Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Boryš
****
Příspěvky: 1091
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Boryš »

Má někdo zkušenost s vypnutím startování přes spojku? ? Zkoušel jsem zda by mi to neudělali v servise a se zlou jsem se potázal - že prý bezpečnost, že to neumějí a že i kdyby věděli jak na to tak mi to neudělají (nebyl to autorizovaný servis). Bezpečnost mě nezajímá, všechna auta co jsem kdy řídil jsem startoval bez sešlápnutí spojky a nikdy jsem neměl žádný problém s bezpečností. Samotnému se mi v tom bez návodu hrabat nechce, nemám přístup k servisnímu manuálu se schématy.
Reklama
 

thaischumi
**
Příspěvky: 191
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od thaischumi »

S bezpečností samozřejmě nemáš, ale třeba tvoje dítě.
Jinak s modifikací RJ/Softwaru narozdíl od VW je u :hyu: naprostý nezájem, chtěl jsem vypnout SS, vypnout detekce prasklých žárovek (abych nemusel řešit Can-Bus rezistory), ladit ten rev-hang atd. a prostě to nejde, nedá, to je standard, že to zruší záruku bla bla.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7918
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Mexican »

je to o zvyku. Tiez som si na to zvykol a prijde mi to normalne. Furt pocitam s tym, ze motoru sa lahsie startuje (pretoze mu odpada roztocenie volnobezky prevodovky kde je tiez ztuhly olej)

Uprimne by som sa v tom systeme nevrtal, bude urco treba odpojit cidlo spojky. Co samozrejme nema vplyv len na samotne startovanie ale aj na dobijanie, start stop a podobne. Origo servis si to urco nelajzne a nejaky bezny autoelektrikar znamena ze pri pripadny starostiach (a pocitam s tym, ze to autorizak odhali, co nemusi byt pravidlom) je po zaruke
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od motorol »

U GD si se zárukou asi už moc lidi lámat hlavu nemusí. Končilo to v roce 2017, mame 2022.
Spis jde o to proč to resit? Max kvůli dálkovém startu, ale ten taky nemá moc využití. Pokud zblbne nějaká čidla spojky, pak zase může vyřadit tempomat nebo omezovac. Takze je spis otazka jestli neřešit jinak to, kvůli cemu chce startovat bez spojky.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Boryš
****
Příspěvky: 1091
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Boryš »

Zajímá mě to kvůli eliminaci opotřebení axiálního ložiska na klikovce. Při startu není dobře mazané - není mj. ještě tlak oleje. To jinak než startem bez šlapání na spojku nevyřeší asi nikdo. Ale třeba :hyu: na rozdíl od koncernu to má vyřešené, že šlapání na spojku axiálnímu ložisku neškodí.

A nevím co mají společného se startem děti. Jako že mi budou startovat auto? Pokud jsem měl malé děti (vlastní, vnoučata) na starosti, tak za volantem nikdy neměly co dělat, samy v autě s klíčem ve spínačce nikdy nebyly. Obecně jsem děti vždy hlídal, v jejich přirozenou schopnost pochopit příčinu a důsledek jsem moc nevěřil. Ono to kolikrát nefunguje ani u dospělých.

A záruka přesně, za 3 měsíce mi končí, tak se o to zajímám. Start/stop v autě není.
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od motorol »

Vyřešil nevyresil, auta co bez spojky nenastartuji jsou tu s námi 20 let. Ze by se to ukazovalo jako problém to zatím ne. Minule auto to mělo stejne a do světa slo s více jak 210 tis km a spojkovemu ložisku nic nebylo. Asi nejjednodušší by bylo, kdyby sis vytáhl ze spojkoveho čidla dráty a ručně sis zmacknul, ze spojka je zmacknuta. Pochybuju, ze tohle bude resit i někdo jinej než ty.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7918
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Mexican »

Boryš píše: 21 bře 2022, 13:32 Zajímá mě to kvůli eliminaci opotřebení axiálního ložiska na klikovce. Při startu není dobře mazané - není mj. ještě tlak oleje. To jinak než startem bez šlapání na spojku nevyřeší asi nikdo.
mozno nechapem, ale ako vyriesi opotrebenie axialneho loziska na klice fakt ked pripojis alebo odpojis volnobezku spojkou?
Tlak oleja je uplne rovnaky ked nastartujes so alebo bez stlacenej spojky. Casto sa objavuje tvrdenie ktore smeruje k Vaculikovi, ze start so spojkou ju opotrebuvava. Co je mne tak trochu nasmiech to tvrdenie, pretoze mam 380 000km, startujem pokojne denne aj 10x (ked cestujeme). Paradoxne ako som pisal vyssie, odpor sustavy k startujucemu motoru bude mensi ak motor nebude musiet pretacat spolu so sebou este aj studenu prevodovku

