Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 »

Trochu jiný vhled do problematiky:
https://www.kurzy.cz/zpravy/604824-ridi ... m-motorem/
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 589
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od pekoz »

Tohle je teda docela síla.

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Defektní baterie se montovaly do několika typů vozidel. V Evropě je nejrozšířenější Hyundai Kona Electric vyráběná od listopadu 2017 do března 2020 v Koreji. Modernizovaná verze, montovaná od jara 2020 v Nošovicích, už používá odlišné články od firmy SK Innovation.

Kritizované články LG Chem se od května do listopadu 2019 dodávaly i do menších vozů Hyundai Ioniq EV, jaké v červnu 2020 převzala i Policie ČR. Zda se svolávací akce týká i těchto vozů, český dovozce zatím nepotvrdil. Celosvětově se zásah týká více než 80 000 vozů Hyundai.


"možná tady někdo dostane novou baterku :D/ "

P.S.
Po zkušenostech s vnitřním provedením některých monitorů LG se ani nedivím.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Bohužel, občas se něco nepovede. Tlak na úsporu nákladů ve výrobě a snižování cen kupujícím tomu nahrává...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
sneb
*
Příspěvky: 33
Registrován: 29 kvě 2021, 12:05

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sneb »

Názorná ukázka zpackané "reportáže", všimněte si špatného popisku (cesta je do Itálie) a obráceně nasazené rakve :D


https://www.stream.cz/elektromobily-suv ... -internetu
v očekávání od 10.6.2021Hyundai i30 WG 1.5I MT Smart engine red

Hyundai i30 combi 2013 TRICOLORE, 1,6CVVT, LPG
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Přesně na to jsem se právě dodíval. Bohužel jsem zjistil, že o takový styl cestování nestojím. Ti lidé jedou na dovolenou a přitom se celá cesta točí jen kolem auta a jeho nabíjení. Oni jsou vlastně otrokem auta, který jim určuje kde a na jak dlouho zastaví, kdy pojednou a kam. A pak informace, že za deště spotřeba roste až o 20%. K čemu takové auto, problém s dojezdem za deště, problém v zimě, problém s nabíjením, kdy vlastně nikdy nevím, jak rychlou nabíječkou budu nabíjet? Díky nechci.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
lumix
****
Příspěvky: 1398
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od lumix »

Tak jednu letní dovolenou ročně bych takto přežil, druhou stejně dávám vždy letecky. Jinak v ramci roku by to pro mě nemusel nemusel být problém provozovat. Překvapila mě ta spotřeba v dešti navýšení o 20% je hodne spatne. Se spalovacím motorem rozhoduji o délce přestavek já s eautem to uděla za mě.
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Já myslim bych nedal ani tu jednu dovolenou. Ještě beru, kdybych cestou musel takto zastavit třeba 2x na půl hodinky nebo hodku, to bych stavil stejně i s běžným autem na takový dálce. Ale oni stavěli snad 6x a pak se mi líbilo, když odjížděli z hotelu, kde nebylo možný nabití, měli 20% v baterii a auto jim zahlásilo, že za 50 km budou stavět na nějakých půl hodiny nebo kolik ](*,) To je jako by mi navigace zahlásila, že za rohem je kolona na půl hodiny stání. To bych to objel, ale oni nemohli, když chtěli energii. Doba se mění, dříve děti v autě říkali "tati, kdy už tam budeme", dnes budou děti říkat "tati, kdy už to bude nabitý" :mrgreen:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 106
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Po delsi dobe jsem si precetl (docetl) toto forum a mam jen par poznamek:
1. BEV nejsou pro vsechny, ale uz dnes maji pro urcitou skupinu lidi smysl. Ten smysl nemusi byt nutne prvoplanove ekonomicky.
2. Vetsina aut nejezdi vice nez 100 km denne. Typicky, druhe auto v rodine ve mestech nebo v satelitech, slouzici prevazne pro dojizdeni za praci nabo jako mamacar. Takova auta soucasne (vetsinou) parkuji v garazi nebo alespon na vlastnim pozemku a nabijeni tedy neni problem.
3. Vetsina aut behem sveho zivota vetsinu casu nejezdi. BEV tedy urcite v blizke budoucnosti mohou byt krome spotrebice i vyznamny stabilizacni prvek rozvodne soustavy. Jde jen o to spravne navrhnout parametry smlouvy s elektrorozvodnou spolecnosti, kdy a za kolik mi bude dodavat elektrinu na nabijeni a naopak kdy a za kolik ji ode mne bude odebirat. Je treba se pripravit na to, ze cena za kWh bude plovouci a bude se v prubehu dne nekolikrat menit.
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Jen dvě "blbé" poznámky k realitě elektromobility:
- na dálnici v Polsku, v úseku, kde je povolených 140 km/hod., jsem potkal e-Golf - jel 100 km/hod., asi kvůli šetření
- na jiné dálnici mě Dán s Teslou předjížděl snad kilometr a půl - asi taky vrámci šetření
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

