Já chtěl dopředu červenou (červený jsou ferrari, to jsou dobrý auta, ví co dělají ), takže ok, nicméně mě překvapilo, že jsou bez příplatku jen 2 barvy - právě červená a bílá. Měl jsem za to, že nemetalické barvy jsou v ceně (a že jich je třeba 10), a že se doplácí jen za metalízy - takhle to totiž dlouhá léta bývalo...
LED vs halogeny nemůžeš srovnávat, v noci je vidět mnohem lépe a zase takový ranec to u Hyundai není, to LED Matrix, nebo Laser LED je jiná liga, když to stojí 60-100 tisíc za kus
Se stock navigací souhlasím, ale většinou ty navigace umí víc věcí oproti obyčejnému rádiu, to zase Hyundai udělal lépe, kdy nabízel i 8" rádio bez navigace, ale podporou AA a CarPlay, většinou to nižší varianty infotainmentů neumí, proto si lidi radši připlatí za navigaci, protože spolu s tím dostanou i funkce nevíc...
Upřímně, tohle vypadá opravdu tragikomicky v autě z 21.století
Upřímně by mi ani v 21. století nevadilo monochromatický/černobílý rádio, kdyby nebylo tak tatarsky vražený do modulu určeného pro až 10palcovou obrazovku. Ať je to rádio zakomponovaný přímo do palubovky a hotovo.
Jinak s barvami je dnes běžný standard, ze bez příplatku je jen jedna (u škodovky se připlácí/připlácelo 5000 za obyčejnou bílou, která v porovnání s jinými bílými byla navíc nažloutlá). Mě se na tom autě od začátku nejvíc líbila červená a příplatková metalíza rozhodně nebyla hezčí o 18 000 Kč. Proto jsem vzal základní.
Podľa mňa priplatiť za farbu nie je nič netradičné, to auto chcem mať dlhší čas a chcem aby sa mi páčilo. Denne vidím tak 10 bielych i30 - sú krásne, ale chcem trošku to svoje auto na parkovisku aj spoznať. Výška toho príplatku je však hrozne veľká, keďže jedna farba nahrádza druhú pochybujem že to spraví v nákladoch veľký rozdiel... no, niekde si tú maržu spraviť asi musia. Čo sa týka rádia, tak na nete sa dá zohnať komplet nový infotaiment na i30 aj s navigáciami a ešte lepší, krajší a modernejší ako tá príplatková za 25 000 kč a to za 15 - 20 000 aj s poštovným. Rozhodoval som sa medzi autom v základe s tým že by som si ten infotainment vymenil lebo tam naozaj degraduje to auto; a medzi tým stredným pre ktorý som sa nakoniec rozhodol. Fyzické tlačítka sú za jazdy lepšie, že je to menšie mi neva a spoľahnem sa na AA.
Stringo - je tam fakt tak "vidieť" ten rozdiel vo viditeľnosti medzi biled a klasickými svetlami? Naživo som to nemal ako porovnať
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Ano rozdíl je tam opravdu velký byť má i30 jenom klasické a ne Matrix LED. Celkem lituju toho, že je nemám, ale bral jsem skladovku, tam nebylo za tu cenu co vymýšlet
To zakladni radio vypada divne to je fakt, kterej se neda poprit. Nadruhou stranu dat 40 tisíc, aby tam byl vetsi displej a stejne to vypadalo jak cestovni hra z 90 let je na me moc. S tema barvama je to takovej standart dnesnich dnu. Dříve byli bílé max dodavky , to jsem jeste rikal ze bila barva je divna a nikdy bych ji nechtel. U hyundaie se mi líbí ten kontrast cerna mriska bez lacineho chromu a bile auto. Prijde mi to takove sportovnejsi. Ty priplatkove barvy nejsou nic moc, zadna se mi tam extra nelibi. Neco cervenyho jsem mel naposledy na zakladni skole a to byli cerveny trenky na telocvik nemam rad cervenou pravda je ze ferrari musi bejt cerveny, porsche stribrny, mercedes bilej a mazda ta jejich cervena. Ja bych nejradsi bral vyraznou modrou v metalize jako ma napr skodovka - u nich ale platite za bilou a jedina bez priplatku je modra a to je takovej divnej odstin.
