Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Děkuji všem za vyjádření. Já tady nechci dělat nějaké rozmíšky a hádky, ve světě se toho děje tolik, že toho máme všichni dost na zpracování. Jen jsem chtěl nadhodit téma LPG pro tento motor a zaujalo mne vyjádření od leczo o možnosti dát jen 4 vstřikovače. Můžeš být nějak konkrétní, protože jak jsem uvedl výše, mně nabízeli BRC s 8 mi vstřikovači. Jde to tedy nějak udělat jinak? A kdo to nabízí? Podstatně by to snížilo cenu za přestavbu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Reklama
 

leczo
Příspěvky: 8
Registrován: 03 bře 2022, 18:19

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od leczo »

Maras píše: 04 bře 2022, 17:36 Děkuji všem za vyjádření. Já tady nechci dělat nějaké rozmíšky a hádky, ve světě se toho děje tolik, že toho máme všichni dost na zpracování. Jen jsem chtěl nadhodit téma LPG pro tento motor a zaujalo mne vyjádření od leczo o možnosti dát jen 4 vstřikovače. Můžeš být nějak konkrétní, protože jak jsem uvedl výše, mně nabízeli BRC s 8 mi vstřikovači. Jde to tedy nějak udělat jinak? A kdo to nabízí? Podstatně by to snížilo cenu za přestavbu.
BRC dodává Sequent Plug&Drive MY10, který je na tyto DPI motory, viz níže, ale umí to i KME a jiní.
https://brc.it/en/dettaglio-news/i-sist ... -gpl/70496

Tady je video, kde to poláci maj na tomto motoru, je tam krásně vidět jen 4 LPG vstřiky. (ty benzínové duální maj význam kvůli emisím - atomizace, studene starty, ale u LPG by to bylo podle mně mrhání, jelikož se vstřikuje už plynná fáze)
https://www.youtube.com/watch?v=E3wTAeLVfy8

Měl by to umět každý plynař co dělá BRC. Zatím nemám osobní doporučení, budu poptávat až koncem roku.
Hyundai i30 Kombi, 1.5 DPi, Smart, Silky Bronze
Hyundai i20 LPG 1.2, 63kW, od 2013, najeto 258kkm
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Super, díky moc za odkazy a info. Video jsem zhlédl a jelikož umím polsky, nebyl problém. Z řečeného tam vyplývá, že i30 DPi nemá problém s přestavbou na LPG, vše funguje jak má a cena v PL 4000 Zl. což je cca 24000Kč.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

To bych možná i nad tím Polskem uvažoval, máte to kousek, že? Jinak ještě mě napadá - je to asi omletý téma, ale několikrát jsem četl, že LPG v Česku moc nedoporučují kvůli špatné kvalitě samotného paliva. Že to je neporovnatelný třeba s tou Itálii. Nevím, jak s Polskem... Ale třeba to jsou jen takové řeči.

A bez ztráty záruky by to mohlo být, když i mají takovýho partnera: https://www.hyundai.cz/o-nas/partneri
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
momoa
Příspěvky: 2
Registrován: 11 bře 2022, 18:53

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od momoa »

Rad som čítal a čítam vaše príspevky tiež mam Hyundai i30 1,5 DPi môžeš poradiť ako zabehnuť moto mam u najazdene 1035 km a trošku ho ešte šetrím za do 3000 otačok jazdím nevytáčam ho dakujem za radu ,nové auto som ešte nemal tak preto potrebujem radu
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Loni v čísle 14/2021 Světa motorů byl podrobný 4 stránkový článek o zajetí nového auta. Tady si můžeš za 22,- kč koupit elektronickou verzi toho čísla:
https://www.ikiosek.cz/detail/floowiecn ... ru-14-2021
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

momoa píše: 12 bře 2022, 05:43 Rad som čítal a čítam vaše príspevky tiež mam Hyundai i30 1,5 DPi môžeš poradiť ako zabehnuť moto mam u najazdene 1035 km a trošku ho ešte šetrím za do 3000 otačok jazdím nevytáčam ho dakujem za radu ,nové auto som ešte nemal tak preto potrebujem radu
Už se to tady probíralo několikrát, viz výsledky hledání https://www.hyundaiclub.net/search.php? ... %9Bn%C3%AD
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Tak už je to skoro týden co mám I30 ve výbavě smart s tímto motorem. Rozhodl jsem se podělit o své první dojmy. Snad v tomto obsáhlém vlákně nebude tolik vadit když sem hodím i to co se netýká tohoto motorou, ale auta s ním. Všechen můj popis je čistě můj subjektivní dojem a neopírá se o nic odborného, to aby nedošlo k dohadům :-D. Přesedlávám z auta ročníku 1999 astry G 1,4 16v 66KW a to je dle mě zásadní.

