Tak jsem byl včera v M+H ohledně toho navýšení výkonu. Jednotku mají načtenou (naštěstí mám ještě tu starší, od půlky roku 2019 jsou v i30 nějaké novější a ty zatím neumí načíst), takže úprava půjde bez demontáže jednotky a zasahování do HW - tedy jde to úplně v pohodě zase vrátit zpět kdykoli bude potřeba aniž by se muselo porušit plombování jednotky. To je pozitivní zpráva. Další zpráva už ne tak pozitivní je fakt, že už mám GPF filtr a ten dělá problém, resp auto bez GPF se u nich upravuje na cca 123kw a 290Nm, kdežto s GPF se upravuje na 117kw a 285Nm. Říkal mi, že ten krouťák je stejně důležitější, že ten výkon je zanedbatelný u takhle malooběmových aut, ale že chápe že lidi koukají hlavně na ty kW
Poslal mi k nahlédnutí graf z jedné poslední úpravy pro představu, jak to bude vypadat případně...
No, každopádně jsem s ním mluvil o všem možném a zabrousil jsem do vod, jak to mají s těmi mapami a v podstatě se jedná o část rakouského vývojového střediska pro výrobu řídících jednotek motorů Bosch, kam se pošlou vyčtená data z jednotky, oni tam podle toho upraví mapy a pošlou to během 1-2h zpátky, kde to zase nahrají do jednotky. Ti Rakušáci údajně spolupracují i s APR a figurují i v powerboxech firmy DTE, akorát že tam je prý problém v tom, že je tam pevně nastavený nějaký algoritmus, protože nejsou připojená k boxu všechna čidla a spoléhá se tedy pouze a jen na stěžejní data z jednotky, v té úpravě přímo do jednotky je vše regulované samostatně v reálném čase (veličiny).
Válcovou zkušebnu mají tu s možností nastavení blokování válců, kdy se přiblíží k reálnějšímu měření skutečného výkonu (když jsem tam před 12lety nechával chipovat Octavii, tak měli tu starší dynamickou, kde to nebylo úplně prokazatelné měření.
Pak jsme se dostali k ceně, kdy jsem mu říkal, že jsem "propásl" akci na vozy Hyundai protože jsem nebyl úplně rozhodnutý, zda to budu řešit, nebo ne, takže mi udělá nějakou cenovou nabídku a případně se nechá auto do měsíce nachipovat.
Chtěl jsem se ho ještě zeptat na jeho názor nebo zkušenost ohledně toho K&N filtru co jsme tu řešili, ale úplně jsem na to zapomněl, tak to otevřu případně až bych u nich byl. Zatím jsem ho zkontroloval a je úplně čistý a v hadici ani boxu mastnota není, tak by to mělo být v pohodě.
Závěrem, je pravda, že by se mi líbilo těch 125-130kw (alespoň na papíře to vypadá zajímavěji, než 117kw), ale když jsem se podíval na ty krouťáky, tak v podstatě všechny úpravy končí na těch max 290Nm (jen jedna firma chipuje dle dat na webu na 132kw a 300Nm, ale ti mají tu dinamickou zkušebnu a ještě neuvádějí zda je to pro verzi s nebo bez GPF (to neuvádějí nikde, to jsem se dozvěděl až tady u nich)
Postup úpravy bude tedy případně následující:
1. Načtení a záloha původních dat (to už mám hotové)
2. Měření výkonu a emisí na válcové zkušebně před úpravou
3. Přehrání upravených dat
4. Měření výkonu a emisí po úpravě
5. Zápis do velkého TP (to dělat teď nebudu a nechám to zapsat až po záruce)
Součástí úpravy je po dobu 10let bezplatné přehrání a znovu nahrání dat v přijatelném počtu (když bude problém a pojede auto do autorizáku, oni nahrají zpátky orig.data a potom zase nahrají ta upravená a to i opakovaně, pokud to nebude x-krát za rok). Těch 10 let zaručují, ale mají tam prý data většiny upravených aut, teda za dobu 25let. Ze srandy našel i moje data od Octavie, která byla chipovaná v roce 2009.
Kdyby někoho ještě zajímalo něco dalšího, tak se můžu poptat při další návštěvě
