Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

tak ja myslím že voľba je jasná - ak si kúpi priamy vstrek tak hrozí že si zážitok zo 4km jazdy turbínou dlho neužije...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Reklama
 

Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D>
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
willy50
****
Příspěvky: 1096
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

slabostka píše: 25 říj 2021, 12:58 tak myslím že tá turbodiera nieje vôbec zásadná vec, rozhodne tam akcelerácia príde skôr než je čakanie na výkon pri atmosfére. Všetko je niečo za niečo. Milovníci atmosféry píšu že šliapneš na plyn a výkon prichádza hneď - to možno áno ale je to nahouno výkon. Jazda s turbínou je návyková. V tomto konkrétnom prípade ale ide o niečo iné. Ide o charakter prevádzky auta.
Já jsem si nezvykl a o návyku už vůbec nemluvím. Naopak mám rád lineární zátah atmosféry.
Nikdy jsem nepřišel na chuť turbu, neboli off-on-off.
A asi to nebude jen tak, že vyrobci se už nějakou dobu snaží "zatmosférit" turbo motory aby měly trochu lineární zatah.
Ale....podle vkusu a chuti každého soudruha. :D
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Foxy »

Ja vám neviem páni, podľa mňa ho príliš strašíte a príliš to dramatizujete... Ten motor je projektovaný na 250 000 km. Koľko krátkych častých ciest by musel spraviť aby sa to prejavilo na životnosti motora, a o koľko by to životnosť znížilo? Keby to dalo priam životnosť dole na 50 % (čo je teda riadne prehnaná blbosť ak bude zaťažovať ten motor rozumne) tak sa motor dožije min 125 000 km, a to je viac ako on plánuje za 10 rokov najazdiť. A to nebude motor odpísaný, len bude potrebovať väčšiu údržbu. Reálne si začne od 80 000 km asi všímať mierneho poklesu vo výkone, ak vôbec. Ak hej, môže to nechať vyčistiť. Ľudia jazdia aj s horšími motormi dosť nevhodne a neviem o tom že by kolabovali po 100 000 km ani priamovstrekové trojvalčeky čo sú vytáčané za studena mladými chalanmi alebo jazdené dôchodcami do 1500 otáčiek.

Áno, máte pravdu, ak chce aby sa auto dožilo 300 - 400 000 km tak nech na t-gdi s daným používaním zabudne. Ak chce najazdiť za 10 rokov 125 000 km, je to jedno, to zvládne každý motor, o to ľahšie ak ho občas cez víkend trošku preženie. Tgdi bude možno treba vyčistiť. DPI bude po tom čase v lepšom stave. Ale záleží na tom? Po 10 rokoch na tom aute budú odchádzať iné veci ako motor, zastará hlavne elektronika a výbava. 10 rokov je dlhá doba aby jazdil v aute ktoré ho nebaví, za predpokladu že ho cena veľmi netlačí. No, musí to zvážiť a odpovedať si sám.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

... zastará hlavne elektronika a výbava ...
Jestli se tím myslí to, že za deset let bude v autě ještě 5x tolik elektronických serepetiček, které nikdo nepotřebuje než dosud, tak bz ,mne zastarání elektroniky a výbavy vůbec netrápilo a byl bych rád, že mám zastaralou výbavu ;).
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Foxy: A o tu poslední větu tady jde..... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

Foxy píše: 25 říj 2021, 14:53 Ja vám neviem páni, podľa mňa ho príliš strašíte a príliš to dramatizujete... Ten motor je projektovaný na 250 000 km. Koľko krátkych častých ciest by musel spraviť aby sa to prejavilo na životnosti motora, a o koľko by to životnosť znížilo? Keby to dalo priam životnosť dole na 50 % (čo je teda riadne prehnaná blbosť ak bude zaťažovať ten motor rozumne) tak sa motor dožije min 125 000 km, a to je viac ako on plánuje za 10 rokov najazdiť. A to nebude motor odpísaný, len bude potrebovať väčšiu údržbu. Reálne si začne od 80 000 km asi všímať mierneho poklesu vo výkone, ak vôbec. Ak hej, môže to nechať vyčistiť. Ľudia jazdia aj s horšími motormi dosť nevhodne a neviem o tom že by kolabovali po 100 000 km ani priamovstrekové trojvalčeky čo sú vytáčané za studena mladými chalanmi alebo jazdené dôchodcami do 1500 otáčiek.

