Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JackK78 »

Školník píše: 29 dub 2022, 09:59 Pokud přejde všech 6mlionu aut v CZ na Elektro tak to pro přenosovou síť znamená navýšení o 6%.
Jestli se v roce 2035 zakáže prodej spalovaku tak dle průměrného stáří vozového parku v CZ máte dalších 17let na to si to ještě užívat. Tak jestli umím počítat tak teda za 30 let tu nesmí být žádný spalovací auto..nezlobte se na mě ale za třicet let budu rád když ještě zdržím moč ale spíš tipuji že budu prdet do hlíny 😏
To jsou bláboly, mající umlčet hlupáky. Celkový instalovaný výkon elektráren v ČR je cca 21000 MW, tj. výkon všech elektráren za plného provozu. A všichni víme, že slunce nesvítí celý den ani vítr nefouká stále. Takže reálný výkon bude vždy o dost nižší. Ale i tak budu počítat s maximem. Pokud bych najednou chtěl nabíjet všech 6 mil aut, tak je budu nabíjet výkonem 3,5 kW!!!, protože 21000000 kW/6000000 aut=3,5 kW/auto !!! A kde je energie na zbytek? Když uvážím jen desetinu výkonu, kterou bych dal autům (tj. počítám s navýšením o 10 %, což je více než tebou uváděných 6 %), tak bych mohl těmi 3,5 kW nabíjet jen 600 tis. aut. Při 35 kW už jen 60 tis. aut. A když vezmu spotřebu BEV kolem 18 kWh/100 km, tak to znamená, že za 1 hodinu s takovým příkonem umožním jízdu jen 120 tis. aut a žádné další auto navíc už se nabíjet nebude.

Takže abychom tu mohli mít miliony elektrických aut, museli bychom ten instalovaný příkon několikanásobně znásobit. A teď se zamysli, jak by jsi chtěl uregulovat takovou dynamickou soustavu, kde by se požadavky na příkon měnili v takovém rozsahu. Už teď je regulační soustava složitá a to se bavíme o regulaci řádově maximálně v desítkách procent, ale tady by to bylo ve stovkách procent, tj. násobcích požadovaných výkonů.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Reklama
 

Uživatelský avatar
rlexus
*
Příspěvky: 56
Registrován: 03 bře 2021, 22:39
Bydliště: Kryry - Žatec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od rlexus »

Tvé výpočty jsou těžce pesimistické a nesmyslné.
NIKDY se nenabíjí všechny EV najednou.
A podle Tvé logiky by jsme do teď potřebovali miliony čerpacích stanic,
aby mohli všechny spalovací auta najednou natankovat.
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JackK78 »

To je tvrdá realita a je vidět, že také nechápeš.

Auto se spotřebou 8 l/100 km a nádrží na 40 l natankuješ za méně než 5 minut. BEV se spotřebou 18 kWh/100 aby jsi natankoval za 5 minut, tak potřebuješ příkon 216 kW. A to nepočítám ztráty a postupně se snižující dobu nabíjení. Tvoje nepochopení je v tom, že v benzínu a naftě se tu točí mnohem větší množství energie, která je dostupná téměř okamžitě, kdežto energie v elektrice tak snadno dostupná není.

Auto natankuješ okamžitě a můžeš jet, ale u elektriky bys nejdřív tu energii z benzínu musel vyrobit, někde uskladnit, aby jsi ji pak mohl s obrovským příkonem nabídnout k nabíjení. Bohužel na tu kapacitu by jsi potřeboval neskutečně velké množství baterií. Energie uchovaná v kapalné formě a generovaná spalovacím motorem je dostupná ihned.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 »

Chlapci, trochu zbytečně se nervujete!
Na BEV stejně bude mít tak hornich 100 tisíc, takže žádné problémy s nabíjením nebudou :D
Ó, jak dobře že už to nezažiju!!
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JackK78 »

