Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5100
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

rs0158 píše: 30 bře 2022, 19:04 taky mám i30 combi 1,5dpi (od 11.2021)
sice pomalejší odezva na plyn a není to žádný dravec, ale jsem spokojený
osobně bych si 1,5tgdi nekoupil - je to mhev = mildhybrid
když "odejde" ta malá baterečka mildhybridu , tak je to docela problém
Zatím, co vím tady v širším okolí odešla jedna baterie- výměna na záruku, bez jakýchkoliv problémů.
O baterii bych se právě vůbec nebál. O startergenerátoru ... raději mlčím. #-o
Tam si myslím, že to bude s reklamacemi "trošku" složitější :-k :-# A jeho cena? Ani nechci domýšlet #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Pánové tento topík je prostě bombovej, chvilku nekoukáte a už tu je tuna komentářů :-D. Asi by to nemělo být tema o motoru ale o tomhle autě jako celku s tímto motorem :lol: .

TO JACK: Chápu jak to mysliš s tou škrtící klapkou, pro mě je to ale čistej podvod, tak ten pedal měli udělat krátkej celej, takhle mě to drží v iluzích že mám pod kapotou mustanga :lol: a přitom tomu dávám zabrat co to dá nevědomky i na to zajíždění se lehko řekne, nešlapejte plyn zhurta, jojo já ho jen polechtavam a přitom už je na "podlaze". No a pokud jde o otačky a dunení atmosfery? No astra by se v 1500 rozklepala až by upadl vejfuk :lol: :lol: jojo čtyřválec bez turba je to taky.

Zrovna jsem se chtěl vyjádřív k tomu řazení, měl někdo ASTRU G? Tam při pohledu na páku aní nevíte co máte zařazeno jak je to dokřivené :D . Tohle řadí absolutně krásně, paka tam padá jak po másle, je to radost řadit a z autoškol stále pamatuju, páku nedržet v pěsti a tak se mi nikdy nestane že bych nedal 3 nebo 4, to jsou opravdu nejlehčí kvalty :lol: .

U toho MHEV nejde přeci jen o baterku, jasně misto alternateru je generátor. Ale manuál se s tím už nedá koupit normální, je to pitomá IMT blbost. Pak už jedině automat. K čemu automatizovanej manual? Aby odpojoval motor od převodovky při zařazení... nooo supeer =D> :lol: , každej to chceme.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5100
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

Přece aby jsi plachtil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1712
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Hlavní důvod proč tam je automatizovaný manuál IMT je vytížit převodovkárnu v Nošovicích, jelikož je schopna vyrábět jen manuální převodovky a ty volí čím dál tím méně zákazníků, upřednostňují se automaty. Tenhle systém vytíží lidi i stroje a nebude se muset firma kvalifikovaných zaměstnanců zbavovat.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od stefanpilat »

Mně se moc nechce věřit tomu, že náklady na výrobu IMT jsou nižší než náklady na výrobu automatu. Ale nevím, třeba jsou. Ale spíš bych řekl, že je :hyu: ještě dotuje, protože za cenu automatu nebo vyšší by asi manuál nekoupil skoro nikdo.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

Pírko7, Astru G jsem měl, ale v naftě a problém s řazením jsem neměl. Za celou dobu se neměnila ani spojka a vše fungovalo bezvadně jak na začátku.

Co se týče dunění, tak to může dělat i atmosféra. Jak jsem posílal odkazy na videa, dunění je způsobeno nerovnoměrným hořením nehomogenní směsi, takže musíš hledat příčinu v tomto. U přímovstřiku je to jasné, ale u nepřímého vstřiku to může mít vícero důvodů. Jednak umístění vstřiku, stav vstřikovačů, zakarbonování sání apod. 1.5 má vstřiky udělány tak, aby poskytovaly co nejhomogenější směs a vstřikování bylo co nejméně ovlivněno.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Odjinud
***
Příspěvky: 908
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Vaculíkův test i30 s 1,5 Dpi ve videoverzi:

https://www.youtube.com/watch?v=JxnZXRpVZvw

(sorry, pokud to tu už je)

edit: aha, to je nějakej re-upload na tom YT (myslel jsem podle data, že je nové)... nicméně, kdo to neviděl, tak se hodí.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Odjinud: Viz odkazy na předešlé straně.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od hundak »

Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Místo původního rozpojení konektoru na -pólu baterie(nemusím nic izolovat),jsem vyjmul pojistku na +pólu.Funkčně stejné.Stabilní napětí za jízdy 14,3 V.Měřeno voltmetrem s přesností 0,2%.
Odkaz pro ty co chtějí vědět jak to pracuje:
https://www.autonorma.cz/blog/131_jak-f ... alternator
Ať vám alternátory vesele dobíjejí.Tož asi tak.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

hundak: Asi jsem absolutně neporozuměl tomu, co jste právě napsal. K čemu to patří? Co máme udělat? Proč to máme udělat? Díky.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od hundak »

"CSGUT" - Dělat nemusíte vůbec nic.
Snažně prosím za prominutí,že jsem příspěvek o dobíjení akumulátoru omylem vložil do tohoto tématu.
Budu se snažit,aby se to již nikdy neopakovalo.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

To já to ale nemyslel tak, jak vám to asi vyznělo. Já to myslel tak, že se rád ponaučím a udělám něco, co pomůže mému autu, mé baterce, o které tady řeč byla taky. Ale absolutně jsem nechytil, co že to mám udělat a k čemu to patří.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Díky, pročtu.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
willy50
****
Příspěvky: 1097
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Je až neskutečné, jak teplota ovlivňuje spotřebu!
Na mé nejčastější trase(cca 35km), kde mám v zimě (+-0 st.) sp. kolem 6l, dnes ve skoro letní teplotě 4,8l. Jsem zvědavý, kam se to pohne až přezuju na letní.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“