Áno, máte pravdu, ak chce aby sa auto dožilo 300 - 400 000 km tak nech na t-gdi s daným používaním zabudne. Ak chce najazdiť za 10 rokov 125 000 km, je to jedno, to zvládne každý motor, o to ľahšie ak ho občas cez víkend trošku preženie. Tgdi bude možno treba vyčistiť. DPI bude po tom čase v lepšom stave. Ale záleží na tom? Po 10 rokoch na tom aute budú odchádzať iné veci ako motor, zastará hlavne elektronika a výbava. 10 rokov je dlhá doba aby jazdil v aute ktoré ho nebaví, za predpokladu že ho cena veľmi netlačí. No, musí to zvážiť a odpovedať si sám.
- poviem tak poznám niekoľko ľudí ktorým v záruke vymenili motor - priamy vstrek, od nova riedenie oleja benzínom, motor vydržal 35-45-60 000km, tak ti neviem či tie reči o životnosti motora im boli k niečomu. Boli celý šťastný že to bolo v záruke a prvé čo urobili tie autá predali.
Ja teda nemám vešteckú guľu ale keď zadávateľ chce nech si kúpi čo chce.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
willy50
****
Příspěvky: 1096
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

remkren píše: 25 říj 2021, 15:15 ... zastará hlavne elektronika a výbava ...
Jestli se tím myslí to, že za deset let bude v autě ještě 5x tolik elektronických serepetiček, které nikdo nepotřebuje než dosud, tak bz ,mne zastarání elektroniky a výbavy vůbec netrápilo a byl bych rád, že mám zastaralou výbavu ;).
Souhlas.
A musím říct, že i když vypínám jen S/S a "pruhy", tak mne to začíná dost srát. Zvláště "pruhy".
Nedovedu si představit kdyby bylo povinné dýchání před jízdou. ](*,)
Odjinud
***
Příspěvky: 902
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Pirko - neches s tim najezdem elektromobil? :wink:
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Teda po prvním odkazu jsem nečekal, že dostanu až takhle bohaté a ochotně sepsané informace. V tomto topicu jsem se dostal na stranu 42. A i zmíněný odkaz jsem už měl přečtený. Jste tu dost dobrá parta, je i sranda to číst :lol: =D> . Takže to postupně dočtu.
Začal jsem kapku špatně, já jsem si to DPI už objednal. Aktuálně jsem se snažil jen zjistit, zda nemám panikařit a měnit objednávku na TGDI. Turbo díru jsem vnímal u třívalce, ten bych si ale oproti DPI nevzal. U 1.5 TGDi jsem v podstatě opožděné reakce nezaznamenal.
Paradoxem je, že celej život jezdím v opel astra G 1.4 16v 66kw a furt jsem si říkal, jak to pěkně jede, stará mi říká taky, že s tím jezdím jak prase a že je ji blbě :D. Takže jsem se spíš jen namlsal na turbu při zkoušce (asi jsem neměl zkoušet).
Jak je tu ale mnou i ostatními popsané, pro moje užití je to "lehce" nesmysl. Takže jsem se ten chtíč snažil zadupat. Do práce bych turbo nevyužil. Na výletech ano. Sám prodejce mě odrazoval od dražšího turba k mému využití :-k (jestli za to DPI nemají provize :-D).
Jen si tedy nejsem tak jistý tou výdrží motoru. Pokud by oba motory měli stejnou výdrž pro moje účely, byla by volba jasná. Ale až na jeden názor zde, jste se všichni shodli. I pan Vaculík testoval tohle auto a zmiňoval, že turbo na krátké trasy ne! Ikdyž nevím jak to dělají škodovkáři samé TSI. Například mám 5 let starou vartu baterii a taky nemá problém, dobíjím ji jen před zimou a to jsem z krkonoš. A astru jsem kupoval s problémem netěsnosti jednoho válce (asi karbon) (0bar), lil jsem tam WIF, jel 3000otaček jako průměr a problem fuč. Doufám tedy, že internet není jen strašení, ale fakta, po těch deseti letech mi to stejně zrezne :D . Elektro mám zatím jen koloběžku, auto nemám kde nabíjet a ty ceny ještě nic moc na to moje ježdění #-o .
Všem moc děkuji za každej kus textu který sem přihodili. Jak říkám, jste tu dobra parta =D>
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

willy50 píše: 25 říj 2021, 16:01
remkren píše: 25 říj 2021, 15:15 ... zastará hlavne elektronika a výbava ...
Jestli se tím myslí to, že za deset let bude v autě ještě 5x tolik elektronických serepetiček, které nikdo nepotřebuje než dosud, tak bz ,mne zastarání elektroniky a výbavy vůbec netrápilo a byl bych rád, že mám zastaralou výbavu ;).
Souhlas.
A musím říct, že i když vypínám jen S/S a "pruhy", tak mne to začíná dost srát. Zvláště "pruhy".
Nedovedu si představit kdyby bylo povinné dýchání před jízdou. ](*,)
A teď si představ, že přijde nařízení že před jízdou musíš alespoň na 5 min.zatajit dech :mrgreen:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

aby bol ešte spokojnejší že dobre vybral https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=105
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Pokud bys u tý 1.5TGDI zkrátil výměny oleje na 6 měsíců a jednou za 14 dní jel delší trasu (cca 40 km tam a 40 km zase zpět), aby se odpařil neznín z oleje, tak by to asi taky dal. Problém by byl jenom, kdybys nejezdil vůbec delší trasy.

