start&stop i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Verxes
**
Příspěvky: 175
Registrován: 10 srp 2012, 08:47

Re: start&stop i30

Příspěvek od Verxes »

Ahoj, a když se takhle tady bavíme o S/S - u všech modelů od :hyu: se to chová stejně? Tj. chcípne to hned, i za studena? i30 to tak má, tak počítám, že to bude stejné napříč všemi modely.. Škodovky a VW to taky takhle mají.. Jak je to třeba u jiných značek? Máte někdo srovnání - vím, že třeba Renault to má vymyšleno chytřeji - ten si to aktivuje až po nějaké době - až když se to ohřeje, což bych považoval za menší zlo, když už to tam má být. #-o
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Reklama
 

Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: start&stop i30

Příspěvek od Storman »

S istotou ti viem povedať ,že testovací kombík to pri prvých semafóroch za bránami dealera nezdochol.
Či ale čaká pokým je motor teplý ti nepoviem, lebo som to hneď potom vypol.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

záleží na více faktorech, důležité je třeba nabytí baterie. Já to jednou testoval : nabyl jsem do plna bat a pak vyrazil. Na prvních semaforech to vyplo motor. Toto není až tak nebezpečné, horší by bylo kdyby SS vypnul motor když je rozpálené turbo (třeba jízda na plný výkon na dálnici a pak sjet k pumpě), ale tuto situaci jsem netestoval, bojím se.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20071
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: start&stop i30

Příspěvek od Axel.Foley »

Start-Stop rozžhavený motor spolehlivě vypíná.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Pro všehny co mají i30 20/21, neodpojoval jsem žádný kablík, jen jsem vyndal 10A pojistku na + pólu, vyřadil jsem tím int.dobíjení a SS zároveň, nabíjí to stabilně 14,3V, vše ostatní funguje (rozmražování zadního okna, zrcátek, výhřev sedadel i volantu). Jediný neduh je blikající kontrolka na palubce, přelepil jsem antistatickou fólií pro snažší sundání před garančkou.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

Ano, má to přesně ten stejný efekt jako povytažení (rozpojení) konektoru. Pro mně je to rozpojení konektoru jednodušší, pro návrat z5 stačí zatlačit na konektor a navíc nemusím někde skladovat tu pojistku
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5095
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: start&stop i30

Příspěvek od petzl62 »

Pjotr1 píše: 28 říj 2021, 09:13 záleží na více faktorech, důležité je třeba nabytí baterie. Já to jednou testoval : nabyl jsem...
Tak to já baterii nabyl s koupí auta. Od té doby jsem ji několikrát nabil, popřípadě dobil... :idea: 8-[ :wink:

Ale jinak mám vysledováno z předchozího, že studený motor nevypne. Nevypne taky, pokud stojíš na brzdě mírnou silou, auto stojí, ale noha na pedálu jen jemně. Platí pro automat- s manuálem nevím. Ale motor jedoucí po dálnici vypne naprosto spolehlivě ještě žhavý, jakmile zařadíš P ](*,) ](*,) ](*,) Ale to samé dělá třeba Audi o Octavii ani nemluvím, ta vypne motor i za jízdy při dojíždění ke křižovatce!!!! ](*,) ](*,) ](*,) :oops: :oops: :oops: [-o< [-o< [-o<
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Votavik
**
Příspěvky: 116
Registrován: 19 zář 2017, 20:25

Re: start&stop i30

Příspěvek od Votavik »

Ahojte, chci se zeptat, jestli někdo tuší jestli je pro auto nějaký rozdíl, jestli se vypne a restartuje přes S/S systém, nebo normálně klíčkem?
Normálně S/S vypínám, ale když čekám delší stání, tak nechám motor vypnout (přejezd, čekání na semaforech při kyvadlovém provozu...). Ale když se vypne přes S/S, tak třeba za 2 minuty zase nastartuje a další 2-3 minuty normálně běží, což nedává smysl, řekl bych.
Není lepší ho vypnout klíčkem, když vím že budu stát třeba 5 minut a víc? Nebo je to pro motor horší než restart přes S/S? Tuší někdo...?
Určitě jo, jak vás znám :lol:
Dík
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

nemůže to startovat kvůli zapnuté klimatizaci nebo možná i jiným spotřebičům (vyhřívání sedaček, ...) ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
lumix
****
Příspěvky: 1386
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: start&stop i30

Příspěvek od lumix »

Muže to zapnout kvůli Klimatizaci, topení, vyhřívání sedadel a nebo protože se pohne s volantem.
Votavik
**
Příspěvky: 116
Registrován: 19 zář 2017, 20:25

Re: start&stop i30

Příspěvek od Votavik »

Ahoj, Já vím proč se to startuje, prostě poklesne napětí v barerii z jakéhokoliv důvodu. Ale jde mi o to jestli je nějaký rozdíl pro motor (spojku, baterku...) jestli se auto restartuje přes S/S nebo klíčkem.... Dík
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 800
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: start&stop i30

Příspěvek od Pjotr1 »

můj názor : prakticky pro motor není rozdíl jestli nastartuje S/S nebo řidič
Ale klíček vypne daleko víc věcí než S/S (palivové čerpadlo, ...). A taky jsem slyšel názor (Vaculík) že startování se spojkou ničí klikovou hřídel, ale opravdu si myslím že pro naše použití a naše motory v tom nebude velký rozdíl a hlavně na obojí ty motory musí být konstruované a testované.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: start&stop i30

Příspěvek od remkren »

Já na rozdíl od mých dřívějších aut vůbec motor nevypínám ani 5 minut na přejezdu. Ten motor 1.5 má totiž na volnoběh tak extrémně nízkou spotřebu, že se to vůbec nevyplatí.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
lumix
****
Příspěvky: 1386
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: start&stop i30

Příspěvek od lumix »

Votavik píše: 10 lis 2021, 15:35 Ahoj, Já vím proč se to startuje, prostě poklesne napětí v barerii z jakéhokoliv důvodu. Ale jde mi o to jestli je nějaký rozdíl pro motor (spojku, baterku...) jestli se auto restartuje přes S/S nebo klíčkem.... Dík
Jelikož SS vypinam, tak tohle neřeším.
ivprokop
**
Příspěvky: 126
Registrován: 22 zář 2021, 17:20

Re: start&stop i30

Příspěvek od ivprokop »

remkren píše: 10 lis 2021, 20:08 Já na rozdíl od mých dřívějších aut vůbec motor nevypínám ani 5 minut na přejezdu. Ten motor 1.5 má totiž na volnoběh tak extrémně nízkou spotřebu, že se to vůbec nevyplatí.
Podle mě vypínat auto na přejezdu kde člověk je pár minut je totální kravina. Ušetříte tak pár decek benzínu nebo nafty. Radši volnoběh na 5 min než chcípnout a startovat
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“