Stříhrnkem jsem žil něco přes týden a moc mi nesednul. Jo, svezení je to zajímavé, ale Na druhou stranu jsou tady lidi, kteří jsou s tímto motorem maximálně spokojeni. Jinak máš pravdu, pod 2000 je ten motor téměř nepoužitelný a nad 4000 už taky nemá význam ho vytáčet, zato dokáže být celkem úsporný.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
No doufám, že to v tom servisu nebyla jen nějaká mimořádná pozitivní deviace a že se na ně člověk bude moci takto vždy spolehnout. Ale soused s ix20 si je taky chválí, tak snad...
Jinak s tím tříhrnkem to bude hodně o tom, jak je člověk zvyklý řadit. Heduše mě to to v některých otáčkách skoro odnaučila, resp. je zpřevodovaná tak do pomala, že snese téměř všechno. Tříhrnek v těch nižších otáčkách ale vyloženě protestuje. Říkám si, že DCT by tady nemusela být vůbec špatná volba (ostatně s odstupem času bych to snad bral i do Heduše, kde zas některé kvalty kvůli malým odstupům skoro ani nepoužívám).
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Nedávno jsem tady na fóru zmiňoval, jak jsem si "vyrobil" promáčklinu na vrchní části pátých dveří.
Dnes jsem byl v servisu specializujícím se na PDR opravy karoserie a byl jsem docela mile překvapen. Opravit to pomocí PDR půjde a nakonec to ani nebude nějak brutálně drahé - mělo by se to vejít do 1.500 Kč.
Čas si na to udělají ale až někdy v září. Zatím to tedy vypadá, jak to vypadá (viz foto). Doufám, že brzy budu moci ukázat fotky po opravě.
08-promacklina1.jpg (116.62 KiB) Zobrazeno 973 x
08-promacklina2.jpg (50.13 KiB) Zobrazeno 973 x
08-promacklina3.jpg (91.75 KiB) Zobrazeno 973 x
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Doufám, že to klapne.
Ještě jedna zajímavost: promáčklina je na autě už víc než měsíc a manželka, která s ním jezdí nejčastěji, si ji ještě nevšimla. Jsem zvědavý, jestli to do opravy stihne postřehnout, nebo zda se tato epizoda celá odehraje bez jejího vědomí
(A nebo je možné, že si ji všimla a chudák si třeba myslí, že se to stalo tak nějak jejím přičiněním a čeká, až si toho všimnu já )
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
WalterB, dnes jsem si na Tebe, a na Mr , vzpomněl. A trošku mi zatrnulo. To když jsem vjel do myčky.
Pro auto to byla premiéra, naštěstí se obešla bez promáčklin!
Tak tento týden došlo na opravu promáčkliny horní části pátých dveří na Heduši. Dělali to PDR metodou a myslím, že se to povedlo – promáčklina zmizela zcela beze stopy. Dodrželi i cenu (1.500 Kč), takže jsem spokojený. Kvůli spoluúčasti jsem to samozřejmě neřešil s pojišťovnou, ale zacvakal jsem to hezky ze svého. Příště si holt budu dávat majzla na to, abych na střeše zase nenechal něco ležet. Ty plechy na autech jsou jako z papíru...
před opravou
08-promacklina4a-pred.jpg (43.45 KiB) Zobrazeno 750 x
po opravě
08-promacklina4b-po.jpg (45.35 KiB) Zobrazeno 750 x
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.