Willy50, já se obávám, že tolik BEV tu ani jezdit nebude.
A co se týče toho nabíjení, tak jsem zapomněl dodat, že těch 216 kW by stačilo na dobití auta tak na 100 km, kdežto za těch 5 minut natankuju plnou nádrž s dojezdem i 1000 km.
Auta se spalovacím motorem jsou v podstatě decentralizovaným zdrojem energie, které energii uvolňují postupně dle potřeby. A vzhledem k tomu, že kapalné palivo lze skladovat téměř neomezeně bez ztrát a má vysokou energetickou hustotu v porovnání s akumulátorem, tak je jasné, že nabíjení BEV bude problém. A pochybuju, že někdo vymyslí kompaktní zdroj energie ve stylu Iron mana.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 242
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

JackK78 píše: 03 kvě 2022, 15:56 To je tvrdá realita a je vidět, že také nechápeš.
Jasne, tvrda realita, kedy bude kazdy den naraz nabijat cely vozovy park CR... Boze, ty si taky traged, utekaj prosim ta jazdit s tym tvojim 1.2 turbomotorom, ktory ma samozapaly kazdy druhy den, a jazdi pomalsie ako 1,5 DPi (ak samozreme ide 1.2 na pol plynu)...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
rlexus
*
Příspěvky: 56
Registrován: 03 bře 2021, 22:39
Bydliště: Kryry - Žatec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od rlexus »

JackK78 píše: 03 kvě 2022, 18:24 Willy50, já se obávám, že tolik BEV tu ani jezdit nebude.
A co se týče toho nabíjení, tak jsem zapomněl dodat, že těch 216 kW by stačilo na dobití auta tak na 100 km, kdežto za těch 5 minut natankuju plnou nádrž s dojezdem i 1000 km.
Auta se spalovacím motorem jsou v podstatě decentralizovaným zdrojem energie, které energii uvolňují postupně dle potřeby. A vzhledem k tomu, že kapalné palivo lze skladovat téměř neomezeně bez ztrát a má vysokou energetickou hustotu v porovnání s akumulátorem, tak je jasné, že nabíjení BEV bude problém. A pochybuju, že někdo vymyslí kompaktní zdroj energie ve stylu Iron mana.
Jsi jeden z těch , kteří odsuzují a jsou si jistí, že mají absolutní pravdu.
Nemá cenu tě přesvědčovat. Žij si se svou arogantní nesnášenlivostí dál.
Pěkný den
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Storman »

:?: :lol: :lol:
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

V České republice se nachází kolem pěti milionů domácností. Téměř každé v nich se nachází aspoň jedna rychlovarná konvice, někdy i více. Rychlovarná konvice se současně nachází též téměř na každém pracovišti. Takže odhad přinejmenším 10 milionů rychlovarných konvic v republice nebude daleko od pravdy. Běžný příkon rychlovarné konvice je kolem 2 000 W. Takže když si ráno celá republika začne vařit vodu na čaj nebo kafe, budou mít celkový odběr kolem 20 000 MW, takže spotřebují prakticky všechen instalovaný výkon elektráren v ČR a způsobí totální blackout. Ale to se ještě nestalo. Kde je tedy chyba v úvaze? Nikdy se nestane, že by byly zapnuté všechny současně. Stejně jako se nikdy nestane, že by všichni nabíjeli auta ve stejnou chvíli. A jestli tu vůbec někdy bude šest milionů elektroaut, tak já už budu dávno v důchodu nebo spíš už pod drnem.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 »

Nechci moc zasahovat do tohoto "sporu" takže jen krátce:
-rychlovarné konvice díky uhniji dnes už ani zdaleka nemají 2kW
-svým příspěvkem ovšem potvrzuješ propočty jackK78 ohledně tekutých PHM protože kávu mám uvařenou za cca 1 minutu.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

stefanpilat píše: 03 kvě 2022, 22:31 ... Běžný příkon rychlovarné konvice je kolem 2 000 W. Takže když si ráno celá republika začne vařit vodu na čaj nebo kafe, budou mít celkový odběr kolem 20 000 MW, takže spotřebují prakticky všechen instalovaný výkon elektráren v ČR a způsobí totální blackout.
len tak si rypnem. k comu sa buduju tie 150 a viac kW nabijacky, ked tu riesime 2kW kanvicu ktora ide ako bolo spomenute vyssie asi minutu. Ano, ak sa bude nabijat vacsie mnozstvo elektromobilov naraz 2000w asi to neurobi nic. Chcem vsak vidiet ako dlho si majitelia pockaju na nabitie co len 100km dojazdu. Myslim, ze obavy z blackoutov su sposobene prave tymi rychlonabijackami, walboxami a pod ktore nasobne prevysuju tych rychlovarnokonvicovych 2000w