napisem to vsak este inak - u novej KIA stonic mame UVO/KIA connect (aplikaciu, podobna bluelink u Hyundai) a ta pocita aj kolko krat za kalendarny mesiac bolo nastartovane. Kedze zena 100% vypina S/S, pocty nastartovani su realne. Za mesiac jej to vychadza medzi 90 az 115 (posledne 4 mesiace). Len na ceste domov z prace vsak preradi (minule som si dal tu namahu) asi 50x. Takze si k 50 preradeniam pripocitame jedno na nastartovanie. To je pre spojku absolutne ziadna zataz navyse a prave eliminuje pohnutie, odlahsi motor pri startovani najma v zime a je to vlastne aj jeden z bodov takej tej predletovej pripravy (ze spojka funguje)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
thaischumi
**
Příspěvky: 191
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od thaischumi »

Boryš píše: 21 bře 2022, 13:32 A nevím co mají společného se startem děti. Jako že mi budou startovat auto? Pokud jsem měl malé děti (vlastní, vnoučata) na starosti, tak za volantem nikdy neměly co dělat, samy v autě s klíčem ve spínačce nikdy nebyly. Obecně jsem děti vždy hlídal, v jejich přirozenou schopnost pochopit příčinu a důsledek jsem moc nevěřil. Ono to kolikrát nefunguje ani u dospělých.
To že se nestává tobě neznamená že nemůže se stát někomu jinému co má IQ pod 50ti, a proto dneska tu máme různé omezovače a hlídání a přibude třeba tester alkoholu.

Po vyřazení čidla spojky nebude asi fungovat adaptace rozjezdu, s maloobjemovým benzíňakem to nebude nic příjemného.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Boryš
****
Příspěvky: 1091
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Boryš »

Prostě jsem se na něco zeptal. Napadání že nerozumím důvodům sešlapávání spojky, funkci axiálního ložiska má být odpověď na jasný dotaz? No a pan Vaculík funkci spojky nerozumí a to co uvádí jako důkaz proč je vhodné spojku nevyšlapávat je jen jeho vykonstruované tvrzení.

https://www.auto.cz/startovat-motor-se- ... vne-138312

U Marey jsem měl taky 1,6 benzín, o zhruba 10 kW menší deklarovaný výkon, spojku jsem vyšlapávat nemusel a s adaptací rozjezdu jsem problém nepozoroval. Tedy ani nevím jak to má správně fungovat a řeknu pravdu nijak mě to netrápí.

Jo a jsem rád že většinu těch hlídacích a omezujících vyfikundací na autě nemám a byl bych rád kdyby mi to tak vydrželo již nafurt. Obešel jsem se bez nich 40 let, tak co.
saf
*
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2006, 21:42

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od saf »

Já to vyřešil tak že jsem to čidlo na spojkovym pedálu stlačil elektrikarskou páskou a mám pokoj už 3 roky.
Hyundai i30 1.4 73kw r.v. 2012
motorol
***
Příspěvky: 727
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od motorol »

Jen ty mas asi nejnižší výbavu z prvního roku. Tempomat by ti tak asi nefungoval…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Boryš
****
Příspěvky: 1091
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Boryš »

Právě že mám obavy že jednoduché řešení by mělo vliv na další věci. Proto jsem se zeptal. Třeba jezdit bez tempomatu by mě štvalo. Takže jednoduché řešení s páskou není to pravé ořechové...

Asi by to muselo být fakt na úrovni programu v řídící jednotce A zrovna tohle nikoho extra netlačí, takže není poptávka.

I tak dík za reakce.
saf
*
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2006, 21:42

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od saf »

Tempomat normálně funguje jako vše ostatní. Dokonce se deaktivuje když zmáčknu spojku. Ten spínač slouží jen na startování.
Hyundai i30 1.4 73kw r.v. 2012
Boryš
****
Příspěvky: 1091
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od Boryš »

Dík za reakci. Vyzkouším a uvidím. Jak se k tomu čidlu jednoduše dostat?
saf
*
Příspěvky: 65
Registrován: 28 srp 2006, 21:42

Re: Start i30 GD bez nutnosti šlapat na spojkový pedál - jak na to?

Příspěvek od saf »

Staci vlist k pedalu spojky a el.paskou stahnout to cidlo to je vse nic se nemusi delat.
Hyundai i30 1.4 73kw r.v. 2012
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“