Než se dostanu k motoru chtěl bych vyzvednout vnitřní komfort. Sedačky velmi pohodlné a i po hodinové jizdě jsem se citím krásně odpočatě. Klimatizace funguje tak že ji ani nevnímáte, nastavite auto a stupně a pak už je vše vyřízené (neustále štělování kolečka mi tímto odpadlo).
Led světla svítí na můj vkus dobře a přepínání automatické i na dálkové bylo pro mně neuvěřitelným potěšením. Jsou momenty, kdy bych dálky vypl dřív, ale to auto je vypiná hned při možnosti oslnění, zatím jsem nechal automaticky a moc si to užívám. El stahování okének funguje na dva režimi co jsem byl zvyklý, podržet chvilku a okno dojede až do konce. Nebo mačkat po kouskách =D> . Asistence při řízení lze raz dva vypnout na volantu a po pár blbnutí jsem tak začal dělat. Za mě je to k ničemu, spíš je to nebezpečné. Mnohdy mě to vylekalo, jindy vám to bere lepší nadjetí do zatačky a nejhorší je když by na to někdo začal spoléhat. Start stop jsem se naučil také vypínat, musím ale říct, že jeho akci jsem téměr nezpozoroval jak je plynulej. Opravdu velmi moc mě potěšil infotaiment a na něm android auto. Telefon jednou spárujete a pak už mi telefon zůstava v kapse a například navigaci WAZE nebo mapy se zrcadlej z něho. Připadně hudba a pod. Repro ve smart hraje celkem slušně, je třeba ale trochu pozvednout basy, aby to mělo takové ty grády pro auto. Auto nevrže nehoupá, jede opravdu děsně příjemně, zatáčky se s nim dají řezat a stále pěkně drží. Konforat bych uzavřel jako velikou spokojenost. Malá vítka k vnitřním halogen žárovkám, ale to si z ALI za 300kč vyměním do ledu. At v tom kufru taky něco vídím (hlavně ten bordel, kterej neschovám pod celkem pro prázdné tašky praktické dvojité dno). :D/

Tak snad mě ten článek někdo hned nesmaže a teď už raději k motoru:
Veliké překvapení začíná startem: Otočím kličkem a slyším velmi tichounký přijemný zvuk, lup a máme nastartováno. Pokud bych auto chtěl trápit rozjedu ho na spojku, tu uvolním a auto bez protestu courá i 5km/h, to je senzace pro popojiždění. Žádné hrkání drnčení a jiné protesty, motor se mi představil hned ze začátku (čau, já jsem pohodář). Jelikoš mám najeto pouhých 200km, nemohl jsem ho zatím točit víc jak 3500 a tak je asi předčasné udělat k němu už teď závěr. Rozjetí je celkem svižně a jak jsem zmínil plynulé, při zařazení trojky tam vždy citím takove ospalé pochopení že chci stále zrychlit. Tady je potřeba napsat že od 50tky vejš to zrychlování není už nijak horké a šlapaní na plný plyn moc už nedělá. Auto sice dále zrychluje ale pocitově je to pomalé. Je ale potřeba uznat, že zrychlení je stejné jako u mé astry, jenomže, jak je auto tichoučke a motor kultivovaný, máte na tachometru 70 v obci a dokud se na něj nepodíváte máte pocit že jedete 40 a to je právě ten pocit :lol: . V tomto autě tu rychlost vnímám úplně jinak než ve starém vyklepaném uřvaném oplu, kterej kříčel pozor já zrychluju. Auto tedy jede dle svého objedmu 1,5. První test vyjíždění z Trutnova (humburák), je to takový dvouproudý kopec na kterém se ukáže kdo má kolik koníků. Zde je prostor předjet brzdy provozu, protože máte dva pruhy, tady nastalo ale zklamání, v kopci jsem nikoho nepředjel, auto v něm prostě nezrychluje ať jsem dělal co jsem dělal 90 byl strop. A s tim jsem v levem pruhu auta za sebou brzdit nemohl a tak jsem se vrátil do prava a nechal je předjíždět. Po cestě dále jsem si stále ve větších kolonách uvědomoval, že tu akceleraci na dnešní přeplněné silnice už moc nevyužiju, takže dalších 50km mi nechyběla a to je pro mě celkem kličové zamyšlení. Auto má opravdu diselovej charakter, nevadí mu jezdit na 1700otáček, dokonce v nich i zrychluje a to mnohdy i do kopce a vůbec neprotestuje. Já jsem zvyknutý jezdit na 2500-3000 a tady zapomínám podrřazovat, auto si o to prostě neřekne. Takže se sám učím ho hlidat nad 2k otáček. K dynamice a pružnosti mám spíše vítku k pedálu, můj názor na věc že plynový pedál je jeden obrovský podvod a je to rozepsaný v recenzích. Jako řidič zvýklý využívat celý jeho rozsah jsem zde děsně ošizený. Je to právě ten dojem kdy si říkate jak auto krasně letí a vy jen lechtáte vršek plynu, je to děsně matoucí když chcete předjet v domnění že auto jen lechtáte a šlapnete na plnej pedál a ono se nic už neděje. Je potřeba si na toto zvyknout, protože v tomto momentě jsem se cejtil jak osel, když vyjedu doleva a pak se vrátim do prava, protože auto mi jen neřeklo že jedeme na doraz a že ta půlka pedalu je jen na ozdobu :lol: . Dokonce jsem si na rovince tu druhou pulku zkoušel pohupovat a opravdu žadné vykonove skoky tam nebyli. Nechci tu tvrdit že je auto pomalé, kdepak je to klasika na svůj objem s bonusem kroutáku níže posazeném a na dnešní poměry si troufám tvrdit že stále stačí. Samozřejmě 81kw zde je matoucí oproti 81kw 1.0 TSI. To turbo tam dělá opravdu obrovský rozdíl. Motor jsem prohnal kousíček i po dálnici 130km/h, žádnej randál jsem nepozoroval, naopak v astře bych už neslyšel vlastního slova. Zvuk tohoto čtyřválce je takovej elegantní "nasranej" hraje pěkně. A do 3K ot. nevím že tam je. Hlavní kouzlo tohoto motoru mi na konci jízdy ukazal počítač spotřebou 5,9 a to smekám, já sice nejezdím brzda plyn, ale rozhodně nejezdím na spotřebu. Takže =D> . Jasně u tohoto motoru se zde nedá psát o výkonech a proto se tu mnozí vytahují spotřebou. Na 1,5 objem je opravdu perfektní. Chápu že 200km je syrový motor, určitě sem napišu zda se něco změnilo na 1000 nebo 5000km, minimalně ho budu moct více točit a tím se otevře větší výkonový potencial. Snad jsem timto slohem moc majitelů nenaštval. Pokud bych měl doporučit někomu novému? Jestli jezdíte jako já každý den do 5km do práce a za rok max 5 000km, asi jasná volba. Pokud auto ale netrápite na takového trasy, určitě bych sáhl po dynamickém 1,5 turbu.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Díky za tvé postřehy, celkem vzato říkáš jen to co už všichni víme a to je dobře. Jen jednu připomínku. Na trase 5km nepočítej s tak nízkou spotřebou jako při tvé zkušební jízdě. Motor ještě nebude ani zahřátý. Ať ti auto dobře a dlouho slouží.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