To základní rádio by bylo ok, kdyby bylo zabudované v palubce. Ale i30 už má palubku navrženou na rádio (infotainment) stylu tablet a pak vzniká tento paskvil, navíc prý nějak vazbí, píská nebo co.
S těma barvama už to také vím, ale fakt to nebývalo... no, ale už to jsou léta. Za mě nic než snaha vydělat něco navíc (u běžných barev; metalíza za byla za příplatek vždy). Osobně bych dal těch 17000 leda za barvy, jako má škoda - ta zelená, modrá a oranžová metla jsou pecky, ale počítám, že to bude ještě za víc. Za mě ale červená základní skvělá barva
Jinak LED světla jsem neměl možnost porovnat, že to lépe svítí je dost možné, jelikož ty heligonky moc dobře nesvítí.
Nejhezčí barva jakou jsem viděl na autě, zrovna včera, byla na Toyotě C-HR.
Taková zvláštní metalíza, možná perleťová, nevím jak se jmenuje, v konfigurátoru jsem ji nenašel.
Cihlová, trochu do hněda, ty kovové "šupinky" hodně velké, když na to svítilo slunce, radost pohledět!
Co se světel týče, tak jsem četl spoustu kritických recenzí, jak málo a blbě to svítí (ty ledky). Je pravda, že na ledky např. z Golfa to nemá, ale rozhodně svítí líp a nelituju jediné koruny za výbavu smart, kde tahle světla jsou. Mimo to mají parádní grafiku denního svícení a vypadají prostě dobře.
Ad halogeny na i30 (čočky) - svítí naopak celkem solidně v tomto segmentu, ale na xenon ani LED to prostě nemůže mít...
V segmentu prémiových LED jsou horší, ale je to dáno typem a taky hlavně cenou, tady je světlo 12000kč a na Golfa nebo škodu 25000kč, Audi s Matrix 80000kč...
Ad barva - to je hodně věc subjektu, mě se moc líbi např.
Seat - oranžová
Škoda - zlatá a zelená RS
VW - vínová
Hyundai - šedá
Mazda - vínová
BMW - tmavě modrá
Stringo, nevím, jaká LED světla máš v případě i30 na mysli, ale věz, že postFL i30 stojí trochu jiné peníze. Mně v servisu říkali něco okolo 35.000 Kč za jedno světlo, v SM ("Vaculíkův" test) pak uvádějí 37.163 Kč! To je tedy už skoro matrix, resp. spíš skutečný "The Matrix (1999)"
Jinak podle mě svítí velmi dobře (jasně, ostře a do široka), i když možná trochu nízko, zejména u dálek by se mi líbilo to trochu zvednout.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Mám halogeny a vymenil jsem zarovky za GE +150, nemůžu si stěžovat, že bych neviděl. Navíc tam je bonus v podobě jednoduchosti v případě opravy staci dat novou žárovku.Led světla by sice mela mít životnost dlouhou, ale nedej bože kdyby se některá dioda pokazila po záruce, nebo bych musel měnit celý poškozený světlomet.
Nerozumím tomu po technické stránce (nevím, zda by to šlo tak jednoduše) ale holt až se odporoučí led lampa, a zjistím, že nova stojí jmění, které za to dát nechci, tak tam nechám dát halogeny a nazdar
No, ty halogeny sice mozna budou tak za 1/4 ceny (nevim), ale budeš muset koupit dvoje, k tomu řešit dvoje blinkry, nevim jak mlhovky (?), elektroniku.... je otázka, na jakou cenu se nakonec dostaneš.
Ale nemalujme čerty na zeď , já si ty ledky taky pořídil. Je to trochu risk, ale doufám, že na černé scénáře nedojde
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011