Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20073
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

pirko7 píše: 27 bře 2022, 09:06 1,5tgdi zkus a litr chtít nebudeš :lol:
Když 1,5 TGDI, tak potom čistou od Kia, ne mild-hybrid od :hyu:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Reklama
 

Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Storman »

Prečo? Máš zle skúsenosti?
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20073
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

pirko7 píše: 26 bře 2022, 18:24 Já nemám to auto tak dlouho jako ostatní a moje hlavní auto nebylo kw silnější, ani turbo. Mám najeto jen 400km, ještě to není ani měsíc co ho mám. Ale jestli ti příšla 1.4 loudavá, tak se 1.5DPI a 1.0TGDI obloukem vyhni :!: :lol: . Dneska jsem se na dvojce snažil v kopci předjet jednoho šneka co jel 30km celou cestu na 50 a upřímně s rodinou to asi dělat už nebudu, byl to pomalej hazard. A jedničku jsem tam fakt hazet už nechtěl :D . Ten kopec bylo jediné místo kde na té trase nebyla plná, jinak bych si našel jiné misto. Tenhle motor je fakt spíš na pohodičku, než na akceleraci. A v pohodičce je skvělej a dle ostatních i na spotřebě. Ale jak šlapnu na plyn je to neuvěřitelně ospalé. Jestli to řídící jednotka po 2000km změní kdo ví :) . Mimochodem, tankuju tam efektu z benziny. 1.0TGDI mělo co jsem zkoušel neuvěřitelnej trubo lag, takovej TSI opravdu nemají. A jinak pro porovnání sem přikládám tabulku dle které mi ten třívalec příjde zbytečnej když lze koupit klasika v podobě DPI.
Přesně tak se to auto chovalo i mě..... Po 10000 jelo uz podstatně lepe! Takže klid, mám 23000 a s akceleraci naprostá spokojenost... Ale je pravda, že na turbo zřejmě nemá, ale zase má jiné přednosti.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Storman »

Axel.Foley píše: 27 bře 2022, 13:45 Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Díky za vysvetlenie. Takže len dojmológia. =D> ](*,)
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
pralin
*
Příspěvky: 17
Registrován: 07 zář 2021, 15:33

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pralin »

i30 kombi 1.5DPi MY22 Comfort PE(objednán 11.8.21-převzetí 21.3.2022)
Ford Focus 1.6 kombi 2009 - prodáno
Škoda Felicia 1.3 HB 1997 - prodáno
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5096
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Storman píše: 27 bře 2022, 16:29
Axel.Foley píše: 27 bře 2022, 13:45 Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Díky za vysvetlenie. Takže len dojmológia. =D> ](*,)
Myslíš??? :wink: ](*,) ](*,)
Jakou máš ty konkrétně zkušenost z porovnáním obou motorů, narozdíl od Axela? :-k :?
V téhle debatě můžeme pokračovat v jiném vláknu.
A pojďme zpět k tématu 1,5DPi.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

TO CECIL: Jako jestli to začne jezdit lepe až po 20 000km, tak to ho dřív prodám, než to najedu :lol: . Asi by mi to ani tak nepřišlo kdyby pulka pedalu mi nedavala iluze, že mužu ještě zrychlit :D (to opravdu netuším proč to autor takto navrhnul, jestli se to na oko mělo vyrovnat turbům?).

Je to mimo téma, ale ten MHEV je opravdu naprostá zbytečnost pro uživatele. Jeden z dalších bodů, proč jsem ho nevzal. Výkon to v porovnání s kiou moc nedá, manual je jenom s divnou IMT a s tou startuje na nejblbější režim ECO. Ale to dojezdové kolo... :roll: není lepší využít :hyu: asist? Nebyl jsem nadšen když jsem zjistil, že rezerva to není :D . Na dalnici nic moc náhrada.

Pokud bych ale jezdil 30km, vzal bych klasickej 4 válec s turbem a ten cenový rozdíl? No tak je lepší připlatit a mít to třeba o rok délej ne? Porovnával jsem TGDI 1.0 s 1,5 DPI (pouze zkušební jizda), je to asi o vkusu ale mě ve městě ten splašenej třihrnek fakt neseděl, do křižovatky chci vletět a ne čekat až se nadechne turbo :-D. Vše mi přišlo spíš dost trhané a neplynulé oproti DPI, samozřejmě že v celku je to TGDI rychlejší i dle tabulky. Ale věřím že lepší poznatky mají majitele obou motorů.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1707
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Pokud bych ale jezdil 30km, vzal bych klasickej 4 válec s turbem a ten cenový rozdíl? No tak je lepší připlatit a mít to třeba o rok délej ne? Porovnával jsem TGDI 1.0 s 1,5 DPI (pouze zkušební jizda), je to asi o vkusu ale mě ve městě ten splašenej třihrnek fakt neseděl, do křižovatky chci vletět a ne čekat až se nadechne turbo :-D. Vše mi přišlo spíš dost trhané a neplynulé oproti DPI, samozřejmě že v celku je to TGDI rychlejší i dle tabulky. Ale věřím že lepší poznatky mají majitele obou motorů.

Právě proto když už vzít tříválec tak jedině s automatem, tam je jízda naprosto pohodová, manuál není příjemný to zase zlatý DPi.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mgls »

Tak to už bych si radši těch 50k peiplatil za 1.5 tgdi než automat

Jinak všem díky za reakce, zvážim to
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Být tebou ušetřím raději na laku, ta červená v zakladu je pěkná a je to 20k uspora a hoď tam lepší motor ať máš radost z té dynamiky. Mě 1,5 TGDI FASTBACK ve smártu vychazelo na 465k v červené. No a to jsem změnil na 1,5DPI HATCH ve smartu v silky bronze na 430k, takže defakto cca 30k rozdíl z DPI na 1,5 TURBO :lol: to je v této ceně uplný nic. Teď je ale k smart výbavě automaticky navigace (prý je to zdarma k výbavě smart :lol: :lol: ). Proto už to nevychází na 465k ale na cca 500k dle karoserie.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7922
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

test / predstavenie a pokec Vaculika o 1.5DPI na auto.cz:

https://www.youtube.com/watch?v=JxnZXRp ... nel=Autocz
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Toto je velmi staré video, vydávané za nové!!! ](*,)
Míra H.
Příspěvky: 1
Registrován: 28 bře 2022, 08:55

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Míra H. »

Je to video ze srpna, jen to dali nově na YT - proto premiéra.

https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457

Novější info tady

https://www.auto.cz/dlouhodoby-test-hyu ... aci-142535
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20073
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Storman píše: 27 bře 2022, 16:29
Axel.Foley píše: 27 bře 2022, 13:45 Protože
1. mild-hybrid je za mně totální blbost, s hybridem má společný akorát název, vozíš hmotnost navíc bez možnosti rezervního kola
2. konstrukčně větší složitost mild-hybridu
3. projev, spotřeba a jízda čistého TGDI =D> =D> =D>
4. nikdo neví jak se bude chovat celá ta elektrárna, až začne po pár letech odcházet pidi baterka mild-hybridu

Zpět k motoru DPI.
Díky za vysvetlenie. Takže len dojmológia. =D> ](*,)
Když myslíš...

Dám ti šanci, zkus mě přesvědčit o výhodách MHEV, když s ním jezdíš. V porovnání s čistou TGDI. Ale ve vlákně o motoru 1,5 TGDI, ať to tady neplevelíme. Jsem zvědavý, nakolik nezaujatý postoj dokážeš zaujmout.

Ostatním se omlouvám za příspěvek mimo téma.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“