Áčko?). Standardní nádrž byla malá, aby se při normovaných testech tankovalo méně paliva a auto mělo nižší hmotnost. "Větší", tzn. normální nádrž bylo možno doobjednat s příplatkem 0 Kč... Vivat Brusel :roll:
marian85 píše: 26 úno 2021, 18:58 Čo myslíte môže sa u tohto motoru časom prejaviť rozpad katalyzátora ako u 1,6MPi? Alebo už to hyundai úplne vyriešil?
Tahle závada se spíše projevovala u vozů přestavěných na LPG. Nebo to někdo zaregistroval i u benzíňáků?
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
marian85
*
Příspěvky: 68
Registrován: 04 úno 2021, 19:26
Bydliště: Pardubický kraj

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od marian85 »

stipemen píše: 17 črc 2019, 13:20 Jedním z vlastníků, kterým se vysypal katalyzátor, zničil motor a zůstal stát, jsem já, v 51000km. Auto NEBYLO přestavené na LPG, bylo normálně a pravidelně servisované a řekl bych že i normálně provozované. Ráno děti školka, škola, do práce 10 km a odpoledne to samé zpět. Víkendy výlet a několikrát do roka delší cesta po dálnici na tempomat 135 km/h. Servis prováděn ročně, vždy najeto max 18000 km, vše dodrženo. Auto jsem koupil jako nové v. r 09/2014 a prodal ho po výměně motoru a nájezdu dalších cca 14000km s novým mototrem v záruce v roce 03/2018. Auto jsem měl 3,5 roku a najel od novoty 65000 km.
Bohužel, jediným důvodem, proč jsem se auta zbavil, byl právě tento motor. Přestal jsem mu prostě věřit. Po výměně motoru jsem chtěl dát autu šanci a říkal si, že jsem měl bohužel smůlu na kus, to se může stát. Poslední hřebíček do rakve ovšem byl, že půl rok po mně se to samé stalo kolegyni od manželky z práce. Je fakt, že ti měli najeto cca 120000 a vyměnili jim to také na záruku a bez řečí, tak jako nám. Ovšem i oni auto obratem prodali.

Hyundai i30 je jinak výborné auto, byl jsem s ním spokojen a bratr i rodiče mají i30 také, ovšem s motory CRDI a tam je to zatím bez jediného problému. Oba najeto kolem 150000.

Chvíli jsem se ještě snažil auto pro mě zachránit tím, že bych do něj koupil katalyzátor s kovovou vložkou, ne tou keramickou z výroby. Bohužel nic takového nebylo a snad pořád ani není dostupné. Ani u autorizovaného servisu, ani z druhovýroby. Takto by se předešlo nasátí vysypaného bordelu do válců.

Tím byl osud i30 v naší rodině zpečetěn.

Nechci nikoho strašit, třeba jsme měli smůlu na kus oba dva, ale jako náhoda to bylo na nás moc.
takže asi tak, 51000 je fakt nič. Minule som postrašil svokru že má v aute časovanú bombu :lol: , má totiž v i30 ten motor. Tak snáď jej vydrží.
KIA CEED III(CD) Spin; 1.0T-GDI Smartstream 74kW
Palivo: EuroOil N95+VIF
sardonyx
Příspěvky: 3
Registrován: 08 čer 2020, 15:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od sardonyx »

Ahojte.....to pišeš o novom motore 1.5 DPi, ten zniceny motor vďaka katalyzatoru?
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Ne, stipemen píše, že kupoval 09/14, DPi je na trhu od léta 2020. Zřejmě se jedná o motor 1.6 MPI, označovaný také jako 1.6 CVVT.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Přesně tak.... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
sardonyx
Příspěvky: 3
Registrován: 08 čer 2020, 15:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od sardonyx »

To som si oddychol...i30 s 1.5DPi zvazujem kupit okolo leta aj ja....a co skladove, ci predvadzacie vozidla dane do pouzivania v r.2020? Aky je rozdiel v porovnani s r.2021?
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Žádný, leda tak v ceně.... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
sardonyx
Příspěvky: 3
Registrován: 08 čer 2020, 15:30

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od sardonyx »

Cecil67 píše: 02 bře 2021, 12:17 Žádný, leda tak v ceně.... :D
Dakujem =D>
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

sardonyx píše: 02 bře 2021, 08:53 To som si oddychol...i30 s 1.5DPi zvazujem kupit okolo leta aj ja....a co skladove, ci predvadzacie vozidla dane do pouzivania v r.2020? Aky je rozdiel v porovnani s r.2021?
S těma skladovkama - trochu bych krotil optimismus.
Taky jsem(jako obvykle) chtěl jít do skladovky, ale při dotazech na konkretni auto jsem dostal buď vyhýbavou odpověď nebo rovnou že není, není aktualizovaný web apod.
Nevím, možná šlo jen o problém konkrétního prodejce......
To jen tak na okraj :^o
Uživatelský avatar
KamZehr
**
Příspěvky: 218
Registrován: 27 dub 2012, 16:48
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od KamZehr »

Aktualizace webu je asi problém všude .... taky jsem si vybral podle webu, ale už to nebylo aktuální .....:(
Tucson 1,6 T-GDi Adventure - 09/2020
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20062
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

sardonyx: Poslední příspěvek se necituje [-X
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

willy50: ty "skladovky" bývají často udička na zakoše. Zavoláš tam a pak se dozvíš, že to auto z nějakého důvodu není k dispozici, ale že ti udělají cenu na nové :wink: Klasický trik. Ale je potřeba říct, že kolikrát tu cenu fakt udělají slušnou a rozdíl mezi demo a novým autem není velký.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
clifftorr
**
Příspěvky: 143
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

Když jsem kupoval i30 , tak mi prodejce vysvětlil, že skladovka je vlastně hromadná objednávka konfigurace auta , která se nedá měnit konkrétního autosalonu . Takže sice skladovka ,ale musí jí vyrobit, tak jsem to měl já . čekal jsem tusím 20 dní. Je to vlastně výrobní rezervace autosalonu , která má svůj limit.
Uživatelský avatar
adal
*
Příspěvky: 76
Registrován: 10 srp 2010, 10:01

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od adal »

dzejkob píše: 19 zář 2020, 13:39 Mám dotaz kdo máte tenhle motor ve výbavě start, taky vám píská z repro když ztlumite zvuk? Když vypnu radio úplně tak to přestane.
Také pískám. Dle prodejce o tom Hyundai ví a až na něco přijdou, tak se ozvou a odstraní to.
i30 1,5 DPi Start - 2021
ex: i20 1,2 - 2010
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“