mne sa vzdy paci ta manipulacia datami, ktore su vytrhnute z kontextu a nasledne pospajanie tak aby to nejak vyslo (idealne aby som si obhajil to, co som si kupil a povazujem za spravne)

v taliansku sa uz zacina riesit spotreba klimatizacii a jej obmedzovanie aby sa predchadzalo vypadkom. . A to je vacsina z nich vybavena cerpadlom so spotrebou okolo 2500w pri zatazi.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JackK78 »

Je vidět, že Vám asi ta základní škola moc nedala nebo jste líní si ty informace najít. Já nemám nic proti BEV, ale musejí být dělaná s jasným úmyslem. A to se neděje. Před několika lety automobilky přišli s malými městskými vozidly s malou spotřebou, která měla řešit problém uspaných měst. A co se stalo po pár letech? Automobilky tato malá auta přestala vyrábět a místo nich začaly nabízet velká a těžká BEV.

Ano, skutečně by zapnutí těch milionů rychlovarných konvic blackout způsobilo, ale není tomu tak, protože k tomu souběhu nedojde. A proč? Protože 2 kW konvice uvaří 1 l vody za cca 3 minuty!!! Takže aby k tomu blackoutu došlo, musely by ty konvice být zapnuty jen v krátkém intervalu. Jenže BEV by se při takovém příkonu nabíjelo několik hodin, takže k souběhu by došlo s mnohonásobně větší pravděpodobností.

A teď trocha porovnání s Norskem, kde je největší podíl BEV. Data jsou z roku 2020 (https://energifaktanorge.no/en/norsk-en ... roduksjon/) resp. 2021, přičemž první uvádím vždy ČR:
Počet obyvatel v mil: 10,7 vs 5,4
Instalovaný příkon v GW: 21 vs 37,7
Roční produkce elektřiny v TWh: 84 vs 153
Výkon na obyvatele kW/člověka: 2 vs 7
Produkce na obyvatele MWh/člověka: 8 vs 28


Norsko z cca 90 % vyrábí elektřinu z hydroelektráren a má také velký podíl přečerpávacích elektráren pro vyrovnávání spotřeby. Taky z posledních řádků vidíte, že Norsko má na člověka více než 3x větší výkonovou kapacitu, takže je schopno ty jejich BEV uživit. Proto tvrdím, že za stávající situace je schopna ČR utáhnout jen zlomek BEV a to neplatí jen pro ČR, ale i pro další státy. Abychom ty BEV uživili, je třeba masivní nárůst výkonu a také vyrovnávacích kapacit (přečerpávací elektrárny, baterie atd.).
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
motorol
***
Příspěvky: 729
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Jen počkejte až všichni co topí uhlím a plynem přejdou na tepelné čerpadlo. To poběží hezky celou zimu a na tu rychlovarnou konec už výkon nezbyde :-k
Jinak 6 mega spalovaku neznamená 6 mega elektro. Ono veterána ani zálohu v koprivach nikdo na elektro předělávat nebude a diky cene elektro by mohlo dost aut ubyt…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1479
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od oltcitak »

Ze vas to baví, kočkovat sa s čísielkami, o tie predsa vôbec nejde. [-X za súčasnej verejne prezentovanej úrovne rozvoja elekyromobilty a jej zdrojov, ma svet tak akurat na e#kolobezky, e@bicykle a maximálne na pár e#nakupnych košikov. Uz to pochopte konečne, všetci fandovia podporujúci kúpou elektromobilov ich vývoj, ho platia pre elitu, ktorá nedovolí plebsu aby im tu voľne behala po ich zemskej záhrade. Voľný pohyb obslužného personálu pre nových "bohov" nie je plánovaný .To je analógia ako platobne karty versus cash. A vysvetľovať to fakt už nebudem.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
willy50
****
Příspěvky: 1098
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 »

Sakra, kde je ten smajlík "palec hore"?
A kdo si toho ještě nevšiml, tak už to probíhá na plný pecky!!
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“