ja jazdim 110 tacho po dialnici bezne. Resp max 120 tacho, zistil som ze je to optimalna rychlost aby som nemusel furt dobrzdovat a rozbiehat sa
v zahranici bezne vidis ludi aj na premiovejsich autach ktori idu 100-110. Proste sa neponahlaju. My sme bohuzial balkan, takze symbolikou premiovejsieho auta je uspech a za uspechom su peniaze a tie su predsa cas. takze sa treba hrooozne ponahlat :-0

inak u moto, ktore ma dojazd ako taky ten lepsi elektromobil sa mi tiez pri extremne dlhych presunoch oplatilo stiahnut rychlost zo 130 na 105-110 na dialnici. Spotreba ide dole asi o 25-30% a po zakalkulovani potreby tankovat (natankovat moto trva paradoxne dlhsie nez auto) je vyhodnejsie ist pomalsie a plynulejsie s nizsou spotrebou ako rychlejsie a castejsie tankovat. U elektromobilu to bude este vypuklejsie

Dnes som sa pozeral na Niro PHEV a celkom ma to zacalo lakat, skusim nahodit drahy vohoz a pojdem do PEMM v Brne poziadat o nejaku jazdu :-)
tych cca 50km dojazd na elektrinu by nam poriesil v podstate cca 50-70 jazd mesacne co je cca 12 000km rocne. Zvysok na benal, kde ta spotreba je tiez celkom paradna
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 106
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Axel.Foley píše: 26 srp 2021, 11:26 Jen dvě "blbé" poznámky k realitě elektromobility:
- na dálnici v Polsku, v úseku, kde je povolených 140 km/hod., jsem potkal e-Golf - jel 100 km/hod., asi kvůli šetření
- na jiné dálnici mě Dán s Teslou předjížděl snad kilometr a půl - asi taky vrámci šetření
Jojo :-)
Minuly tyden mne na dalnici nekonecne dlouho predjizdela Octavia TDI. Nic bych si netroufal z toho vyvozovat. Proste mel tempomat nastaveny jen o malinko vic nez ja...
e-Golf urcite neni zadny dalnicni stihac. To je auto do mesta a kolem...
Jinak az na vyjimky, levy pruh dalnice neni pro BEV ten pravy raj...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

V mnoha zemích světa je maximálka na dálnicích 110 km/h včetně Velké Británie, Norska a velké části států USA. Myslím, že je jen otázka času, než ten trend příjde i k nám. Neříkám, že to podporuji, ale klidně vsadím boty, že nebude trvat dlouho a Evropská komise s tímto návrhem přijde a nakonec ho prosadí. Českým řidičům to ale stejně může být jedno, protože ani teď si z těch 130 km/h hlavu nedělají a policie překročení rychlosti na dálnicích téměř nepokutuje.
sarin007 píše: 25 srp 2021, 22:34 Ti lidé jedou na dovolenou a přitom se celá cesta točí jen kolem auta a jeho nabíjení. Oni jsou vlastně otrokem auta, který jim určuje kde a na jak dlouho zastaví, kdy pojednou a kam.
Sice teď nejsem otrokem auta, ale máme mále dítě a to vyjde úplně nastejno. :) To malý určuje kdy a na jak dlouho se zastaví a kdy se může zase jet. :) Když se mi podaří v tahu jet aspoň dvě hodiny, tak je to rekord. Spíš musím pauzy dělat tak maximálně po hodině a půl jízdy, protože delší dobu připoutaný v autosedačce stejně nevydrží a pak je řev. :) A pětiminutové pauzy to opravdu nebývají. Trasa 350 km (Lysá nad Labem - Uherský Brod), kterou pravidelně jezdíme, se pak klidně natáhne na pět nebo i šest hodin. To je asi tak maximum, co se teď dá za den ujet. Takže s tímhle tréningem mě představa dobíjení elektromobilu opravdu netrápí. :) A na dovolenou do vzdálenějších destinací stejně radši poletíme letadlem a auto si případně půjčíme až tam.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Mexican: Ad rychlost - v Polsku jsem jel 130, v druhém případě 120 -> žádné extrémní rychlosti. To jen pro doplnění.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Axeli mám stejné postřehy, ale je to opravdu tím, že vozy EV na dálnici jezdí většinou max kolem 110, pak už jde spotřeba rapidně nahoru, takže je v tom ve většině případů opravdu ta úspora. Já jel minule takhle z Liberce, když jsem dojel maníka v BMW i8. Trošičku tomu přidal, já taky, chvilku jsme se kočkovali a nakonec to do kopce vzdal, asi zjistil, že tím blbnutím ztratil 50 km šťávy a tak aby dojel vůbec domů, musel být zase hodný :mrgreen: A je to škoda, takový auto ve sportovním vzhledu a nemůže si člověk ani pořádně zajezdit.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“