pirko7: Hezky napsáno. Doporučuji založit si vlastní vlákno, zkopírovat do něj svůj příspěvek a pokračovat tam. Bude to přehlednější. A když napíšeš něco mimo motor, nikomu to nebude vadit. :idea:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Určite by to vydalo na vlastné vlákno. :wink:
Pekné čítanie.👍
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Ano, souhlas, že to je tak nějak popsáno to, co sledujeme všichni majitelé 1.5 DPi. Mám možnost to zkusit do podobného dvouproudého kopečku mezi Jičínem a Novou Pakou - v Babáku (to jsou ale místní názvy.. xxxx-ák). Nebát se podřadit na trojku. Jasně, u nového auta, kde nemáte najeto ani ten symbolickej tisíc km, tak spíš nedělat. Ale, zde si neodpustím - bál bych se u jakéhokoli, i nového, auta více podtáčet (a testovat režim "dieselu"), než rozumně přetáčet nad uváděných 3500.

Jinak s nájezdem do 5 tis. jasná volba atmosféry, až se skoro divím, že tak velké :-)...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 772
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

To je těžký, když ten maximální výkon je skoro až u omezovače, taky bych na to v prvních cca tisíci kilometrech byl opatrnější. Ale potom už si zvykneš, že se připojuješ na dvojku a trojku. :D
rybak1057
*
Příspěvky: 78
Registrován: 06 úno 2021, 17:42
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rybak1057 »

tak já dneska vyzkoušel jet na spotřebu, cesta volná, nebyly kolony na obvyklých místech, tak se to nabídlo
studenej motor, Praha, tak 10 zastavení-rozjezdů,
trochu z kopce, trochu do kopce, tak nějak napůl
žádná brzda, spíš jsem hodně dojížděl, a plachtil na neutrál kde to šlo

normálně s tím lítám hodně dynamicky, taky jezdím za 6.9
IMG_20220314_145536.jpg
IMG_20220314_145536.jpg (60.68 KiB) Zobrazeno 626 x
I30 1.5DPI kombi Comfort 16" 2021
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Maras: Jasnačka, spotřeba do práce je někde úplně jinde, ale jak přestane mrznout vytahuju elektro koloběžku a proto můj nájezd 5 000km je pak spíš o výletech s rodinou :-). Auto do práce trápím hlavně v zimě, určitě bude mít moc velikou radost =P~ :lol: .

Ohledně podtáčení se musím ohradit, já to nedělam. Astru jsem spíš trápil za studena vysokejma otačkama. Jen tady mi to auto nedá hned najevo kdy řadit, je takove dost neprotestující :lol: .

Ještě jsem tam zapomněl dopsat jednu pro mě super věc a to je doba zahřátí "motoru" i na své krátke trase, už v půlce (protože jedu konstatních 60 do táhnoucího kopce) mám ručičku na 90 a z fukaru jede teplo. To je opravdu bomba, u astry se ručička ani nehne. =D> =D> =D> . Je mi zcela jasný že nejde o teplotu oleje a není to pro mě impulz šlapat na dno :lol: .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“