edit: a nejen, že se nedá koupit ve fastbacku, ale v kombíku se nedá koupit se zadními led světly
Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Foxy »

remkren píše: 25 říj 2021, 15:15 ... zastará hlavne elektronika a výbava ...
Jestli se tím myslí to, že za deset let bude v autě ještě 5x tolik elektronických serepetiček, které nikdo nepotřebuje než dosud, tak bz ,mne zastarání elektroniky a výbavy vůbec netrápilo a byl bych rád, že mám zastaralou výbavu ;).
Súhlasím. Však ja nehovorím že je to dobre, ale že je to fakt. 8) Len hovorím že možno sa bude vyberať mýto cez GPS signálnu komunikáciu v aute, v mestách budú závory čo sa otvoria len pre autá s určitými emisiami čo budú komunikovať s riadiacou jednotkou, kvôli covidu-27-omega3 môžeš opustiť okres len s autom čo ti negativitu dokáže otestovať z moču keď si naplníš vlastný adyellow alebo čo. Hovorím blbosti, ale technológia ide dopredu, rozum Bruselu dozadu, a zastaralé auto môže a bude handicap, pretože čím viac ďalej sú dôležité tieto doplnkové systémy auta. Myslel som ale skôr to že sa tam začnú kaziť svetlá, vyhrievanie, čidlá, alternátor, infotainment aj 2x a neviem čo ešte a to proste vekom skôr ako motor tak malým nájazdom aj keď na krátkych trasách.
slabostka píše: 25 říj 2021, 15:47
- poviem tak poznám niekoľko ľudí ktorým v záruke vymenili motor - priamy vstrek, od nova riedenie oleja benzínom, motor vydržal 35-45-60 000km, tak ti neviem či tie reči o životnosti motora im boli k niečomu. Boli celý šťastný že to bolo v záruke a prvé čo urobili tie autá predali.
Ja teda nemám vešteckú guľu ale keď zadávateľ chce nech si kúpi čo chce.
To je určite možné, otázka je či je to nesprávny štýl jazdy, krátke jazdy, iná užívateľská chyba ako npr. nekvalitné palivo či mazivo, ale môj typ je proste chyba výroby...
willy50 píše: 25 říj 2021, 16:01
Souhlas.
A musím říct, že i když vypínám jen S/S a "pruhy", tak mne to začíná dost srát. Zvláště "pruhy".
Nedovedu si představit kdyby bylo povinné dýchání před jízdou. ](*,)
Absolútne súhlasím, tie automatické systémy čo myslia za vodiča a serú sa mu do riadenia ale zodpovednosť nechávajú na ňom sú vyslovene nebezpečné, osobne by som to zakázal alebo aspoň zakázal mať automaticky pustené.
pirko7 píše: 25 říj 2021, 16:06 ... Pokud by oba motory měli stejnou výdrž pro moje účely, byla by volba jasná. Ale až na jeden názor zde, jste se všichni shodli. ...
Ne ne ne, ja si tiež myslím že DPI je pre teba jednoznačne vhodnejší motor na základe účelu. Len hovorím že aj radosť z jazdy má hodnotu a pri tak malom nájazde sa negatíva neoptimálne zvolenej motorizácie podľa mňa nestihnú prejaviť, a preto nie sú možno pri výbere až tak strašne kriticky dôležitou kategóriou a stojí to za zváženie. Priamovstrekové turbomotory ľudia majú a jazdia s nimi často len po meste krátke trasy, podtáčajú ich a vytáčajú za studena, a vrakoviská podľa mňa nie sú plné áut s týmito motormi a nájazdom 50 000 km... motor proste niečo vydrží aj keď ho nevyužívaš zrovna k tomu na čo je najlepšie určený. Inak keby šlo zvoliť fastback s DPI tiež by som do toho motoru asi šiel, a to to mám do práce 30 km.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Měnit olej každý půl rok by se možná asi dalo přežít. Ale každých 14 dní bych si asi výlet 100km nezaručil. Tam je to právě ta krize, kdy ne vždy potřebuju jet tak daleko. A výlet by byl třeba jen 30km. A někdy taky nic. Takže by to mohlo skončit na úmyslnou projížďku jako na motorce :lol: . Ale hlavou mi to vrtá právě jak tu píše Foxy, dnes je atmoška vzácný druh. A znám plno lidí co mají škodovky TSI a jezdí to co já, jen už nevim kam ještě za víkend jedou :lol: u některých bych si tipnul, že nikam. Ale jaké mají pak trápení v servisu, to také netuším.

Ohledně led světel je to dle mě ostudné, v dnešní době bych to viděl jako základ už kvůli baterii. I na staré astře jsem to vyměnil, kde to šlo. Kdo dnes doma svití halogenem ](*,) .

Jinak jsem vybral silky bronze ve family style o velikosti HB. Myslím že to tu má Willy :D/ .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“