S krkem z klímy i hlukem v kabině jsme na tom subjektivně stejně.

Proto mě naprosto štve u mý výbavy Comfort s manuální klimatizací nemožnost deaktivace vnitřní cirkulace = sepnutí klimatizace při použití ostřikovačů.
Další poznatky:
ad spotřeba:
Rozdíl ve spotřebě po přezutí pneu nesleduju. Určitě ne půl litru, jak zpozoruje průměrný diskutující v automoto fórech

...
ad vibrace/rezonance:
Projevuje se mi pravidelně asi taky jindy, než vám všem. A to při zastavení po nějaké době (spíš delší) jízdy. Vyřazení na volnoběh... V ten moment slyším dunivý zvuk, přijde mi, že skutečně od výfukového potrubí. Za jízdy nic takového atypického neslyším. Mám hatchback. Což není závažné, jako kdyby mi to dělalo při určitých otáčkách za jízdy. I tak mě to už několikrát překvapilo. Asi nebudu vypínat Start/Stop a vyřešeno.
ad chrčení za přidávání plynu:
Taky pozoruju. Ale oturbené motory to dělají daleko daleko více. Takový "hladový" pocit jsem z toho vždycky měl. Sice to za plynem šlo, ale zvukově se to jakoby trápilo.
ad zvukový projev při řazení:
Není u mě slyšet občas jen u zařazení jedničky. Ale taky dvojky, někdy i trojky, podle nálady buď auta, nebo mojí. Cukání nepozoruju.
Suma sumárum: Po 7 tis. km mě zatím štvou tři věci: Nepochopitelné pro mě je, že dálkovým ovládáním nejdou otevřít okénka, zatímco zavřít jdou, využíval jsem vždy oboje. Nemožnost vypnout cirkulaci u manuální klímy při užití ostřikovačů. Smrad do kabiny vlítne i tak a ještě to sepne klimatizaci, aniž bych chtěl. Odhlučnění kabiny.
Suma sumárum sumy sumárum: Ani jedno není problém motoru 1.5 DPi, jehož chování mi přijde očekávatelné. 3000 otáček na dálnici ve 100-110 km/h by bylo pohodových, asi i 3500 při nějakých 125 km/h, kdyby bylo auto více odhlučněné. Ale znovu a pořád dokola: Máme auto, dá se říct rodinné, v cenové kategorii pomalu nejnižší možné.
Jo a ještě jedna věc, za kterou nemůže motor: Nevím, jak vy, ale nemám pocit nejpevnějšího laku. Mám základní bílou a přijde mi, že stačí málo k odloupnutí. Jasně, další logický rozdíl oproti autu za 600, 800 tisíc.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.